Spaghetti w sosie brokułowym

Porcja naszego spaghetti dostarcza ok. 322 mg wapnia, co stanowi mniej więcej 30% dziennego zapotrzebowania. Pierwiastek ten jest niezwykle ważny dla naszego zdrowia – odpowiada za mineralizację kości, zębów i paznokci, reguluje krzepliwość krwi, zmniejsza reakcje alergiczne, obniża ciśnienie, a także sprzyja odchudzaniu, przyspieszając rozkład tłuszczu.

Składniki (4 porcje)

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

  • 300 g brokułów,

  • 100 g startego na tarce żółtego sera,
  • pół pojemnika kwaśnej śmietanki,

  • sól, pieprz,

  • 1/2 kg spaghetti,

  • 1,2 litra osolonej wody,

  • 200 -300 ml soku z buraków,

  • odrobina masła.




Sposób przygotowania

Ugotować brokuły w osolonej wodzie, odlać prawie całą, zmiksować brokuły, odrobinę wody, połowę sera, śmietanę na piure. Jeśli jest za gęste, dodać wody, potem przyprawy. Spaghetti ugotować w wodzie z sokiem buraczanym, żeby się zrobiło czerwone. Wyłożyć na talerze, polać sosem brokułowym i posypać resztą startego sera. 




Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 583,1 kcal
Białka 27,17 g
Tłuszcze 13,77 g
Cholesterol 71,5 mg
Węglowodany 94,85 g
Błonnik 8,55 g
Witamina C 134,5 mg
Witamina A 373,3 µg

Komentarz

Dodatek masła i śmietany w tej potrawie zapewnia podaż witaminy D niezbędnej, by wapń mógł rzeczywiście zostać przyswojony i wykorzystany przez organizm. Wielką wartość odżywczą wykazują także brokuły – są bombą fitozwiązków, które detoksykują rakotwórcze substancje a obecny w nich beta-karoten jest sprzymierzeńcem pięknej skóry. Danie polecane osobom o zwiększonym zapotrzebowaniu na wapń: dzieciom, młodzieży, kobietom ciężarnym i karmiącym oraz chorym na osteoporozę.

Komentarze (1)
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Makarony
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Makarony
Makarony

Makaron ze szpinakiem

Makaron ze szpinakiem

Do szpinaku trzeba się przekonać. Źle przyrządzony może zrazić do siebie na całe życie. Jednak w tej paście szpinak jest pysznym i nadającym charakter składnikiem, który przypadnie do gustu każdemu.

Makarony

Makaron z rukolą

Makaron z rukolą

Danie, którego składnikami są rukola i pomidor, to niezwykle wartościowy posiłek, bogaty w witaminy i ważne dla organizmu sole mineralne.

Makarony

Makaron z figami i cykorią

Makaron z figami i cykorią

Cykoria to źródło witamin oraz soli mineralnych, zaś figi dostarczają nam cukrów i także witamin, zatem warto wprowadzić je do naszej diety, jeśli zależy nam na dobrym samopoczuciu i kondycji.

Makarony

Makaronowa sałatka

Makaronowa sałatka

Sałatka z makaronem zyskuje na wartości dzięki dodatkom, jakimi są wszelkiego rodzaju warzywa. Idealna przekąska lub lekkie danie w formie lunchu.

Makarony

Makaron z homarem

Makaron z homarem

Makaron z homarem i szczypiorkiem to prawdziwe wyzwanie i uczta dla wielbicieli owoców morza. Idealnie doprawiona smakuje nawet stroniącym od homarów.

Makarony

Makaron w sosie z cytryną

Makaron w sosie z cytryną

Ciekawe danie z makaronem, którego dopełnia kurczak przyrządzony z cytryną i kremowy sos śmietanowy.

Makarony

Pasta z krewetkami

Pasta z krewetkami

Krewetki to ważne źródło białka i większości witamin, zatem warto wprowadzić do swojej diety dania zawierające ten składnik.

Makarony

Pasta z kalafiorem

Pasta z kalafiorem

Kto powiedział, że spaghetti musi zawierać wołowinę i ciężki sos pomidorowy? Oto lekka, wiosenna wersja spaghetti - z kalafiorem!

Makarony

Pasta z łososiem

Pasta z łososiem

Mogłoby się wydawać, że połączenie sera i łososia nie jest ani ciekawe, ani zdrowe, jednak łosoś to jedna z najzdrowszych i najbardziej wartościowych ryb na świecie, zaś ser nadaje potrawie niepowtarzalny smak.