Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wiemy, co ze szczepionkami przeciw COVID-19. Polacy mogą być rozczarowani

 Katarzyna Prus
14.10.2024 20:53
Jak zapowiadał resort do 15 października do Polski ma trafić pierwsza pula 300 tys. szczepionek, a do końca miesiąca - kolejne 700 tys.
Jak zapowiadał resort do 15 października do Polski ma trafić pierwsza pula 300 tys. szczepionek, a do końca miesiąca - kolejne 700 tys. (Getty Images)

Resort zdrowia spodziewa się dostawy pierwszej partii szczepionek przeciw COVID-19 we wtorek lub środę. Nie oznacza to jednak, że pacjenci skorzystają z nich tego samego dnia. Jak dowiedziało się WP abcZdrowie, na szczepienie będzie się można umówić dopiero pod koniec przyszłego tygodnia.

spis treści

1. Na szczepienie dopiero od przyszłego tygodnia

Ministerstwo Zdrowia czeka jeszcze na dostawę pierwszej transzy szczepionek przeciwko COVID-19, ukierunkowanych na dominujący aktualnie w Polsce subwariant JN.1.

Chodzi o dostawę pierwszych 300 tys. dawek szczepionki wyprodukowaną przez Modernę, zapowiadanych przez resort na 15 października.

- Szczepionki trafią do Polski we wtorek lub środę i zostaną dostarczone do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Jeszcze w tym tygodniu wydamy komunikat o możliwości zamawiania szczepionek do hurtowni i przychodni POZ - informuje w rozmowie z WP abcZdrowie Jakub Gołąb, rzecznik Ministerstwa Zdrowia.

Zobacz film: "Ile zrobisz pompek? Prosty test pozwala określić ryzyko chorób serca"
Na szczepienie przeciwko COVID-19 będzie się można umówić w przyszłym tygodniu
Na szczepienie przeciwko COVID-19 będzie się można umówić w przyszłym tygodniu (Getty Images)

Tłumaczy, że w związku z formalnościami logistycznymi i technicznymi, związanymi m.in. z ewidencją szczepionek, na dostawę do punktów szczepień trzeba jeszcze poczekać.

- Te formalności są koniecznością, nie przeskoczymy ich. Potrwa to na pewno kilka dni. Dostawa zamówionych szczepionek do punktów szczepień będzie więc realizowana w przyszłym tygodniu, a pacjenci pod koniec przyszłego tygodnia będą się mogli zapisać już na konkretny termin szczepienia - dodaje rzecznik MZ.

Zapisać się będzie można poprzez Internetowe Konto Pacjenta, telefonicznie, dzwoniąc bezpośrednio do konkretnego punktu lub osobiście podczas wizyty w konkretnym punkcie. MZ nie będzie uruchamiać w tym celu specjalnej infolinii.

2. Dostawy w dwóch transzach

Jak zapowiadał resort do 15 października do Polski ma trafić pierwsza pula 300 tys. szczepionek, a do końca miesiąca - kolejne 700 tys.. Nie będą one dostarczane sukcesywnie w mniejszych partiach, tylko w tych dwóch transzach.

Rzecznik MZ tłumaczy, że taka liczba szczepionek jest przewidziana na realizację szczepień do lata przyszłego roku i raczej nie będzie zwiększana, biorąc pod uwagę statystyki dotyczące szczepień w poprzednim sezonie (przeciwko COVID-19 zaszczepiło się ok. 255 tys. osób).

Przypomnijmy, że przetarg wygrała Moderna i to preparaty tej firmy trafią do polskich aptek. W przetargu startowała też firma Novavax, ale w jej przypadku przedłużał się termin rejestracji szczepionek przez EMA, co znacząco opóźniłoby dostawy.

W związku z tym naturalnym wyborem, jak tłumaczyło MZ, były preparaty Moderny.

Jak pisaliśmy w ubiegłym tygodniu, do aptek trafiły już zaktualizowane szczepionki przeciw COVID-19 firmy Pfizer, ale są one dostępne tylko na zasadach komercyjnych: za sztukę trzeba zapłacić 400-450 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze