ZMA - działanie, dawkowanie, skutki uboczne, jak zwiększyć masę mięśniową

ZMA jest kombinacją chelatowanych pierwiastków – cynku, magnezu – oraz witaminy B6, w precyzyjnie dobranych proporcjach. ZMA to kompozycja dwóch pierwiastków, które są niezbędne do przyrostów masy mięśniowej i prawidłowego funkcjonowania organizmu, a szczególnie organizmu sportowców. Odżywki na masę to preparaty wysokokaloryczne o bardzo wysokiej skuteczności. Przyspieszają przyrost beztłuszczowej tkanki mięśniowej.

spis treści

1. ZMA - działanie

ZMA jest naukowo zaprojektowaną, testowaną i potwierdzoną laboratoryjnymi badaniami formułą zawierającą mineralne anaboliki. ZMA zwiększa poziom własnego testosteronu, hormonu wzrostu oraz IGF-1 (insulinopodobnego czynnika wzrostu). Naturalna przemiana androstendionu w testosteron musi przebiegać z udziałem cynku. Jeśli poziom cynku jest niski, powyższa przemiana przebiega wolno, a produkcja testosteronu jest niższa.

Zobacz film: "Odżywki i suplementy diety [Wirtualna Poradnia]"

Podobne znaczenie ma magnez, dlatego dla uzyskania optymalnych efektów produkcji testosteronu te dwa pierwiastki muszą być przyjmowane razem. Witamina B6 pomaga natomiast w przyswajaniu cynku i magnezu. Całość tworzy ZMA. Spadek poziomu testosteronu prowadzi do wydzielania katabolicznego hormonu kortyzolu, a ten wywołuje negatywny proces rozpadu białek, czyli katabolizm. Niepożądanym skutkiem ZMA jest utrata siły i masy mięśniowej, dlatego niezbędne jest utrzymywanie wysokiego poziomu własnego testosteronu.

Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu?
Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu? [5 zdjęć]

Mężczyźni z niskim poziomem testosteronu często narzekają na zmęczenie i zaniżone libido. Może też dojść...

zobacz galerię

ZMA działa na: poziom testosteronu, podniesienie poziomu IGF-1, wzrost siły, zmniejszenie poziomu kortyzolu, przez co wpływa na zmniejszenie katabolizmu. Ponadto ZMA wpływa pozytywnie na regenerację po ciężkim dniu, masę mięśniową, wytrzymałość organizmu, skurcze mięśniowe, zwiększa koncentrację. ZMA działa również na głęboki i relaksujący sen.

2. ZMA - dawkowanie

Sportowcy zażywający ZMA przed snem twierdzą, że śpi im się lepiej, sen staje się głęboki i dzięki temu czują się mocno wypoczęci, a na kolejnych treningach mają lepszą wytrzymałość oraz siłę. Uważa się, że głęboki, dający wypoczynek sen jest sekretem do maksymalizowania anabolicznych procesów. Aby utrzymać wysoki poziom testosteronu, czołowi kulturyści zażywają ZMA pomiędzy cyklami kształtującymi masę mięśniową. Dawkowanie ZMA jest ściśle uzależnione od tego, co jest napisane na opakowaniu suplementu.

3. ZMA - skutki uboczne

Oczywiście możliwe jest przedawkowanie ZMA, gdyż może to prowadzić do zmian skórnych, nudności i braku apetytu. Mogą pojawić się objawy ze strony układu krwionośnego i układu nerwowego. Zatem, należy odpowiednio dawkować ZMA. Konieczna jest również przerwa w stosowaniu ZMA.

4. ZMA - jak zwiększyć masę mięśniową?

Dobrze dobrana dieta to jeden z warunków koniecznych do uzyskania przyrostu beztłuszczowej masy mięśniowej. Osoba, która chce przybrać na masie trzyma się swojej diety, często liczy kalorie na podstawie tabeli kalorycznych, liczy ile musi dziennie spożywać białka, ile węglowodanów i ile tłuszczów (biorąc pod uwagę swoją wagę i cel założony, np. masę mięśniową), potem dzieli te wyniki przez liczbę posiłków (często dochodzi do 7 posiłków dziennie).

Pytania i odpowiedzi specjalistów na ten temat

Wszystkie pytania na ten temat

Można także stosować odżywki na masę. Odżywki na masę mięśniową to preparaty kaloryczne o bardzo wysokiej skuteczności. Przyspieszają przyrost beztłuszczowej tkanki mięśniowej. Pozwalają w krótkim czasie zwiększyć masę ciała. Zawierają bardzo dużo łatwo przyswajalnego białka i węglowodanów, które są podstawowym budulcem tkanek mięśniowych organizmu. Wśród odżywek na masę można wyróżnić kreatynę, która wpływa na wzrost intensywności treningu, przyspiesza regenerację oraz przyczynia się do wzrostu wytrzymałości, siły i masy ciała. Posiada też właściwości zapobiegające zakwaszeniu mięśni.

Dla wielu osób przyrost masy mięśniowej to priorytet. Dlatego też oprócz racjonalnej diety i ćwiczeń decydują się na przyjmowanie suplementów diety, na przykład ZMA. Należy jednak zachować ostrożność i nie przekraczać ustalonych dawek przy dawkowaniu ZMA.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy