Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity

Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy osobie odchudzającej się, z pewnością dotyczy tego, ile i w jaki sposób można spalić kalorii. Każda czynność, jaką wykonujemy, przyczynia się do tego, że w organizmie zachodzi spalanie kalorii. Nie musi być to koniecznie bieganie, pływanie czy innego rodzaju aktywność fizyczna. Co wpływa na spalanie kalorii? Wystarczy umyć okna, podłogę, wyspać się… lub napisać sms-a.

1. Spalanie kalorii a ćwiczenia fizyczne

Oczywiście to, ile kalorii może spalić dana osoba, zależy nie tylko od rodzaju aktywności, ale też od takich czynników jak: płeć, waga, wiek, tempo, intensywność wykonywania ćwiczenia. Intensywny trening pozwala zgubić zbędną tkankę tłuszczową i przyspiesza przemianę materii. Na spalanie kalorii skuteczne jest:

Zobacz film: "Czemu nie możemy schudnąć?"

To jednak nie wszystko. Do ćwiczeń pomocnych w spalaniu kalorii można zaliczyć też szybki marsz, podczas którego spalimy 293 kalorie na godzinę, a nawet spacer – 228 kcal/h. Na spalanie kalorii najlepiej wpływa… wchodzenie po schodach! Przez godzinę takiej aktywności możemy stracić aż 948 kalorii. Tak więc, wchodź jak najwyżej!

Bieganie to nie jedyny sposób na spalanie kalorii
Bieganie to nie jedyny sposób na spalanie kalorii

2. Spalanie kalorii a sen

Spalanie kalorii podczas snu? Czy to na pewno możliwe? Tak! Kalorie spalamy nawet wtedy, gdy śpimy. Organizm zużywa wtedy energię na regenerację. Godzina snu wpływa na spalanie około 70 kalorii . Co ważne, osoby, które się odchudzają, powinny się wysypiać nie tylko z tego względu. Jeśli są niewyspane, spalanie kalorii będzie wolniejsze a apetyt większy.

Który sport spala najwięcej kalorii?
Który sport spala najwięcej kalorii? [15 zdjęć]

Sport przyspiesza przemianę materii i pomaga w zdrowy sposób pozbyć się tłuszczu z ciała. To jeden z...

zobacz galerię

3. Spalanie kalorii a mycie, odkurzanie…

Prace domowe to również dobry sposób na spalanie kalorii i zgubienie zbędnego tłuszczyku. Żeby osiągnąć taki efekt, nie trzeba wylewać siódmych potów na siłowni. Zamiast tego sięgnij po odkurzacz. Podczas godziny takiej czynności spalisz 135 kalorii. Myjąc okna lub podłogę, stracisz 120 kalorii. Możesz też pokusić się o wykonanie prania ręcznego – godzina takiej czynności wpływa na spalanie 150 kalorii  – lub nie o umycie a wyszorowanie podłogi – w godzinę stracisz wtedy 213 kalorii.

Zobacz także:

4. Mity na temat spalania kalorii

Wśród odchudzających się znanych jest wiele mitów na temat spalania kalorii. Jednym z nich jest ten mówiący, że najlepiej jest ćwiczyć rano. W dodatku na czczo. Owszem, rano spalisz kalorie… podobnie jak w południe czy wieczorem. Ważne jest nie to, kiedy, ale jak długo i w jaki sposób ćwiczysz.

W ciągu pierwszych 20 minut treningu w organizmie nie zachodzi spalanie kalorii – to kolejny mit. Kalorie są spalane już od początku wysiłku fizycznego.

Wystrzegaj się tłuszczu, bo inaczej cały efekt na marne! – ile razy to słyszałaś? To twierdzenie jest też nieprawdziwe. Należy się wystrzegać tłuszczów niezdrowych, ale nie stronić od tych dobrych zawartych w orzechach, oliwie z oliwek czy awokado.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!