Szwajcarski omlet górski

Omlet jest bogaty w żelazo i wapń. Stanowi też potężną dawkę łatwo przyswajanych węglowodanów – paliwa dla mózgu, więc jako posiłek śniadaniowy zapewni energię potrzebną do pracy umysłowej. Białko jaja i mleko są również źródłem cennego białka zwierzęcego. Z kolei żółtko dostarcza żelaza niezbędnego do budowy hemoglobiny.

Składniki

  • trzy jajka,

  • półtorej szklanki mleka,

  • 6 łyżek mąki,

  • sól,

  • trochę masła,

  • gruszka,

  • cynamon,

  • cukier.




Zobacz film: "Jak nie dać się oszukać i kupić dobrą żywność?"

Sposób przygotowania

Jajka, mleko, mąkę, sól, trochę masła zmiksować i odstawić na 20 minut. Na patelni poddusić gruszkę na maśle, potem wylać masę na tę gruszkę. Kiedy się trochę zetnie od spodu, pokroić (na patelni!) na kawałki i je odwrócić. Jak będą gotowe, posypać cynamonem i ewentualnie cukrem.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 209,1 kcal
Białka 11,43 g
Tłuszcze 8,39 g
Cholesterol 193 mg
Węglowodany 23,25 g
Błonnik 1,38 g
Witamina C 3,65 mg
Witamina A 170 µg



Komentarz

Gruszka wzbogaca wartość odżywczą omletu o potas obniżający ciśnienie krwi, kwas foliowy i błonnik przyśpieszający perystaltykę jelit. Posiłek jest idealnym daniem dla dzieci, ale z powodzeniem może go spożywać cała rodzina.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.