Sałatki z makaronem - makaron pełnoziarnisty, warzywa, zioła, dodatki, dressing

Sałatki z makaronem królują na naszych stołach przy najróżniejszych okazjach. Ich kaloryczne składniki nie sprzyjają jednak zachowaniu smukłej sylwetki. Nie oznacza to jednak, że należy zrezygnować z tego przysmaku. Podpowiadamy, w jaki sposób przyrządzić sałatki z makaronem w wersji fit.

Zobacz film: "Ten pyszny makaron!"

1. Sałatki z makaronem - makaron pełnoziarnisty

Wykorzystanie pełnoziarnistego makaronu w sałatkach z makaronem to doskonały sposób, by odchudzić swoje menu. Niska zawartość kalorii to nie jedyny atut tego produktu – pełne ziarna dostarczają naszemu organizmowi cennego błonnika, który usprawnia zachodzące w naszym organizmie procesy przemiany materii, usprawnia perystaltykę jelit i przyspiesza efekty odchudzania.

Nie oznacza to oczywiście, że możemy jeść zawierające go sałatki z makaronem bez ograniczeń. Serwowanie zdrowych, jednak zbyt dużych porcji posiłków nie wpłynie pozytywnie ani na naszą sylwetkę, ani na samopoczucie.

Czy da się jeść makaron i nadal chudnąć? Można! Poznaj kilka zasad
Czy da się jeść makaron i nadal chudnąć? Można! Poznaj kilka zasad [6 zdjęć]

Przybyło ci kilka kilogramów tu i ówdzie. Postanawiasz więc jak najszybciej przejść na dietę, by pozbyć...

zobacz galerię

2. Sałatki z makaronem - warzywa

Obniżenie kaloryczności sałatki z makaronem poprzez wykorzystanie zdrowego makaronu to nie wszystko, co możemy zrobić, aby przygotować posiłek, który nie zagraża naszej sylwetce. Nieodzownym składnikiem dietetycznej sałatki z makaronem są oczywiście warzywa, które za sprawą zawartych w nich składnikow pozytywnie wpłyną na masę mięśniową.

Bez ograniczeń możemy dodawać oliwki, paprykę, marchew, brokuły, pomidory, kalafior czy ogórki. Po połączeniu z pysznym makaronem przekonają się do nich nawet najbardziej zatwardziali wrogowie wszystkiego, co zielone.

3. Sałatki z makaronem - zioła

Jak wzbogacić smak sałatki z makaronem, nie zwiększając jednocześnie liczby zawartych w niej kalorii? To proste! Wystarczy wykorzystać zioła, za sprawą których nawet najprostsza potrawa może stać się niezwykle smaczna i aromatyczna. Z makaronem idealnie komponuje się świeża natka pietruszki, bazylia i mięta. Zawierają one spore ilości witamin i minerałów, dzięki czmu sałatki z makaronem będą nie tylko pyszne, ale i zdrowe.

Makaron sam w sobie nie jest tuczący, a wręcz przeciwnie – 100 g (szklanka) ugotowanego makaronu ma jedynie 110 kcal. To sosy i dodatki powodują, że kaloryczność potraw z makaronem zwiększa się wielokrotnie. Unikajmy tłustych sosów i śmietany. Zamiast tego dodajmy do makaronu warzywa, zioła i ewentualnie chude mięso.

4. Sałatki z makaronem - dodatki

Chociaż wydaje się, że sałatki z makaronem bez kukurydzy, fasoli czy żółtego sera to nie to samo, dwa razy zastanówmy się, zanim te tuczące składniki zajmą czołowe miejsce w naszym przepisie. Nie musimy całkowicie z nich rezygnować. Wystarczy po prostu do sałatki z makaronem dodać ich mniej niż zazwyczaj – starczą dwie łyżki na porcję.

5. Sałatki z makaronem - dressing

Aby wysiłek włożony w przygotowanie zdrowej sałatki z makaronem nie poszedł na marne, warto zrezygnować z tuczącego majonezu i śmietany. Zamiast nich użyjmy np. niskotłuszczowego jogurtu lub sosu winegret. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych kalorii, a przy okazji nie stłumimy smaku ziół i warzyw.

Jeżeli zależy nam, aby jedynie delikatnie podkreślić ich smak, dodajmy 2 łyżeczki dressingu na porcję. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie tłuszcze są dla nas szkodliwe. Dodatek oliwy z oliwek, oleju lnianego czy oleju z orzechów sprawi, że sałatki z makaronem staną się bardzo dobrym źródłem NNKT, czyli niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

 

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza