Zupa z groszkiem

Danie lekkostrawne - idealne dla osób, które mają problemy z trawieniem. Gotowane warzywa i biały ryż dostarczają potrzebnych witamin, składników mineralnych oraz energii, nie obciążając przy tym przewodu pokarmowego. Potrawa stanowi dobre źródło błonnika, który pod wpływem wody pęcznieje w żołądku i daje długotrwałe uczucie sytości.

Składniki

  • 50 g ryżu,

  • 70 g marchwi, korzenia selera, pietruszki,

  • 0,5 l bulionu warzywnego,
  • 100 g groszku (poza sezonem mrożonego),

  • pomidor.

Zobacz film: "Zupa krem z porów"


Sposób przygotowania

Ryż ugotować. Warzywa pokroić w drobną kostkę. Do gotującego się bulionu dodać groszek i pokrojone warzywa. Gotować około 25 minut. Na około 5 minut przed końcem gotowania dodać obrany ze skórki pomidor, pokrojony w kostkę. Na samym końcu dodać ryż. Doprawić do smaku (sól, pieprz, zioła). Zupa z groszkiem ma niski indeks glikemiczny.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 141,3
Białko 5,7 g
Tłuszcz 0,6 g
Cholesterol 0,0 mg
Węglowodany 34,4 g
Błonnik 6,6 g
Witamina C 27,3 mg
Witamina A 883,3 µg

Komentarz dietetyka:

Zupa z zielonym groszkiem dostarcza organizmowi żelaza, wapnia, fosforu oraz witamin A i E. Dzięki temu jest pomocna przy regulowaniu trawienia, poprawia obraz krwi, wzmacnia wzrok i ujędrnia skórę. Danie polecane w dietach niskokalorycznych. Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu nadaje się również dla chorych na cukrzycę.

 

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.