Zalety spożywania jogurtów

Jogurt to jedna z najbardziej lubianych przekąsek. Jednak walory smakowe jogurtu to nie wszystko, okazuje się bowiem, że zawiera on w sobie mnóstwo składników, które bardzo korzystnie wpływają na nasze zdrowie, a także wspomagają odchudzanie. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety częstego spożywania jogurtów.

1. Jogurt chroni przed próchnicą

Jogurt zawiera w swoim składzie kwas mlekowy, który unieszkodliwia bakterie przyczyniające się do erozji szkliwa, a przez to do próchnicy. Częste spożywanie jogurtu, pomimo tego, że zawiera w sobie cukry, nie szkodzi więc naszym zębom.

2. Jogurt redukuje ciśnienie krwi

Specjaliście od żywienia udowodnili, że osoby, które codziennie spożywają nabiał (z niską zawartością tłuszczu mlecznego) nie są tak narażone na wzrost ciśnienia tętniczego we krwi. Przyczyną problemów z nadciśnieniem jest przede wszystkim zbyt duża ilość sodu w organizmie. Jogurt zaś zawiera w swoim składzie potas, który wyrównuje jego poziom.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

3. Jogurt chroni przed przeziębieniem

Naukowcy odkryli, że bakterie, które znajdują się w jogurcie pobudzają aktywność komórek odpornościowych. Dlatego też wystarczy spożywać mały kubeczek jogurtu dziennie, by skutecznie zabezpieczyć się przed chorobą.

4. Jogurt jest źródłem witamin

Częste spożywanie jogurtu pozwala dostarczyć organizmowi cennych składników odżywczych. Przekąska ta zawiera w swoim składzie m.in. witaminę B2, B5 oraz B12 (ta ostatnia jest szczególnie potrzebna wegetarianom, ponieważ występuje ona w mięsie i osoby, które nie jedzą mięsa mogą cierpieć na jej niedobory). Ponadto jogurt jest źródłem fosforu oraz potasu, cynku, a także wapnia.

5. Jogurt pomaga zregenerować organizm po treningu

Jogurt jest polecany wszystkim sportowcom po intensywnych ćwiczeniach. Porcja jogurtu naturalnego zawiera białka oraz węglowodany w idealnych proporcjach. Dzięki temu organizm otrzymuje wszystko to, czego potrzebuje, aby uzupełnić ubytki energetyczne oraz zregenerować mięśnie.

6. Jogurt pomaga uzyskać piękną talię

Jogurt jest źródłem wapnia, który ogranicza wydzielanie kortyzolu. Jest to hormon odpowiedzialny za gromadzenie tkanki tłuszczowej w okolicy pasa. Jeśli nie zapomnimy przy tym o systematycznych ćwiczeniach, będziemy mogli cieszyć się płaskim brzuchem. Ponadto, proteiny zawarte w porcji jogurtu nie pozwalają wykorzystać białka mięśniowego na cele energetyczne.

7. Jogurt zawiera żywe kultury bakterii

Coraz częściej możemy usłyszeć w reklamach o tym, że dany jogurt zawiera żywe kultury bakterii. Jednak większości odbiorców nic to nie mówi. Wspomniane żywe kultury bakterii są probiotykami. Zagnieżdżają się one w naszym przewodzie pokarmowym, wspomagają trawienie, wytwarzają witaminę K. Chronią także przed niebezpiecznymi dla zdrowia mikroorganizmami.

8. Jogurty zawierają wapń oraz witaminę D, jednak w różnym stopniu

Jogurty są źródłem wapnia, które wzmacnia nasze kości. Ponadto, w swoim składzie zawierają witaminę D odpowiedzialną za wchłanianie wapnia. Jednak nie wszystkie jogurty posiadają je w takim samym stopniu, dlatego warto przed zakupem sprawdzić ich skład.

Artykuł autorstwa mgr inż. Agnieszki Kopacz

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.