Przejdź na WP

Zdrowy kręgosłup – zajęcia, ćwiczenia

O całkowicie zdrowy kręgosłup jest ciężko w dzisiejszych czasach. Większość ludzi prowadzi siedzący tryb życia, pracując bardzo dużo przy komputerze i nie zawsze dbając o prawidłową pozycję ciała. Dzięki ćwiczeniom fizycznym można utrzymać zdrowy kręgosłup. Należy pamiętać o tym, że ćwiczenia fizyczne i codzienna prawidłowa postawa ciała to podstawa, do utrzymania kręgosłupa w dobrej kondycji na długie lata.

Zobacz film: "Trening na zdrowy kręgosłup"

spis treści

1. Zdrowy kręgosłup - zajęcia

Zdrowy kręgosłup – tak swoje zajęcia reklamuje wiele klubów fitness. Są to zajęcia cieszące się ogromną popularnością. Na zajęcia „zdrowego kręgosłupa” przychodzi bardzo wiele kobiet i mężczyzn, którzy chcą zmniejszyć ból pleców , poprawić swoją sylwetkę albo spalić kalorie.

Zajęcia „zdrowy kręgosłup” odbywają się w większych grupach, na sali fitness, przed lustrem. Zajęcia „zdrowy kręgosłup” polegają na wykonywaniu kolejno po sobie ćwiczeń, które mają na celu poprawienie postawy ciała. Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup powinny być wykonywane bardzo precyzyjnie, powoli i dokładnie, a instruktor prowadzący zajęcia „zdrowego kręgosłupa”, powinien być wykwalifikowany w tym kierunku. Kręgosłup jest niezwykle delikatny i niestety łatwo można go uszkodzić, a jak wiadomo, to kręgosłup jest najważniejszy w całym organizmie człowieka, dlatego tak ważne jest dbanie o to, aby był silny i zdrowy.

Zajęcia „zdrowy kręgosłup” prowadzone są przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce, która sprzyja odprężeniu się. Podczas zajęć ze „zdrowego kręgosłupa” instruktorzy wykorzystują wiele narzędzi, za pomocą których starają się o poprawę stanu kręgosłupa swoich podopiecznych. Na zajęciach „zdrowego kręgosłupa” pracuje się z gumami, hantlami, a nawet wykorzystywane są piłki.

Ćwiczenia łagodzące bóle kręgosłupa
Ćwiczenia łagodzące bóle kręgosłupa [6 zdjęć]

Coraz częściej dokuczają nam różne przykre dolegliwości związane z kręgosłupem. Osiem godzin w pracy...

zobacz galerię

Podczas zajęć ze „zdrowego kręgosłupa” prowadzący starają się wzmocnić mięśnie, które są osłabione lub bardzo rzadko używane. Im słabsze napięcie mięśni, tym słabiej pracuje nasz kręgosłup – należy o tym pamiętać.

Prowadzący zajęcia „zdrowy kręgosłup” kładą duży nacisk na rozciąganie mięśni, w związku z czym ćwiczenia są przyjemne i niezbyt trudne do wykonania. Na zdrowie kręgosłupa dobrze wpływają również zajęcia z jogi, które jeszcze bardziej rozwijają mięśnie.

2. Zdrowy kręgosłup - ćwiczenia

Jeżeli ktoś woli zadbać o kręgosłup w domowym zaciszu, to jest i taka możliwość. Ćwiczeń na zdrowy kręgosłup jest bardzo wiele w Internecie. Wykonując je samemu w domu, powinniśmy wybrać profesjonalny zestaw ćwiczeń albo wcześniej udać się na konsultację do trenera, albo fizjoterapeuty, z tego względu, że o uraz kręgosłupa nietrudno.

Poniżej przedstawię kilka ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.

  • Przyciąganie kolan – połóż się na plecach, ręce powinny tworzyć kąt prosty z tułowiem. Podwiń kolana do klatki piersiowej. W takiej pozycji przenoś złączone kolana na prawą i na lewą stronę tułowia. Ważne jest, aby odcinek lędźwiowy kręgosłupa był przytwierdzony do podłoża. Dzięki temu ćwiczeniu mamy większe szansę na zdrowy kręgosłup.

  • Unoszenie bioder na piłce – weź dużą piłkę do ćwiczeń. Na piłce oprzyj łydki, ale całe nogi powinny być wyprostowane. Ręce powinny przylegać do podłoża. W takiej pozycji powinniśmy podnosić i opuszczać biodra w górę. Pamiętajmy o prawidłowym napięciu mięśni brzucha.

  • Unoszenie nóg w podporze – połóż przedramiona na twardym podłożu, a palce u stóp oprzyj na ziemi. Podnieś całe ciało. W takiej pozycji odrywaj jedną nogę i co 3 sekundy zmieniaj strony.
Zdrowy kręgosłup – zajęcia, ćwiczenia
Zdrowy kręgosłup – zajęcia, ćwiczenia (123RF)

Ćwiczeń na zdrowy kręgosłup jest bardzo wiele, a większość z nich ma na celu wzmocnienie mięśni brzucha. Mało kto wie, iż to mocne mięśnie brzucha wpływają na zdrowy kręgosłup. Oprócz ćwiczeń w klubach fitness można także zadbać o zdrowy kręgosłup, pływając, biegając lub wykonując ćwiczenia rozciągające.

Musisz to wiedzieć

Jeżeli regularnie uprawiamy sport, to wszystkie wykonywane przez nas ćwiczenia powinny być powtarzane prawidłowo, aby nie obciążać kręgosłupa, tylko go wzmacniać. Jeżeli zależy nam, aby utrzymać kręgosłup w zdrowiu, to udajmy się na profesjonalne zajęcia do klubu fitness albo umówmy się na zajęcia z trenerem personalnym, który pokaże nam jak dbać o zdrowie kręgosłupa.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy