Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Mężczyźni też mogą cierpieć na PMS

Avatar placeholder
06.06.2023 16:18
Mężczyźni też mogą cierpieć na PMS
Mężczyźni też mogą cierpieć na PMS (Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock)

Ból brzucha, huśtawki nastrojów, uderzenia gorąca – to wszystko oznacza, że nadeszły dni trudne tak dla kobiety… jak i mężczyzny. Nowe badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazały, że około jedna czwarta panów doświadcza "męskich okresów" i cierpi na objawy PMS, obejmujące skurcze i zmiany apetytu.

Jed Diamond, terapeuta oraz autor "Irritable Male Syndrome", od pewnego czasu bada istnienie męskich miesiączek i jest zdania, że mężczyźni, podobnie jak kobiety, mają cykle hormonalne. Wbrew popularnym osądom, mężczyźni stają się agresywni, kiedy ich poziom testosteronu spada, a drażliwość, depresja i wycofanie biorą się z niedoboru hormonu.

Poziom testosteronu u młodych mężczyzn waha się nawet do czterech razy dziennie. Jednakże nie do końca jest jasne, w jaki sposób jego poziom zmienia się z dnia na dzień czy z tygodnia na tydzień.

Aby zbadać męskie miesiączki, zapytano 2400 respondentów (50 proc. kobiet i 50 proc. mężczyzn), czy często cierpią z powodu powszechnych objawów PMS, których doświadczają kobiety. Wśród nich znalazły się zmęczenie, skurcze i zwiększona wrażliwość.

Zobacz film: "Bóle ginekologiczne"

Okazało się, że 26 proc. mężczyzn regularnie ma do czynienia ze wspomnianymi symptomami. Jeszcze bardziej zaskakuje fakt, że 58 proc. kobiet potwierdza prawdziwość tych wyników.

12 proc. mężczyzn przyznało, że w "te dni" przywiązuje większą uwagę do swojej wagi, a 5 proc. cierpi na "skurcze menstruacyjne". Jeśli chodzi o kwestie finansowe, mężczyźni wydają dodatkowo średnio prawie 125 dolarów miesięcznie na jedzenie czy przekąski, aby zwalczać zwiększający się apetyt.

Podobne badania pokazały, że kobiecy okres nie wpływa na nawyki finansowe. Z drugiej strony, na około dziesięć dni przed miesiączką panie wydają dodatkowo 27 dolarów na zakupy. Naukowcy są zdania, że jest to sposób na radzenie sobie z negatywnymi emocjami w tym czasie cyklu.

Co więcej, mężczyźni częściej narzekają na swoje objawy niż kobiety. Badacze sądzą, że dzieje się tak z powodu różnic w progach bólu pomiędzy płciami. Oznacza to, że ta piękniejsza może doświadczać większego bólu, ale nie przywiązywać do niego takiej wagi, jak płeć brzydsza.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze