Trwa ładowanie...

Te ćwiczenia pomogą pokonać ból kręgosłupa. Rosyjski chirurg pokazuje, co trzeba zrobić

Rosyjski lekarz pokazuje jak ćwiczyć, żeby zapobiec schorzeniom kręgosłupa. Wystarczą delikatne ruchy stóp, podnoszenie nóg i koci grzbiet. Ćwiczenia jest w stanie zrobić praktycznie każdy. Najważniejsze, by wykonywać je powoli i starannie.

Zobacz film: "Najlepsze ćwiczenia na kręgosłup"

1. Rosyjski lekarz demonstruje, jak zadbać o kręgosłup

Brak ruchu i nieodpowiednia pozycja ciała podczas pracy przy komputerze – to grzechy główne wielu z nas. Najczęściej, kiedy trafiamy do lekarza okazuje się, że konieczna jest rehabilitacja, a nawet operacja.

Zdradza prosty sposób na ból kręgosłupa
Zdradza prosty sposób na ból kręgosłupa (YouTube)

Tymczasem chirurg z Rosji przekonuje, że wystarczy regularnie wykonywać odpowiednie serie ćwiczeń, aby zapobiec bólom pleców w przyszłości.

2. Smartfonowa szyja i zaleganie na kanapie

Wielogodzinne wpatrywanie się w ekran telefonu z głową pochyloną w dół jest nie tylko męczące dla oczu, ale także prowadzi do zmian zwyrodnieniowych w obrębie kręgosłupa.

O czym może świadczyć ból kręgosłupa lędźwiowego?
O czym może świadczyć ból kręgosłupa lędźwiowego? [5 zdjęć]

Problemy z kręgosłupem ma już od 60 do 80 proc. społeczeństwa. Najczęściej ból ignorujemy i łykamy kolejną...

zobacz galerię

Głowa dorosłego człowieka waży ponad 5 kilo, nic więc dziwnego, że coraz więcej z nas narzeka na ból w obrębie odcinka szyjnego. Lekarze znaleźli już nawet określenie tej przypadłości - to smatfonowa szyja.

Głowa dorosłego człowieka waży około 5,5 kg
Głowa dorosłego człowieka waży około 5,5 kg (iStock)

To nie jest jedyny z błędów, które wielu z nas popełnia na co dzień. Spędzamy nawet kilkanaście godzin w pozycji siedzącej, często zgarbieni. Zbyt długie, jednostajne obciążenia prowadzą do zwyrodnienia. Lekarze zalecają, by osoby, które na co dzień spędzają większość czasu w pozycji siedzącej, pamiętały o regularnych spacerach.

Tylko co czwarty Polak regularnie uprawia sport
Tylko co czwarty Polak regularnie uprawia sport (iStock)

Wskazane jest, by przeznaczyć na spokojny marsz co najmniej 25 minut dziennie. To ważne dla nie tylko dla kondycji kręgosłupa, ale również ogólnie dla naszego dobrego samopoczucia.

Zobaczy także: Ból kręgosłupa a komputer

3. Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pleców

Z każdym rokiem mięśnie naszych pleców stają się coraz słabsze. A to powoduje, że gwałtowny ruch czy niegroźny wypadek może doprowadzić do poważnego urazu.

Lekarz na krótkim filmie instruktażowym pokazuje, jak wykonywać ćwiczenia, które pomogą wzmocnić nasz kręgosłup. Chirurg przekonuje, że są one przeznaczone zarówno dla osób, które już zmagają się z dolegliwościami bólowymi, jak i dla tych, którzy chcą profilaktycznie wzmocnić swoje ciało.

Lekarz zastrzega, aby osoby, które cierpią na deformację krążków międzykręgowych albo zmagają się z innymi urazami kręgosłupa przed wykonywaniem ćwiczeń skonsultowały się z lekarzem lub rehabilitantem. W ich przypadku należy zachować ostrożność.

Przeczytaj także: Sposoby na ból kręgosłupa

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.