Zdrowy podwieczorek dla dziecka

Przygotowując podwieczorek dla dziecka, często zastanawiamy się, jak sprawić, żeby zdrowy posiłek stał się atrakcyjną przekąską. Nasze dziecko będzie nas oczywiście nękać o chipsy lub dania typu fast food.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

Musimy jednak pamiętać, że pobłażając dzieciom w ten sposób, wyrabiamy w nich niezdrowe nawyki. Nie możemy oczekiwać od dziecka, że będzie wybierało zdrowe produkty, jeśli sami karmimy je niezdrowym jedzeniem. Dlatego też należy się starać, aby w domu podawane było wyłącznie zdrowe jedzenie.

1. Warzywa i owoce na podwieczorek

Dieta dziecka powinna być bogata w warzywa i owoce zawierające witaminy, sole mineralne, flawonoidy. Niestety, dzieci często jedzą je bardzo niechętnie. Z tego względu musimy się starać, aby nasz podwieczorek dla dziecka składający się z owoców i warzyw wyglądał ładnie i kolorowo. Dobrym rozwiązaniem jest pocięcie ich w niewielkie słupki i podawanie z sosami, dipami lub jogurtem. Dziecko może układać kawałki warzyw i owoców w różne kształty, co sprawia, że przygotowanie ****posiłku staje się zabawą i dziecko je chętniej zje.

2. Krakersy jako podwieczorek dla dziecka

Mając na względzie zdrowie dziecka, nie powinniśmy pozwalać mu na przekąski takie jak chipsy. Zawierają one dużo soli, tłuszczu i konserwantów, a nie mają żadnych korzystnych wartości odżywczych. Gdy twoje dziecko poprosi cię o coś do pochrupania, zaoferuj mu pełnoziarniste krakersy lub krążki ryżowe. Podawaj je z plasterkami sera, pomidora i ogórka, a w przypadku wafli ryżowych z dżemem, powidłami lub kawałkami owoców – w ten sposób przemycisz trochę warzyw i owoców do posiłku dziecka. Pamiętaj – zdrowa kuchnia dla dzieci to przede wszystkim mądra kuchnia.

3. Jogurt na podwieczorek dla dziecka

Dieta dziecka powinna zawierać dużo produktów mlecznych. Aby zachęcić dziecko do jedzenia jogurtu, który jest bogatym źródłem tak ważnego dla nich wapnia oraz bakterii probiotycznych, które stanowią naturalną florę jelit, zapobiegają biegunce oraz zwiększają odporność dziecka. Z jogurtu naturalnego lub greckiego można przygotować pyszne koktajle i musy owocowe. Pozwól maluchowi wybrać w sklepie owoce, które najbardziej lubi i będzie mógł wsypać do jogurtu. Zmiksowany jogurt z owocami można zamrozić i w ten sposób można otrzymać zdrowe lody. Jest to idealna przekąska na podwieczorek.

Zdrowy podwieczorek dla dziecka
Zdrowy podwieczorek dla dziecka (Źródło: 123RF)

4. Kisiel i budyń dla dziecka

Kisiel i budyń to kolejne propozycje na podwieczorek, które przygotowywane są ze skrobi ziemniaczanej i w zależności od wersji bez lub z mlekiem. Kisiel i budyń można podać z owocami, sokiem owocowym. Taki podwieczorek jest zarówno zdrową, jak również słodką propozycją. Galaretka owocowa przygotowana z żelatyny wieprzowej jest źródłem aminokwasów wchodzących w skład największego białka organizmu - kolagenu. W ciele człowieka kolagen jest obecny w skórze (nadaje jej elastyczność), kościach oraz nadaje kształt wielu narządom (wątroba, nerki). Galaretkę można podawać z owocami lub mlekiem.

Przygotowując podwieczorek dla dziecka, stawiaj na lekkie i zdrowe potrawy dla dzieci. Nie wszystko im będzie smakować, lecz próbując kolejnych potraw, na pewno znajdziesz taką, która przypadnie im do gustu.

Następny artykuł: Zdrowe przekąski dla dzieci

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy