WAR ON CANCER. Grając, pomagasz chorym na nowotwór
WAR ON CANCER to nowa bezpłatna gra na smartfony, którą można pobrać z App Store. Udostępniła ją Fundacja Onkologiczna Alivia. O jej wyjątkowym charakterze świadczy fakt, że jest to gra charytatywna, której beneficjentami są osoby zmagające się z chorobą nowotworową — podopieczni fundacji i programu “Skarbonka”. Dochód z reklam wyświetlanych podczas gry jest przeznaczany na pokrycie kosztów leczenia osób chorych na raka.
1. Na czym polega gra?
Akcja WAR ON CANCER rozgrywa się w świecie, który przypomina wnętrze organizmu. Gracz wciela się w wojownika, którego zadaniem jest walka z rozprzestrzeniającym się nowotworem (to znak solidarności z tymi, którzy zmagają się z nim naprawdę).
W trakcie zabawy na drodze uczestnika gry stają postaci symbolizujące raka i przerzuty, które należy zwalczyć. Dodatkowe punkty otrzymuje on za zdobyte przeciwciała i czas poświęcony na rozrywkę.
2. Jak pomagamy, spędzając czas na zabawie?
Na okres gry w WAR ON CANCER można wybrać konkretną osobę (podopiecznego Fundacji Onkologiczna Alivia), którą wesprzemy finansowo poprzez czas spędzony na rozrywce. Jeśli nie chcemy nikogo wyróżniać, dochód zostanie przekazany na program “Skarbonka”, z którego korzystają wszyscy podopieczni.
Przeczytaj także
WAR ON CANCER to pierwsza gra z mechanizmem synchronizacji mikropłatności z kontem konkretnych osób. Jej osią jest innowacyjny system fundraisingowy, który połączono z programem “Skarbonka” i kontami podopiecznych Fundacja Onkologiczna Alivia. Tym samym ta gra przez zabawę rozszerza wachlarz możliwości pomagania chorym na raka.
Pobranie i korzystanie z WAR ON CANCER jest bezpłatne. Program “Skarbonka” zasilają bowiem środki pozyskane z oglądania reklam przez graczy. W trakcie gry możemy jednak dokonać mikropłatności w celu zakupu dodatkowych atrybutów (amunicji do walki z rakiem i przerzutami), czym dobrowolnie wesprzemy walkę z nowotworem konkretnej osoby lub grupy osób.
Gra WAR ON CANCER to element kampanii “Wojna z Rakiem”, dzięki której udało się zebrać 3 mln zł na pomoc osobom z chorobą nowotworową. Pomysłodawcą i producentem gry jest agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS i studio Platige Image, wydawcą zaś 11 bit studios (firmy podjęły się stworzenia tej gry probono).
Przeczytaj także
3. Coraz więcej chorych na raka
Nowotwór to pierwsza przyczyna zgonów kobiet i druga mężczyzn w wieku produkcyjnym w Polsce. W ostatnich 15 latach liczba zachorowań na raka wzrosła o 41 proc. Tylko w ubiegłym roku ponad 180 tys. Polaków podjęło walkę z nowotworem. Szacuje się, że do końca następnej dekady, co czwarty mieszkaniec naszego kraju będzie cierpiał z powodu raka złośliwego, a co piąty umrze na skutek rozwoju tego schorzenia.
Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.