Przejdź na WP

Warto jeść orzechy. Zmniejszają ryzyko chorób serca

Choroby serca są jedną z najczęstszych przyczyn zgonów w Polsce. Aby się przed nimi uchronić, warto zadbać o niski poziom złego cholesterolu we krwi. Pomoże nam w tym odpowiednia dieta. Orzechy zaś powinny być jej stałym punktem.

Zobacz film: "Orzechy włoskie w walce z cukrzycą typu 2"

1. Ryzyko chorób serca

Szacuje się, że nawet 100 osób dziennie umiera w Polsce z powodu zawału. Jedną z głównych przyczyn tego schorzenia jest niewystarczająca ilość krwi, która dociera do serca. Przyczynia się do tego także wysoki poziom cholesterolu, który powoduje, że tętnice są zablokowane. To zaś zwiększa ryzyko chorób układu krążenia takich jak nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, udar mózgu, niewydolność serca czy choroba wieńcowa.

5 sygnałów, które wysyła organizm miesiąc przed zawałem serca
5 sygnałów, które wysyła organizm miesiąc przed zawałem serca [6 zdjęć]

Z powodu chorób sercowo-naczyniowych umiera dwukrotnie więcej osób niż z powodu chorób nowotworowych....

zobacz galerię

Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania, istotną kwestią jest zdrowy styl życia, a w szczególności odpowiednia dieta. Niektóre produkty działają pozytywnie na obniżenie cholesterolu we krwi. Jednym z nich są orzechy.

Wystarczy ok. 30 g orzechów dziennie, aby obniżyć poziom złego cholesterolu o 5 proc.
Wystarczy ok. 30 g orzechów dziennie, aby obniżyć poziom złego cholesterolu o 5 proc. (123RF)

2. Dlaczego warto jeść orzechy?

Zdaniem ekspertów z brytyjskiej organizacji "Heart UK", możemy zmniejszyć ryzyko zawału dołączając do codziennej diety garść orzechów. Ten niepozorny produkt sprawdza się świetnie w walce z wysokim poziomem złego cholesterolu.

Ponadto orzechy to wyjątkowe źródło tłuszczy nienasyconych, błonnika, witaminy E, magnezu, potasu i innych składników odżywczych, które dobrze wpływają na prawidłową pracę organizmu.

Chcąc wprowadzić orzechy do swojej diety pamiętajmy, aby wybrać te bez dodatku soli. Ten dodatek bowiem podnosi ciśnienie krwi w organizmie. Zdaniem "Heart UK" wystarczy, że będziemy jeść ok. 35 g niesolonych orzechów z nienaruszoną skórką dziennie. To może obniżyć poziom cholesterolu nawet o 5 proc. Najzdrowsze są orzechy włoskie, ale warto jeść także orzechy laskowe, narkowca, migdały i pistacje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy