Trening odchudzający – tydzień czwarty

Przygoda z oczyszczaniem organizmu powoli dobiega końca. Ostatni, czwarty tydzień ma za zadanie uspokoić organizm po ciężkich zmaganiach. Nie oznacza to jednak treningu bez zmęczenia oraz zadyszki. To także ostatni tydzień oczyszczającego planu żywieniowego, który należy powtarzać, aby utrzymywać ciało z dala od toksyn.

Tydzień ten charakteryzuje się mniejszą objętością treningową, krótszymi ćwiczeniami siłowymi z większą intensywnością oraz treningami cardio z mniejszą intensywnością, lecz dłuższymi w czasie. Po trzech tygodniach oczyszczającej diety oraz ćwiczeń odchudzających na pewno odczuwasz przypływ energii, lekkość oraz świeżość organizmu. Teraz pomyśl, jak będziesz się czuć po czwartym tygodniu zmagań. Zaczynamy!

1. Rozkład treningów

Poniedziałek Szybki chód
Wtorek Trening
Środa Masaż
Czwartek Szybki chód
Piątek Trening
Sobota Sauna
Niedziela

2. Opis treningów

Tak samo jak w trzecim tygodniu treningów mamy 4 jednostki treningowe w tygodniu, a także masaż oraz saunę. Ostatni dzień tygodnia to czas regeneracji fizycznej i psychicznej. Treningi siłowe z mniejszą objętością, ale z większą intensywnością oraz odwrotnie w przypadku treningu cardio przełamią monotonię.

Zobacz film: "Zanim zaczniesz odchudzanie"

Dowiedz się, czego nie jeść po treningu
Dowiedz się, czego nie jeść po treningu [9 zdjęć]

Chociaż są one wypełnione składnikami odżywczymi, nie dostarczają organizmowi wystarczającej ilości energii....

zobacz galerię

3. Trening siłowy

W tym tygodniu założeniem jest zmniejszenie objętości treningowej. Obniżenie liczby rund nie oznacza regresu treningowego, a raczej jest to kolejny bodziec, który zapobiegnie adaptacji organizmu do ćwiczeń i monotonii.

Trening należy wykonać bez przerw wypoczynkowych między ćwiczeniami oraz rundami. Łyk wody i chwila na zaczerpnięcie oddechu są jedynymi wyznacznikami przerwy.

Liczba rund: 3

Ćwiczenia:

  • Burpee – 12 powtórzeń;
  • Pompki/Pompki na kolanach – 15 powtórzeń;
  • Przysiady – 30 powtórzeń;
  • Pajacyki – 50 powtórzeń;
  • Unoszenie nóg do pionu – 15 powtórzeń;
  • Skip A – 30 powtórzeń na nogę.

Przed treningiem pamiętaj o wykonaniu rozgrzewki, która została przedstawiona w pierwszym tygodniu treningów. Jeśli podczas ćwiczeń źle się poczujesz, przerwij go i nie kontynuuj.

4. Trening cardio

Intensywny spacer na długim dystansie – tak można scharakteryzować trening cardio w tym tygodniu. W szybkim tempie postaraj się przebyć znaczne odległości. Podczas tego treningu nie patrz na zegarek ani na pulsometr. Twoim celem jest przejście dystansu z zadyszką:

  • w poniedziałek: 8 km;
  • w czwartek: 10 km.

Należy pamiętać o uzupełnianiu płynów małymi łyczkami, dzięki czemu zwiększy się usuwanie toksyn z organizmu oraz szybciej będzie przebiegać proces regeneracji. Zalecana jest woda średniozmineralizowana.

5. Podsumowanie

Ciało potrzebuje oczyszczania, inaczej zbuntuje się i uniemożliwi dalsze działania. Sprzeciwi się poprzez różne choroby, zaczynając od przeziębień, zatruć, problemów skórnych, bólów, a kończąc na nowotworach. Współczesny tryb życia nie ułatwia zadania w walce z toksynami. Jednak walczyć trzeba.

Nikt nie powiedział, że łatwo utrzymać ciało w zdrowiu i sprawności. Pamiętajmy, że organizm potrzebuje odpoczynku, ale musi być to aktywny wypoczynek. 

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy