Szaszłyki owocowe na zimno

Nasze trójkolorowe szaszłyki to zastrzyk trzech ważnych witamin. Jabłko dostarcza witaminy C, śliwki – witaminy A natomiast morele beta-karotenu. Tym samym do ich właściwości zdrowotnych możemy zaliczyć: zwiększenie odporności organizmu, poprawę wzroku, korzystny wpływ na stan skóry, działanie przeciwzakrzepowe i przeciwnowotworowe.

Składniki

  • 1 pokrojone w grubą kostkę (ze skórą) twarde, ale soczyste duże jabłko (200 g),

  • 2 pokrojone na ćwiartki duże morele (200 g),

  • 4 pokrojone połówki twarde śliwki, np. węgierki (200 g),

  • listki świeżej mięty,

  • świeżo starty imbir,
  • szczypta cynamonu.




Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Sposób przygotowania

Na cztery małe patyczki grillowe nadziewać na przemian jabłka, morele i śliwki. Pomiędzy każdym owocem nadziewać listek mięty. Owoce na patyczkach oprószyć startym imbirem
i szczyptą cynamonu.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 115,5 kcal
Białka 1,6 g
Tłuszcze 0,7 g
Cholesterol 0 mg
Węglowodany 29,85 g
Błonnik 4,5 g
Witamina C 18,5 mg
Witamina A 282,5 µg


Komentarz

Owoce będące składnikami tego dania zawierają dużo błonnika i pektyn działających detoksykująco. Mięta, imbir i cynamon zapewnią szaszłykom oryginalny smak i sprawią, że strawimy je jeszcze szybciej. Danie jest bardzo niskokaloryczne (około 69kcal w jednej porcji!) – polecane w dietach odchudzających.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!