Sekrety osób, które nigdy nie chorują

Często masz katar, dokucza ci ból gardła i jesteś podatny na przeziębienia? Chcesz wiedzieć, jak wzmocnić odporność? Posłuchaj rad osób, które rzadko chorują. Być może ich nawyki będą odpowiedzią na twoje pytania.

1. Nie stresuj się

Stan umysłu oddziaływuje na stan zdrowia. Naukowcy potwierdzili, że stres niszczy system odpornościowy i powoduje choroby serca. Jeśli często cierpimy na infekcje, powinniśmy się zastanowić, czy nie martwimy się za często. Jak zredukować stres? Warto poznać różne techniki relaksacyjne. Szczególnie polecana jest medytacja i joga. Skutecznym lekiem na stres jest też aktywność fizyczna. Dzięki regularnym treningom nie tylko zredukujesz stres, ale też wzmocnisz organizm, który będzie w stanie lepiej bronić się przed wirusami.

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"

2. Jedz mniej

Wyniki badań wskazują na związek między ilością kalorii a podatnością na choroby. Jeśli zmniejszymy porcje posiłków, będziemy zdrowsi i mniej skłonni do łapania sezonowych przeziębień. Nie można oczywiście popadać w przesadę – głodzenie się na pewno nie poprawi naszego stanu zdrowia. Zadbajmy o jakość pożywienia. Z codziennego menu powinniśmy wyeliminować pokarmy bogate w cukry proste i żywność wysoko przetworzoną. Zdrowa dieta składa się przede wszystkim z warzyw, które zawierają dużo witamin i poprawiają naszą odporność. Często jesteś na zwolnieniu? Być może pijesz za dużo alkoholu. Nowe badania potwierdziły, że alkohol niszczy komórki dendrytyczne, które są ważnym budulcem układu immunologicznego.

3. Nie bój się bakterii

Dążenie nowoczesnych ludzi do sterylności wcale nie wpływa pozytywnie na zdrowie. Unikanie kontaktu z wirusami i bakteriami sprawia, że tracimy na nie odporność. W praktyce oznacza to częstsze infekcje. Organizm ludzki potrzebuje bakterii, aby móc funkcjonować. Przesadna czystość nie jest wskazana, ale zachowanie higieny tak. Powinniśmy pamiętać o myciu rąk, zasłanianiu ust podczas kichania i regularnym czyszczeniu telefonów, pilotów i klawiatur. Sterylne warunki zostawmy jednak dla sal operacyjnych a nie naszych domów.

4. Stosuj ziołowe lekarstwa

Nasze babcie już dawno stosowały zioła do leczenia różnych schorzeń. Dzisiaj bardziej ufamy chemicznym medykamentom niż naturalnym preparatom. Czy w apteczce masz kilka różnych suplementów witaminowych, a i tak regularnie chorujesz? Rozwiązaniem zdrowotnych problemów może być zielona herbata. Ten niezwykły napój zawiera bardzo dużo antyoksydantów, które naturalnie wzmacniają naszą odporność. Najlepsza jest zielona herbata w liściach, znana w chińskiej medycynie od tysięcy lat.

5. Bądź towarzyski

Samotność negatywnie wpływa na stan zdrowia, dlatego warto mieć przyjaciół i prowadzić bogate życie towarzyskie. Brak bliskich relacji z innymi ludźmi sprawia, że rośnie poziom stresu, a co za tym idzie obniża się odporność. Izolując się, pozbawiamy organizm sił do walki z chorobami.

6. Śpij na zdrowie

Brak odpowiedniej ilości snu oddziaływuje na organizm tak samo jak stres – osłabia system odpornościowy. Nie mamy wtedy sił, by stawić czoła wirusom, przez co częściej cierpimy na infekcje. Przesypiając 8 godzin dziennie, unikniemy zdrowotnych niedyspozycji, a w dodatku będziemy wypoczęci i pełni energii.

7. Zachowuj równowagę pH

Czujemy się najlepiej, kiedy w naszym organizmie zachowana jest równowaga kwasowo-zasadowa. Gdy poziom pH spada, możemy czuć się osłabieni, mieć problemy trawienne oraz kłopoty z oddychaniem. Jeśli w naszej diecie dominują produkty kwasotwórcze (takie jak: mięso, nabiał, słodycze), a brakuje zasadotwórczych, możemy być osłabieni i bardziej podatni na choroby. Aby tego uniknąć, należy włączyć do jadłospisu jak najwięcej produktów alkalizujących, czyli warzyw (takich jak: buraki, marchew, pomidory, ziemniaki, fasola, sałata) i owoców (np. awokado, truskawki, gruszki, wiśnie, czarne porzeczki).

Małe zmiany nawyków mogą mieć kolosalne skutki dla zdrowia. Jeśli w sezonie grypowym często zmagasz się z przeziębieniami, spróbuj zastosować się do rad osób, które nigdy nie chorują. Pamiętaj, że każdy sposób wzmocnienia organizmu jest dobry, aby ustrzec się przed infekcjami.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy