Trening wspinaczkowy

Wspinaczka górska jest jednym z najbardziej wymagających sportów. Przyciąga coraz większe rzesze ludzi, gdyż jest ekscytująca i zapewnia niezapomniane wrażenia. Największym jednak atutem wspinaczki wysokogórskiej jest możliwość podziwiania górskich krajobrazów i bezpośredni kontakt z naturą.
 Dieta w górach to dobry sposób na odstresowanie, relaks i dostarczenie sobie wrażeń. Poza tym wspinaczka w górach wiąże się z wysiłkiem fizycznym, który pozwala spalić kalorie.

1. Trening wspinaczkowy dla początkujących

Jeśli zamierzasz uczyć się wspinaczki, z pewnością przysłużą ci się następujące wskazówki:

  • Zacznij od łatwych tras. Postęp w nauce będzie widoczny nie dzięki zdobywaniu trudnych skał, ale dzięki długotrwałemu, wręcz mozolnemu, wysiłkowi na niezbyt trudnych szlakach.
  • Od początku swojej przygody ze wspinaczką trenuj pod okiem doświadczonego wspinacza. Może to być kolega zaprawiony w wyprawach górskich lub profesjonalny instruktor. Im wcześniej nauczysz się prawidłowych technik wspinaczki, tym lepiej. Błędy warto wyeliminować możliwie wcześnie, by złe nawyki nie weszły w krew.
  • Ucz się od innych. Obserwuj, jak doświadczeni wspinacze radzą sobie w górach.
  • Ćwicz podciąganie się na drążku. To ćwiczenie spowoduje szybki wzrost formy. Zadbaj także o ogólną kondycję. Biegaj i wykonuj ćwiczenia rozciągające, zwłaszcza jeśli ostatnio odpuściłeś sobie wysiłek fizyczny.
  • Po zakończeniu sezonu na wspinaczkę zacznij regularnie chodzić na ściankę do wspinaczki. W następnym roku zobaczysz efekty.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

2. Zalety wspinaczki


Jednym z głównych powodów, dla których wybieramy wspinaczkę są jej korzyści zdrowotne. W dzisiejszych czasach ludzie są bardzo świadomi korzyści zdrowego odżywiania oraz pożytku, jaki niesie regularne uprawianie sportu. Jeśli nudzi cię siłownia, wspinaczka górska jest najlepszym rozwiązaniem. Jest ona świetnym treningiem wytrzymałości, ponieważ musisz się mierzyć ze zmieniającą się wysokością oraz nachyleniem. Sprawdza wytrwałość i poprawia kondycję.

Trening wspinaczkowy
Trening wspinaczkowy

Pobyt w górach powoduje, że człowiek zaczyna funkcjonować zupełnie inaczej. Zmiana klimatu nie pozostaje...

zobacz galerię

Wspinaczka górska wiąże się z dużym wysiłkiem mięśniowym, angażuje bowiem większość mięśni naszego ciała. Prócz tego ma wiele innych zalet. Jeśli szukasz relaksu, mniej kosztownego sposobu treningu, wrażeń oraz szybkich rezultatów w wyglądzie twojego ciała, wybierz trening wspinaczkowy. Jest to bowiem sport dający nie tylko korzyści fizyczne. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z naturą lepiej zniesiesz wszelkie codzienne stresy. Reasumując, wspinaczka pomaga poprawić elastyczność ciała, rozwijać mięśnie, poprawić koordynację oraz spalać kalorie.

Wspinaczka górska to sport ekstremalny dobry dla zdrowia, ale taki wysiłek może również spowodować nieprzyjemne napięcie mięśni. Przed wspinaczką należy się więc właściwie rozgrzać. 
Wspinaczka górska jest doskonałą formą treningu, ponieważ pozwala na kontakt z Matką Naturą, a także odciąga naszą uwagę od rutyny życia i związanymi z nią stresami. Dzięki wspinaczce wysokogórskiej poczujesz się odmłodzony, stres zniknie i będziesz miał więcej energii oraz wytrzymałości w dalszych zmaganiach z problemami.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!