Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Kidult – modny styl życia czy strach przed dorosłością?

Avatar placeholder
03.09.2024 13:17
Kidult – modny styl życia czy strach przed dorosłością?
Kidult – modny styl życia czy strach przed dorosłością? (

Zdjęcie kobiety / Shutterstock

)

Zdarza ci się, przeglądając stare fotografie, tęsknić do czasów dzieciństwa? Często nasze dorosłe życie znacznie odbiega od tego, które wymarzyliśmy sobie jeszcze kilkanaście/kilkadziesiąt lat temu. W związku z tym wiele osób szuka alternatywy, która pozwoliłaby zapomnieć o problemach. Dla niektórych takim rozwiązaniem jest ucieczka w świat dzieciństwa...

spis treści

1. Po czym poznać kidulta?

Słowo kidult pochodzi od połączenia angielskich słów kid (dziecko) oraz adult (dorosły). Określenie to dotyczy osoby dorosłej, która tak naprawdę nie chce dojrzeć. Przejawia się to w jej zachowaniu, sposobie ubierania czy stylu życia. Taki człowiek z trudem dostosowuje się do zasad panujących w świecie. Ma zainteresowania typowe dla dzieci. Na uwagę zasługuje jego wygląd. Kidult uwielbia "bawić się" swoim stylem. Nie bądź zaskoczony, gdy zobaczysz go w kolorowych koszulkach z dziecięcymi napisami lub grającego w najnowszą wersję gry komputerowej dla nastolatków.

Oczywiście do wyznaczników tego, kto jest kidultem, a kto nim nie jest, nie można zaliczyć tylko stylu ubierania czy zainteresowań. Wiele dorosłych, odpowiedzialnych osób lubi od czasu do czasu poeksperymentować ze swoim wyglądem, co wcale nie musi oznaczać, że są niedojrzałe. W rzeczywistości mogą być wzorowymi rodzicami, solidnymi pracownikami itp. Kidult natomiast nie chce przyjąć do wiadomości, że jest dorosły i pewnych rzeczy nie wypada mu robić.

2. Dlaczego kidult ucieka od świata dorosłych?

Zobacz film: "Rozpoznaj stan zdrowia psychicznego on-line"

Gdzie najczęściej możemy zobaczyć kidulta? W najmodniejszych klubach, centrach rozrywki czy skateparkach kojarzonych głównie z miejscami dla nastolatków. Zaczyna naśladować trendy wyznaczane przez młodszych. Stara się być na czasie ze wszystkimi nowinkami ze świata technologii, kultury czy sportu. Kidult uwielbia wydawać pieniądze i nie żałuje ich na przyjemności.

Chociaż w pierwszej chwili możemy mu zazdrościć beztroskiego stylu życia, to kryje się za tym coś więcej. Taka osoba zazwyczaj nie chce wkroczyć na 100 proc. w dorosłe życie, obawiając się związanych z nim konsekwencji. Kidult ma często problem z podejmowaniem dojrzałych decyzji i nie chce ponosić odpowiedzialności za swoje zachowanie. Strach przed tym, że nie podoła obowiązkom, jakie narzuca mu dorosłość, sprawia, że ucieka w infantylny świat.

W promowaniu takiej postawy dużą rolę odgrywają media. Wszechobecny kult młodości i beztroskiego, konsumpcyjnego stylu życia sprawia, że wiele osób się w nim zatraca. Wystarczy spojrzeć na niektóre pięćdziesięciolatki, próbujące "wcisnąć" się w najnowszy model dżinsów zaprojektowanych z myślą o nastolatkach. Ten popularny trend chętnie wykorzystywany jest przez największe firmy, które coraz częściej kierują swoje działania marketingowe właśnie do tej grupy docelowej. Ze względu na zasobność portfela kidult jest bardzo cenionym konsumentem. Dlatego też na sklepowych półkach można znaleźć szeroką gamę stylowych ubrań, gadżetów itp. w wyśrubowanych cenach.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze