Trening ABS – charakterystyka, praca mięśni, zestaw ćwiczeń

Jeżeli chcesz zrzucić kilka kilogramów i wymodelować sylwetkę, wiedz, ze sama dieta nie wystarczy. Należy podjąć wysiłek fizyczny, który w połączeniu z odpowiednim odżywianiem może przynieść oczekiwane rezultaty. Piękny, umięśniony brzuch to marzenie wielu kobiet. Aby osiągnąć taki efekt można skorzystać z różnego rodzaju ćwiczeń, jednym z nich jest trening ABS.

1. Trening ABS - charakterystyka

Celem zestawu ćwiczeń ABS jest uzyskanie efektu w postaci wzmocnionych i widocznie zarysowanych mięśni brzucha. Trening ABS nie jest skierowany do konkretnej grupy wiekowej, każdy może rozpocząć ten rodzaj treningu.

Jeśli posiadasz problemy ze zdrowiem, przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu treningu ABS, skonsultuj się z lekarzem. To dobra propozycja aktywności fizycznej dla mam, które chcą poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie brzucha po porodzie. Trening ABS składa się z krótkiej rozgrzewki i głównego zestawu ćwiczeń opracowanych tak, by w maksymalny sposób angażować mięśnie skośne i mięśnie proste brzucha.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

Dowiedz się, czego nie jeść po treningu
Dowiedz się, czego nie jeść po treningu [9 zdjęć]

Chociaż są one wypełnione składnikami odżywczymi, nie dostarczają organizmowi wystarczającej ilości energii....

zobacz galerię

Trening ABS to skrót od Abdominal Body System, czyli zestaw ćwiczeń, który w największym stopniu angażuje pracę mięśni brzucha. BPU to specjalna nazwa na określenie treningu podczas którego najintensywniej pracują biodra, pośladki oraz uda.

Trening ABS korzystnie wpływa na dolne partie ciała, modeluje je, poprawia jędrność i wyszczupla, a także redukuje tkankę tłuszczową. Podczas zestawu ćwiczeń ABS wykonuje się przysiadu, unoszenia nóg, a także angażuje się pracę mięśni brzucha (brzuszki).

Trening ABS wpływa na mięśnie brzucha
Trening ABS wpływa na mięśnie brzucha

2. Trening ABS – praca mięśni

Można wyróżnić trzy partie mięśni brzucha, które pracują w czasie treningu ABS: dolną część mięśni prostych, górną część mięśni prostych oraz mięśnie boczne.

Największą zaletą treningu ABS jest to, wszystkie partie brzucha są aktywizowane do pracy, dzieje się to poprzez wykonywanie kolejnych powtórzeń danego ćwiczenia. Efektem regularnego wykonywania treningu ABS jest widocznie umięśniony brzuch, z wzmocnionymi mięśniami w każdej partii (w górnej, dolnej części, mięśnie skośne i poprzeczne).

Dodatkowo, ćwiczenia ABS pozytywnie pływają na pracę mięśni dolnego odcinka pleców. Należy pamiętać, aby podczas wykonywania ćwiczeń ABS miednica była dociśnięta do podłoża.

To musisz wiedzieć

3. Trening ABS – zasady ćwiczeń

Jeśli nie masz zbyt wiele wolnego czasu na aktywność fizyczną, możesz skorzystać z zestawu ćwiczeń, który trwa tylko 8 minut. Trening „ABS 8 minut” jest intensywny wymagający ale i różnorodny, wiele osób zachwala ten rodzaj aktywności fizycznej, mówić, że przynosi świetne rezultaty.

Regularnie trenując nie tylko wzmocnisz ale wyrzeźbisz mięśnie brzucha. Podczas treningu należy dobierać rodzaj ćwiczeń tak, aby angażować każdą grupę mięśni. Jedno powtórzenie powinno trwać od 4 do 6 sekund. Trening ABS powinno się wykonywać przez 8 minut bez przerw między kolejnymi ćwiczeniami.

Trenując nie należy zmieniać ustalonej kolejności ćwiczeń. Rozpoczyna się od ćwiczeń angażujących mięśnie dolne, później boczne a na końcu proste górne. Przykładowe ćwiczenia z zestawu trening ABS to: standardowe brzuszki, przybliżanie kolan do klatki piersiowej, skręty tułowia z piłką gimnastyczną, rowerek, brzuszki ze skrętem tułowia lub świeca. Trening ABS powinno się wykonywać 2-3 razy w tygodniu.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.