Zielona i czerwona herbata a odchudzanie

Czerwona herbata w czasach komunistycznych była powszechnie dostępna, bo była wtedy najtańsza. Nie wszyscy zdawali sobie sprawę z jej właściwości. Czerwona herbata, podobnie jak zielona herbata, zawierają składniki posiadające właściwości odchudzające.

1. Czerwona herbata a odchudzanie

  • Jest produkowana w Chinach i na Tajwanie.
  • Czerwona herbata na odchudzanie musi dojrzewać w odpowiednich warunkach. Najdroższe czerwone herbaty dojrzewają nawet przez 50 lat.
  • Działanie czerwonej herbaty polega na wspomaganiu przemiany materii, spalaniu tłuszczu, regulacji wydzielania żółci, obniżaniu poziom cholesterolu, czerwona herbata ma także właściwości moczopędne. Czerwone herbaty zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych i normalizują ciśnienie.
  • Zawiera mangan, wapń, fluor, olejki eteryczne i białko.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Zielona herbata
Zielona herbata

Korzystny wpływ zielonej herbaty na organizm może być związany z obniżeniem poziomu przewlekłych stanów...

zobacz galerię

2. Zielona herbata na ochudzanie

  • Zielona herbata na odchudzanie: podwyższa spalanie tłuszczu i termogenezę, obniża poziom złego cholesterolu, blokuje utlenianie LDL, obniża poziom cukru, sprzyja zmniejszeniu tkanki tłuszczowej.
  • Podobnie jak w czerwonej herbacie, znajdują się polifenole, które wykazują skuteczne działanie przeciwrakowe. Ponadto polifenole chronią nasz organizm przez wpływem wolnych rodników.
  • W skład zielonej herbaty wchodzą witaminy i minerały, dlatego jej picie uzupełnia ich niedobory.
  • Zielona herbata wpływa korzystnie na układ trawienny, sercowo-naczyniowy i nerwowy.

3. Prawidłowe parzenie herbaty

Zielona i czerwona herbata są skuteczne, jeśli są odpowiednio zaparzone. Świeżo zaparzone herbaty powinny mieć na wierzchu pianę, w której znajduje się aromat. Należy niepełną łyżeczkę liści lub torebkę herbaty zalać filiżanką wrzątku i trzymać pod przykryciem do 5 minut. Nie poleca się picia czerwonej lub zielonej herbaty z cukrem ani innym dodatkiem, ponieważ to neutralizuje lecznicze właściwości.

Herbatę należy pić już po zaparzeniu, nie można zostawić jej na później, ani pozostawić listków w naparze, ponieważ to sprawi gorzki smak i w napoju będą znajdowały się szkodliwe garbniki.

W zielonej i czerwonej herbacie znajduje się "herbaciana" kofeina, czyli teina. Przyswajana jest wolniej niż kofeina pochodząca z kawy, ale zapewnia długotrwałe i łagodne działanie. Pobudza ona organizm, ale odchudzanie bez diety za pomocą samej herbaty raczej nie pomoże.

Osoby, które się odchudzają, powinny pić czerwoną lub zieloną herbatę pół godziny po każdym posiłku. Filiżanka pełna naparu powinna pomóc w trawieniu posiłku.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!