T25 – zasady, trening, programy ćwiczeń, efekty

Program T25 jest programem treningowym, dzięki któremu możliwa jest szybka utrata kilogramów oraz poprawienie kondycji fizycznej. T25 to zasada ćwiczeń, której należy bezwzględnie pilnować, aby osiągnąć smukłą sylwetkę i mocniejsze mięśnie. Jak zatem wygląda trening T25?

spis treści

1. T25 – zasady

Pełna nazwa tego programu brzmi: Focus T25. Został wymyślony przez Shauna T, który wymyślił go z myślą o tych osobach, które nie mają czasu na ćwiczenia fizyczne.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

T25 to program, według którego należy wykonywać codzienne ćwiczenia po 25 minut, 5 razy w tygodniu przez 5 tygodni. Cały program T25 trwa 10 tygodni, jednak dla najbardziej ambitnych został wymyślony trzeci program, który ma na celu wyrzeźbienie mięśni.

W pierwszych dwóch etapach T25, czyli podczas 10 tygodni treningów, wykonywane są przede wszystkim bardzo intensywne ćwiczenia cardio. W ostatni dzień ćwiczeń (czyli dzień piąty) trening należy powtórzyć dwa razy. Kolejny dzień przeznaczony jest na odpoczynek, a następny na rozciąganie mięśni.

Sprawdzone sposoby na bóle mięśni
Sprawdzone sposoby na bóle mięśni [6 zdjęć]

Spięte mięśnie na początku są obolałe, ale łagodne rozciąganie rozluźni je. Poza tym dzięki temu zapobiegasz...

zobacz galerię

Trening T25 znacznie poprawia i przyśpiesza metabolizm. Po zakończonym treningu T25 nadal spalamy kalorie.

2. T25 – trening

Podczas codziennego treningu T25 wykonywane są dynamiczne i szybkie ćwiczenia, mające na celu spalenie tkanki tłuszczowej. W tym czasie wykonywane są podskoki, skakanie na skakance, pajacyki, bieg w miejscu i wiele innych ćwiczeń.

Podczas treningu T25 angażowane są wszystkie partie mięśni: mięśnie brzucha, mięśnie pleców, mięśnie nóg czy mięśnie rąk. Pierwszy etap ćwiczeń T25 wykonywany jest jedynie z obciążeniem własnego ciała. W kolejnych tygodniach T25 będziemy potrzebowali hantli lub taśm trx.

3. T25 – programy ćwiczeń

T25, to ułożone programy do ćwiczeń, które znajdziemy w Internecie i z którymi możemy ćwiczyć.

Etap pierwszy – 5 tygodni (Alpha):

  • Cardio;
  • Speed 1.0;
  • Total Body Circuit;
  • Ab Intervals;
  • Lower Focus.

Etap drugi – 5 tygodni (Beta):

  • Core Cardio;
  • Speed 2.0;
  • Rip’t circuit;
  • Dynamic Core;
  • Upper Focus.

Podczas wykonywania jednego 25 – minutowego zestawu ćwiczeń T25 można spalić od 200 do 350 kalorii. Regularne wykonywanie T25 pozwoli na utratę tłuszczu, z całą pewnością. Rekordziści schudli 30 kilogramów w ciągu 10 tygodniu.

Utrata masy ciała uzależniona jest także od naszej wagi, jeżeli chcemy zrzucić tylko kilka kilo, to będziemy chudli wolniej, ale jeżeli mamy sporą nadwagę – pójdzie nam o wiele szybciej. Oczywiście należy być świadomym tego, że tak spektakularne efekty osiągniemy tylko wtedy, jeżeli do T25 dodamy odpowiednio zbilansowaną dietę.

ZOBACZ TAKŻE:

4. T25 – efekty

Efekty T25 są bez wątpienia bardzo szybko widoczne i możliwe. Do zalet treningu T25 można zaliczyć:

  • redukcję tkani tłuszczowej;
  • zmniejszenia obwodów całego ciała;
  • poprawę kondycji fizycznej;
  • większość świadomość własnego ciała;
  • lepszą szybkość;
  • jędrność skóry;
  • zarysowane i mocne mięśnie.

Zaczynając program T25, warto się dokładnie zmierzyć w obwodach i wykonać zdjęcie całej sylwetki. Po każdym tygodniu wykonanych ćwiczeń T25 ponawiajmy pomiary i obserwujmy swoje ciało. Tak naprawdę, to już po pierwszych tygodniach ćwiczeń zauważymy znaczną poprawę stanu zdrowia i sylwetki.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy