Ujędrnianie piersi

Piękne i jędrne piersi to ozdoba każdej kobiety. Zadbany i kształtny biust jest wyznacznikiem płci. Zatem jak dbać o biust, aby zawsze był atrakcyjny, wyglądał jędrnie i młodo? Stosowanie się do kilku zasad sprawi, że będziesz mogła cieszyć się zdrowymi i jędrnymi piersiami, które będą ozdobą twojej sylwetki. Ćwiczenie na biust z użyciem BOSU i ich pielęgnacja nie są trudne – wystarczy poświęcić na nie średnio kilkanaście minut dziennie. Pozwolą one na podniesienie piersi i optyczne powiększenie piersi.

1. Ćwiczenia na piersi

Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, by zacząć dbać o biust i poprawić jego wygląd.

Zobacz film: "Jak modelować twarz makijażem?"

Wystarczy poświęcić kilka minut dziennie na ćwiczenia, aby wkrótce zobaczyć różnicę. Ćwiczenia ujędrniające biust mogą zdziałać cuda. Możesz ćwiczyć samodzielnie w zaciszu domowym i rozciągać ręce za pomocą specjalnej taśmy do ćwiczeń. Warto dodatkowo ćwiczyć na siłowni (tzw. motylki) – pod okiem trenera. Oto zestaw ćwiczeń, które powinny być podstawą pielęgnacji piersi:

1.1. Dociskanie przy ścianie

Połóż na ścianę ręce od dłoni do łokci, przykładając je całą powierzchnią przedramion i staraj się naciskać na nie ciężarem ciała. Ćwiczenie na optyczne powiększenie piersi powtórz 5-10 razy.

Ujędrnianie piersi
Ujędrnianie piersi

Trening na wzmocnienie mięśni klatki piersiowej przy użyciu BOSU mogą przeprowadzać zarówno mężczyźni,...

zobacz galerię

1.2. Pompki na jędrny biust

Połóż się swobodnie na podłodze, nogi ułóż luźno, ręce wyprostuj i oprzyj na podłodze (opierając na nich ciało). Pomału opuszczaj ciało ku dołowi, starając się ułożyć je jak najniżej. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

1.3. Nożyce pionowe

Klasyczne ćwiczenie na biust wykonywane tylko rękami (ręce mogą być wyprostowane lub lekko ugięte). Połóż się na plecach i wymachuj rękami tuż nad brzuchem i z drugiej strony – tuż przy twarzy. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

1.4. Krążenie dłońmi

Stojąc w lekkim rozkroku, przy wyprostowanych plecach, połóż dłonie na ramionach i wykonuj nimi okrążenia do przodu, a następnie do tyłu (w każdym kierunku po 25 powtórzeń).

1.5. Dociskanie dłoni

Dłonie złóż na wysokości piersi. Łokcie powinny być ugięte, a ręce ułożone podobnie jak do modlitwy (z palcami skierowanymi ku górze). Dociskaj ręce do siebie, wytrzymując za każdym razem kilka sekund. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

2. Optyczne powiększenie piersi

Wiele kobiet jest niezadowolonych z rozmiaru swoich piersi. Z małymi piersiami czują się niespełnione, a z dużymi niewygodnie. Wiele z nich myśli o operacyjnym powiększeniu piersi. Warto wiedzieć, że implanty piersi – stosowane w celu powiększenia piersi, są nie do końca bezpieczne – zostają po nich blizny, które długo się goją. Dlatego warto spróbować innych, mniej inwazyjnych metod. Niektóre ćwiczenia na piersi mają wpływ na rozmiar biustu. Kilkanaście pompek dziennie wystarczy, aby po jakimś czasie zobaczyć różnicę.

3. Pielęgnacja biustu

Oto wskazówki, które pomogą ci w tym, jak dbać o piersi:

Właściwie dobrana bielizna – nieodpowiednio dobrana i źle noszona bielizna może deformować kształt piersi. Biustonosz nie powinien być zbyt ciasny, a jego rodzaj musi być dobrany do rozmiaru piersi. W przypadku dużego biustu należy wybierać staniki, które mają dobrze zabudowane miseczki oraz grubsze, wygodne ramiączka. Panie z mniejszymi piersiami również powinny zwracać uwagę na dobór bielizny. Zbyt mały stanik może spłaszczać piersi.

Terapia ciepłem i zimnem – jedną ze skutecznych metod, polecanych na ujędrnianie biustu, jest polewanie piersi zimną i ciepłą wodą. Byłoby idealnie, gdyby tę czynność wykonywało się podczas każdego mycia.

Stała waga ciała – piersi nie lubią odchudzania i wahań wagi, gdyż skóra traci wtedy elastyczność. W tym celu warto utrzymywać stałą wagę i unikać efektu jo-jo.

Kosmetyki pielęgnacyjne – składniki odżywcze kremu ujędrniającego bez problemu wnikają w skórę biustu, jeśli regularnie stosujesz przy tym delikatne peelingi. Martwy naskórek możesz również zetrzeć szorstką rękawicą do mycia.

Samokontrola piersi – piersi najlepiej badać pod prysznicem, ale również na leżąco. Dokładnie należy zbadać każdą z nich oddzielnie. Dla przykładu, przy badaniu lewej piersi podnosi się lewą rękę i kładzie się ją na karku, a prawą ręką dokładnie bada pierś.

Dieta bogata w warzywa – witaminy i minerały zawarte w jarzynach mają wpływ na wygląd piersi. Aby były zawsze zdrowe, pij mieszankę warzywnych przecierów, a na przekąskę jedz surowe ogórki, rzodkiewki i paprykę.

Basen – częste pływanie modeluje sylwetkę, wzmacniając m.in. mięśnie ramion i klatki piersiowej.

Piersi nie są zbudowane z mięśni, lecz z tkanki tłuszczowej, więc nie możesz ich „wyrzeźbić” jak np. pośladków. Istnieją jednak ćwiczenia, które mogą poprawić kształt piersi. Jeśli są wykonywane regularnie, poprzedzone masażem i terapią zimnem – są skutecznym sposobem na jędrny biust.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!