Slow jogging – definicja, zasady, książka

spis treści
rozwiń

Chcesz być aktywny fizycznie, ale nie znalazłeś jeszcze dla siebie odpowiedniej dyscypliny? Być może odpowiedzią na twoje potrzeby jest slow jogging. Slow jogging to forma aktywności, która nie wymaga zbyt dużo od osoby ćwiczącej – wystarczy znaleźć czas i chęci. Slow jogging nie wyczerpuje, pozwala się wyciszyć i zrelaksować.

1. Slow jogging - definicja

Na stronie internetowej propagującej slow jogging czytamy, że jest to japoński sposób na długowieczność. Dlaczego japoński? Ponieważ pomysłodawcą slow joggingu jest profesor Hiroaki Tanaka, który pochodzi z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Slow jogging to, jak sama nazwa wskazuje, sposób biegania. To jogging w zwolnionym tempie. Biegacz porusza się z szybkością około 5 km/h. Tak, to bardzo wolno. W tym czasie można rozmyślać, rozmawiać, podziwiać piękno natury, dostrzegać nawet drobne szczegóły w otaczającej nas przestrzeni. Slow jogging można uprawiać o każdej porze dnia. Nie ma znaczenia, ile mamy lat i jak bardzo jesteśmy wysportowani – wystarczy znaleźć wolną chwilę w ciągu dnia, a potem odnaleźć w sobie chęci do tego, aby rozpocząć slow jogging.

Zobacz film: "Czym jest slow-jogging?"

Slow jogging nie przypomina normalnego joggingu
Slow jogging nie przypomina normalnego joggingu (Shutterstock)

2. Slow jogging - zasady

Bardzo ważne jest to, aby podczas biegania lądować dokładnie na śródstopiu. Nie musimy przy tym poruszać intensywnie rękami, jak przy normalnym joggingu. Mogą być jedynie lekko uniesione. Stawiane kroki powinny być małe. Oddychajmy przy tym swobodnie – organizm sam najlepiej będzie wiedział, ile tlenu potrzebuje. Istotne jest również zachowanie właściwej sylwetki – plecy powinny być wyprostowane, a podbródek skierowany delikatnie ku górze. Trening powinien trwać od 30 do 60 minut w ciągu dnia. Po nim nie będziemy mieć zadyszki ani uczucia wyczerpania.

10 powodów, aby biegać
10 powodów, aby biegać [10 zdjęć]

Jeśli zależy ci na zrzuceniu zbędnych kilogramów, włóż wygodne buty i idź pobiegać. 30 minut biegania...

zobacz galerię

3. Slow jogging - książka

Coraz więcej Polaków trenuje slow jogging. Po prostu spróbowali i już nie chcą przestać. Jeśli jednak należymy do grupy osób, które chciałyby ćwiczyć, ale nie wiedzą jak, to mamy instruktorów, którzy robią wszystko, aby na trasach coraz mniejszą liczbę osób dziwili „wolni biegacze”. Jeżeli zaś trenujemy, czujemy się w tym dobrze i chcemy się sprawdzić, można wziąć udział w maratonie i pokonać trasę w rytmie slow.

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Zobacz odpowiedzi na pytania osób, które miały do czynienia z tym problemem:

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Dla osób spragnionych wiedzy teoretycznej powstała nawet książka o slow joggingu. Dzięki niej można dowiedzieć się, jak dokładnie należy ćwiczyć, jakie są założenia idei slow joggingu. Na kartach książki znajdziemy również odpowiedź na pytanie, czym tak naprawdę jest „slow” życie i na czym polega taki sposób codziennego funkcjonowania.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!