Plan treningowy na siłę – zasady, plan treningowy

Trening na siłę wiąże się często z podnoszeniem ciężarów. Jeżeli chcemy, aby nasze mięśnie były mocne, a sylwetka wyrzeźbiona, to zapoznajmy się z zasadami treningu na siłę. Taki trening najczęściej wykonywany jest przez mężczyzn, jednak coraz więcej kobiet również jest nim zafascynowana. Jak prawidłowo wykonywać plan treningowy na siłę?

spis treści

1. Plan treningowy na siłę - zasady

Plan treningowy na siłę preferują osoby przygotowujące się do zawodów siłowych lub sylwetkowych. Plan treningowy na siłę ma na celu wyrzeźbienie każdej grupy mięśniowej. Trening na siłę jest procesem żmudnym i długotrwałym, potrzebna jest regularna praca i samodyscyplina.

Zobacz film: "Jak uniknąć skurczów mięśni?"

Plan treningowy na siłę powinien stanowić kolejny etap treningowy. Osoby ćwiczące siłowo powinny mieć za sobą pewien odbyty staż ćwiczeń. Nie można wykonywać treningu siłowego, nie uprawiając wcześniej sportu.

Plan treningowy na siłę bardzo obciąża stawy i mięśnie, przed każdym treningiem na siłę należy wykonać solidną rozgrzewkę. Rozgrzewka nie powinna być zbyt wyczerpująca, ponieważ siła bardzo przyda się podczas treningu właściwego.

Ćwiczenia łagodzące bóle kręgosłupa
Ćwiczenia łagodzące bóle kręgosłupa [6 zdjęć]

Coraz częściej dokuczają nam różne przykre dolegliwości związane z kręgosłupem. Osiem godzin w pracy...

zobacz galerię

Trening siłowy to wykonywanie zaledwie kilku powtórzeń danych ćwiczeń. Warto podczas treningu siłowego pokonywać swoje dotychczasowe rekordy. Podczas treningu na siłę technika i odpowiednie zabezpieczenie stawów jest bardzo ważne. Najlepiej korzystać z pasów kulturystycznych tudzież stabilizatorów.

Po treningu siłowym koniecznie trzeba wykonać rozciąganie, zwłaszcza tych mięśni, które były obciążone. Plan treningowy na siłę powinien odbywać się w 3 seriach, po kilka powtórzeń. Trening powinien być wykonywany maksymalnie 4 razy w tygodniu.

Podczas treningu na siłę warto skorzystać z pomocy osoby, która podczas ćwiczeń będzie nas asekurowała.

2. Plan treningowy na siłę - plan treningowy

Plan treningowy w treningu na siłę jest bardzo ważny. Najlepiej rozpisać go na cały nadchodzący tydzień i dokładnie zaplanować, co w danym dniu ćwiczymy. Ćwiczeń na każdy dzień treningowy powinno być 3 do 4.

Podstawowy plan treningu na siłę wygląda następująco:

Dzień pierwszy:

Dzień drugi:

  • podciąganie na drążku 6 ćwiczeń w 4 seriach;
  • martwy ciąg o prostych nogach 6 ćwiczeń w 4 seriach;
  • przysiady 6 ćwiczeń w 4 seriach.

ZOBACZ TAKŻE:

Kolejny dni powinny również zawierać wyżej wymienione ćwiczenia. W następnych tygodniach ćwiczeń można delikatnie zwiększyć obciążenie, a w następnych przejść do wykonywania nowych ćwiczeń na siłę.

3. Plan treningowy - wady i zalety

Trening na siłę niesie ze sobą jednakowo wady, ale również kilka zalet. Trening na siłę znacznie obciąża nasze stawy, o które należy dbać i odpowiednio je zabezpieczać. Trening jest niezwykle wyczerpujący.

Trening siłowy pozwoli nam wypracować siłę mięśni i znacznie je wzmocni. Po czasie mięśnie staną się większe i bardziej zarysowane. Należy zdać sobie sprawę z tego, co chcemy osiągnąć i jak chcemy wyglądać po zakończonych seriach treningowych. Należy spisać swoje cele, mierzyć się w obwodach i regularnie obserwować swoje postępy. Trening siłowy to także odpowiednia, zbilansowana dieta, która powinna być nieodłącznym elementem treningu siłowego.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy