Zapiekanka śniadaniowa

Podany pomysł na zapiekankę zawiera dwa bardzo ważne z punktu widzenia zdrowego odżywiania składniki – cebulę i jabłko. Właściwości odżywcze tej pierwszej są powszechnie znane.

Zapiekanka na śniadanie

Połączenie kiełbasy, cebuli i jabłek wydaje się bardzo klasyczne. Jednak smak zapiekanki jest naprawdę oryginalny, jej wartość odżywcza rzeczywiście w...

Składniki:

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

  • 350 g kiełbasy,
  • 2 średnie jabłka,
  • 2 duże cebule,
  • 1/3 szklanki wody,
  • 1/4 szklanki cukru,
  • sól i pieprz do smaku,
  • starty ser.

Przygotowanie: Rozgrzej piekarnik do 270 stopni. Kiełbasę pokrój w kostkę i wrzuć na patelnię. Smaż przez 5 minut, często mieszając, i odstaw. Na tę samą patelnię wrzuć obrane i pokrojone w części jabłko. Zmniejsz ogień i duś owoc do momentu, w którym będzie półmiękki. Wtedy dodaj kiełbasę i smaż oba składniki. Podlej troszkę wodą i wymieszaj wszystko, odrywając od dna cząstki, które się przykleiły. Dodaj posiekaną cebulę i cukier, po czym znów mieszaj, dopóki nie nabierze złotego koloru i konsystencji karmelu. Całość mieszanki wrzuć do naczynia żaroodpornego i posyp dużą ilością startego sera. Rozgrzej piekarnik do 270 stopni i wsadź śniadaniową zapiekankę na 30-40 minut. Na ostatnie 5 minut zdejmij pokrywę, aby ser mógł się przypiec na kruchą skorupkę.

Komentarz: Cebula jest bogata w witaminy A, B i C. Jest silnym źródłem kwasu foliowego, wapnia, fosforu, magnezu, chromu, żelaza i błonnika pokarmowego. Jak to wpływa na zdrowie? Ma ona działanie bakteriobójcze, usuwa nadmiar wody z organizmu, wzmacnia odporność, reguluje układ krążenia, a także używana jest w leczeniu reumatyzmu. Jabłko natomiast to jeden z najzdrowszych owoców. Dzięki swoim właściwościom, witaminom i minerałom jest niezbędnym składnikiem diet odchudzających oraz wzmacniających.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie   198,3 kcal  
Białka 10,05 g
Węglowodany 17,24 g
Tłuszcze 9,78 g
Błonnik 1,32 g

Pamiętaj o wartościach odżywczych dania!

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Zapiekanki
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Zapiekanki
Zapiekanki

Zapiekany chleb kukurydziany

Zapiekany chleb kukurydziany

Chleb kukurydziany jest świetnym zastępcą chleba pszennego. Nie zawiera glutenu, wobec czego nie jest tuczący. I wyśmienicie nadaje się do różnych przepisów kulinarnych.

Zapiekanki

Łosoś w zapiekance

Łosoś w zapiekance

Łosoś zawiera kwasy tłuszczowe omega-3, które chronią nasze serce, układ krążenia i skutecznie likwidują stany zapalne, takie jak reumatyzm. Poza tym w łososiu znajdziemy bardzo duże ilości witamin D, B12 i B6, a także selenu, fosforu i magnezu.

Zapiekanki

Zapiekanka z kurczakiem

Zapiekanka z kurczakiem

Kurczak to najlepsze źródło pełnowartościowego białka oraz witamin B6, B12, cynku, potasu i magnezu. Zapiekanka, w której znajduje się mięso drobiowe jest zatem bardzo zdrowym rozwiązaniem.

Zapiekanki

Zapiekanka na ostro

Zapiekanka na ostro

Tradycyjna zapiekanka z kurczakiem zostaje wzbogacona o papryczki chili - to naprawdę ostre danie, to przekąska dla prawdziwych fanów kuchni meksykańskiej.

Zapiekanki

Zapiekanka bolognese

Zapiekanka bolognese

Tradycyjna pasta bolognese zapieczona w pyszny sposób staje się wyśmienitym pomysłem na obiad lub romantyczną kolację - zapiekanką po bolońsku.

Zapiekanki

Zapiekany bekon i jabłka

Zapiekany bekon i jabłka

Dzięki takim składnikom jak jabłka, seler, marchewka, cebula czy mięso z kurczaka, zapiekanka z bekonem zyskuje na wartości odżywczej i jest świetnym pomysłem na lunch lub kolację.

Zapiekanki

Rybna zapiekanka

Rybna zapiekanka

Zapiekanka może wydawać się ciężkostrawnym daniem, które niczego dobrego ze sobą nie przynosi, jednak jeśli połączyć odpowiednie składniki, na przykład rybę, potrawa podnosi swoją wartość.

Zapiekanki

Zapiekana zielona fasola

Zapiekana zielona fasola

Zielona fasola zawiera substancje o działaniu łagodnie odwadniającym i oczyszczającym płyny ustrojowe. Posiada mnóstwo witamin i jest pyszna.

Zapiekanki

Zapiekanka ryżowa

Zapiekanka ryżowa

Cenne właściwości ryżu poznano najpierw w Azji, jeszcze w starożytności. Dzięki dużej zawartości magnezu, żelaza, wapnia, potasu, a także witamin z grupy B jest on niezwykle pomocny na przykład w regulowaniu poziomu cukru we krwi.

Zapiekanki

Zapiekany por

Zapiekany por

Por korzystnie wpływa na układ pokarmowy, poprawia apetyt oraz działanie wątroby i pęcherzyka żółciowego. Warzywo to zasobne jest w potas i wapń, a także fosfor, magnez i żelazo. Zawiera tiaminę, niacynę, witaminy C i E oraz beta-karoten. Jest mało kaloryczne.