Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Szokujące testy na zwierzętach? Te marki są cruelty-free

Avatar placeholder
17.10.2019 18:58
Marki, które nie testują na zwierzętach
Marki, które nie testują na zwierzętach (iStock)

Okrutne i przerażające - tak film Soko Tierschutz komentują ci, którzy go widzieli. Organizacja w swoim najnowszym reportażu pokazała, co dzieje się za drzwiami niemieckiego Laboratorium Farmakologii i Toksykologii spod Hamburga. A dzieją się naprawdę straszne rzeczy. Zwierzęta są dosłownie torturowane.

Choć dokument opowiada o laboratorium, w którym testowane są głównie składniki leków, podobne rzeczy dzieją się w miejscach, w których testowane są kosmetyki. Coraz więcej wiemy na temat tych praktyk. Dlatego wielu osób uważniej kupuje kosmetyki, szukając na opakowaniach pudru, szamponu czy pasty do zębów oznaczenia cruelty-free, czyli wolna od okrucieństwa i nie wykonuje testów na zwierzętach.

1. Kosmetyki nietestowane na zwierzętach – jak firmy omijają prawo?

W Unii Europejskiej obowiązuje całkowity zakaz testowania na zwierzętach kosmetyków i ich składników. Czy to oznacza, że na sklepowych półkach znajdują się tylko kosmetyki nietestowane na zwierzętach? Nie.

Niektóre firmy omijają prawo i sprowadzają składniki testowane na myszach czy królikach z krajów, gdzie takie praktyki nie są zakazane.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Kosmetyki z lodówki - zero chemii, sama natura"

Inne firmy produkujące kosmetyki zlecają tego typu testy firmom zewnętrznym. Robią to m.in. po to, by móc sprzedać swój produkt na rynku chińskim. Prawo tego państwa wymaga, by kosmetyki, które są do nich sprowadzane z zagranicy były testowane na zwierzętach.

Sytuację mogą zmienić podjęte ostatnio kroki legislacyjne. Chiny obiecują, że od 1 stycznia 2020 roku przepisy o testach na zwierzętach zostaną zniesione.

2. Marki, które produkują kosmetyki nietestowane na zwierzętach [LISTA]

PETA - organizacja broniąca praw zwierząt - regularnie publikuje listy kosmetyków nietestowanych i testowanych na zwierzętach. Okazuje się, że wiele marek ma w swojej ofercie takie produkty. Można je znaleźć w popularnych drogeriach i nie uszczuplają one portfela tak bardzo, jak się wydaje.

Należy jednak zaznaczyć, że organizacja PETA skupia się przede wszystkim na rynku amerykańskim, więc jej lista nie wyczerpuje tematu. Dlatego informacji warto szukać także w innych źródłach.

Poniżej przedstawiamy wybrane marki:

  • Essence
  • The Body Shop
  • Delia
  • Gosh
  • NYX
  • Labote
  • Bell
  • Joanna
  • Bielenda,
  • Wibo
  • Eveline Cosmetics
  • Ziaja
  • Perfecta
  • Isana
  • Alterra
  • Wibo

Szczegółową listę marek, które nie testują swoich produktów na zwierzętach, można znaleźć na stronie PETA.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze