Przejdź na WP

Wiek metaboliczny. Jak go obniżyć?

Tajemniczy "wiek metaboliczny" ocenia stan ciała niezależnie od metryki. Osoby, które zdrowo się odżywiają i są aktywne fizycznie, mogą metabolicznie być znacznie młodsze od rówieśników. Podpowiadamy, jak skutecznie obniżać wiek metaboliczny.

Zobacz film: "Produkty, które pomogą pozbyć się tłuszczu z brzucha"

1. Wiek metaboliczny - jak go obliczyć i co oznacza

Mając kilkanaście lub dwadzieścia parę lat, rzadko myślimy o nieubłaganie upływającym czasie. Jednak już po trzydziestce lub czterdziestce zaczynają się pojawiać problemy ze zdrowiem, na twarzy można zauważyć zmarszczki, a we włosach siwiznę.

To wtedy zaczynamy się porównywać z rówieśnikami i zastanawiać, jak to możliwe, że jedni w tym wieku mają świetną formę i figurę, a inni niekoniecznie.

To właśnie wiek metaboliczny może być wskazówką, w jakiej naprawdę kondycji jest nasze ciało. Urządzenia, które dokonują pomiaru tkanki tłuszczowej, ilości wody i masy mięśniowej w organizmie, można znaleźć w większości klubów sportowych oraz w gabinetach dietetyków.

Istnieje kilka prostych trików, które pozwolą odmłodzić twoje ciało. Dwa podstawowe czynniki to odpowiednie nawodnienie oraz redukcja tkanki tłuszczowej.

2. Wiek metaboliczny - sposoby na obniżenie

Oto tajniki diety, która może sprzyjać obniżeniu wieku metabolicznego. Po pierwsze – co najmniej dwa litry wody każdego dnia.

Warto również odstawić kawę, czy herbatę, które na dłuższą metę odwadniają, a postawić na soki, oczywiście te bez sztucznie dodanych słodzików czy cukru. Odpowiednie nawodnienie nie tylko obniży wiek metaboliczny, ale też pozwoli wygładzić zmarszczki.

Duża ilość owoców i warzyw w diecie to obowiązkowy składnik zdrowych przepisów. Warto zrezygnować z żywności przetworzonej, na rzecz tej naturalnej, w której znajdziemy dużo błonnika, białka, witamin, minerałów i antyoksydantów.

To sprzymierzeńcy w walce z upływającym czasem.

7 składników odżywczych pozwalających zachować młodość na dłużej
7 składników odżywczych pozwalających zachować młodość na dłużej [8 zdjęć]

Kto z nas nie chciałby cieszyć się młodym wyglądem i świetnym zdrowiem przez całe życie? Chociaż proces...

zobacz galerię

Zamiast białego pieczywa warto wybrać pełnoziarniste. W miejsce czerwonego mięsa, lepsze będą ryby lub drób oraz białka roślinne, jak np. soja.

Zrezygnuj z gotowych produktów. Wyeliminuj ze swojego menu zupki instant, gotowe kanapki, produkty garmażeryjne jak pierogi, pyzy czy krokiety.

"Biała śmierć" czyli cukier i sól powinny zniknąć z diety, a przynajmniej zostać ograniczone. To również produkty, które będą podnosić twój wiek metaboliczny.

Do tego niezbędna jest umiarkowana codzienna aktywność fizyczna, jak spacer, jogging albo trening na siłowni.

Jeśli wdrożysz w swoje życie tych kilka wskazówek, w niedługim czasie będziesz nie tylko korzystniej wyglądać.

Przede wszystkim poczujesz się lepiej, co pozwoli ci w pełni korzystać z życia i cieszyć się nim, niezależnie od wieku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy