Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Nazwano ją "najbrzydszą kobietą świata". Tak się zmieniła

Avatar placeholder
04.08.2023 19:59
Została nazwana "najbrzydszą kobietą świata". Złośliwy przydomek zmotywował ją do działania
Została nazwana "najbrzydszą kobietą świata". Złośliwy przydomek zmotywował ją do działania (Instagram)

Lizzie Velásquez to 33-letnia kobieta, która mimo poważnej choroby genetycznej i nieustannych złośliwości, z którym musi się borykać od najmłodszych lat, nigdy się nie poddała. Przydomek "najbrzydszej kobiety na świecie", którym została obdarzona, nie stanął na drodze do jej sukcesu w mediach społecznościowych.

spis treści

1. "Najbrzydsza na świecie"

Lizzie Velásquez przyszła na świat jako wcześniak, urodziła się cztery tygodnie przed planowanym terminem. W momencie narodzin jej waga wynosiła zaledwie 1,2 kg, a lekarze zdiagnozowali u niej wiele wad rozwojowych. Nie byli pewni, czy przetrwa kolejne 24 godziny. Rodzicom powiedziano, że nawet jeśli uda jej się przeżyć, prawdopodobnie nigdy nie będzie w stanie samodzielnie chodzić ani mówić.

Przyczyną tych problemów była bardzo rzadka choroba genetyczna - zespół Wiedemanna-Rautenstrauch, która powoduje między innymi wady rozwojowe twarzoczaszki oraz niską masę urodzeniową. Kiedy Lizzie miała cztery lata, straciła wzrok w prawym oku. Choć choroba ta często wiąże się z upośledzeniem umysłowym, w przypadku Lizzie takie ryzyko zostało wykluczone.

Z powodu swojego nietypowego wyglądu i sylwetki (nigdy nie ważyła więcej niż 27 kilogramów), dziewczyna została okrzyknięta "najbrzydszą kobietą na świecie". Obecnie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych influencerek i stanowi inspirację dla wielu ludzi na całym globie. Jak sama podkreśla: "O pięknie świadczy wnętrze".

2. Inspirująca influencerka

Zobacz film: "Ile zrobisz pompek? Prosty test pozwala określić ryzyko chorób serca"

Dla wielu osób taki przydomek mógłby być powodem do załamania, ale nie dla Lizzie. Ona postanowiła zamienić nieuleczalną chorobę w swój atut. Stała się jedną z najbardziej popularnych influencerek i mówczynią motywacyjną. Jej profil na Instagramie obserwuje ponad 700 tysięcy osób, a jej historia jest dla wielu inspiracją.

Jednak droga Lizzie do akceptacji siebie nie była łatwa. Jako dziecko i nastolatka przez lata była prześladowana i doświadczyła wielu złośliwości. W wywiadzie dla "Allure" przyznała, że nagranie, w którym została nazwana "najbrzydszą na świecie" było dla niej druzgocące. Tym bardziej, że trafiło na YouTube i obejrzało je kilka milionów ludzi.

Mimo to, postanowiła walczyć o siebie i przeszła niesamowitą metamorfozę. Stała się pewna siebie, nie boi się występować publicznie i emanuje niezwykłą wewnętrzną siłą. Podkreśla, że jej największą motywacją byli właśnie ludzie, którzy twierdzili, że nic w życiu nie osiągnie. W jednym z wywiadów dla magazynu "Allure" podkreśla, że o pięknie nie decydują opinie innych, ale "to, co ma się w środku".

Lizzie jest autorką książek dla dzieci na temat samoakceptacji. Brała udział w wielu kampaniach społecznych, które sprzeciwiają się zastraszaniu i hejtowaniu w sieci. Jej wykład na TEDxTalks ma już ponad 12 milionów odsłon.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze