Sałatki z makaronem - makaron pełnoziarnisty, warzywa, zioła, dodatki, dressing

Sałatki z makaronem królują na naszych stołach przy najróżniejszych okazjach. Ich kaloryczne składniki nie sprzyjają jednak zachowaniu smukłej sylwetki. Nie oznacza to jednak, że należy zrezygnować z tego przysmaku. Podpowiadamy, w jaki sposób przyrządzić sałatki z makaronem w wersji fit.

1. Sałatki z makaronem - makaron pełnoziarnisty

Wykorzystanie pełnoziarnistego makaronu w sałatkach z makaronem to doskonały sposób, by odchudzić swoje menu. Niska zawartość kalorii to nie jedyny atut tego produktu – pełne ziarna dostarczają naszemu organizmowi cennego błonnika, który usprawnia zachodzące w naszym organizmie procesy przemiany materii, usprawnia perystaltykę jelit i przyspiesza efekty odchudzania.

Nie oznacza to oczywiście, że możemy jeść zawierające go sałatki z makaronem bez ograniczeń. Serwowanie zdrowych, jednak zbyt dużych porcji posiłków nie wpłynie pozytywnie ani na naszą sylwetkę, ani na samopoczucie.

Zobacz film: "Ten pyszny makaron!"

Czy da się jeść makaron i nadal chudnąć? Można! Poznaj kilka zasad
Czy da się jeść makaron i nadal chudnąć? Można! Poznaj kilka zasad [6 zdjęć]

Przybyło ci kilka kilogramów tu i ówdzie. Postanawiasz więc jak najszybciej przejść na dietę, by pozbyć...

zobacz galerię

2. Sałatki z makaronem - warzywa

Obniżenie kaloryczności sałatki z makaronem poprzez wykorzystanie zdrowego makaronu to nie wszystko, co możemy zrobić, aby przygotować posiłek, który nie zagraża naszej sylwetce. Nieodzownym składnikiem dietetycznej sałatki z makaronem są oczywiście warzywa, które za sprawą zawartych w nich składnikow pozytywnie wpłyną na masę mięśniową.

Bez ograniczeń możemy dodawać oliwki, paprykę, marchew, brokuły, pomidory, kalafior czy ogórki. Po połączeniu z pysznym makaronem przekonają się do nich nawet najbardziej zatwardziali wrogowie wszystkiego, co zielone.

3. Sałatki z makaronem - zioła

Jak wzbogacić smak sałatki z makaronem, nie zwiększając jednocześnie liczby zawartych w niej kalorii? To proste! Wystarczy wykorzystać zioła, za sprawą których nawet najprostsza potrawa może stać się niezwykle smaczna i aromatyczna. Z makaronem idealnie komponuje się świeża natka pietruszki, bazylia i mięta. Zawierają one spore ilości witamin i minerałów, dzięki czmu sałatki z makaronem będą nie tylko pyszne, ale i zdrowe.

Makaron sam w sobie nie jest tuczący, a wręcz przeciwnie – 100 g (szklanka) ugotowanego makaronu ma jedynie 110 kcal. To sosy i dodatki powodują, że kaloryczność potraw z makaronem zwiększa się wielokrotnie. Unikajmy tłustych sosów i śmietany. Zamiast tego dodajmy do makaronu warzywa, zioła i ewentualnie chude mięso.

4. Sałatki z makaronem - dodatki

Chociaż wydaje się, że sałatki z makaronem bez kukurydzy, fasoli czy żółtego sera to nie to samo, dwa razy zastanówmy się, zanim te tuczące składniki zajmą czołowe miejsce w naszym przepisie. Nie musimy całkowicie z nich rezygnować. Wystarczy po prostu do sałatki z makaronem dodać ich mniej niż zazwyczaj – starczą dwie łyżki na porcję.

5. Sałatki z makaronem - dressing

Aby wysiłek włożony w przygotowanie zdrowej sałatki z makaronem nie poszedł na marne, warto zrezygnować z tuczącego majonezu i śmietany. Zamiast nich użyjmy np. niskotłuszczowego jogurtu lub sosu winegret. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych kalorii, a przy okazji nie stłumimy smaku ziół i warzyw.

Jeżeli zależy nam, aby jedynie delikatnie podkreślić ich smak, dodajmy 2 łyżeczki dressingu na porcję. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie tłuszcze są dla nas szkodliwe. Dodatek oliwy z oliwek, oleju lnianego czy oleju z orzechów sprawi, że sałatki z makaronem staną się bardzo dobrym źródłem NNKT, czyli niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

 

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
i bądź na bieżąco!