Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

CBOS podaje zatrważające dane. Ponad połowa Polaków ma problem z otyłością

 Dorota Mielcarek
12.08.2019 10:57
CBOS opublikował wyniki badań. Ponad połowa Polaków otyła
CBOS opublikował wyniki badań. Ponad połowa Polaków otyła (123rf)

Według badań ponad połowa Polaków, bo aż 59 proc., ma problem z utrzymaniem prawidłowej masy ciała - podaje CBOS. Co więcej z raportu dowiadujemy się, że to właśnie nasza waga wpływa na samoocenę i zadowolenie z życia.

1. Badania CBOS

Podczas przeprowadzania badań wzięto pod uwagę wskaźnik BMI, który obliczany jest przez podzielenie masy ciała przez wzrost.

Według CBOS, nadwagę ma aż 38 proc. badanych, a z otyłością zmaga się 21 proc. Wagę prawidłową utrzymało 39 proc. badanych, a niedowagę 2 proc.

Dane CBOS
Dane CBOS
Zobacz film: "Dominika Gwit-Dunaszewska mężu, hejcie i otyłości"

Analizując wyniki widać, że nadwaga wiąże się przede wszystkim z płcią i wiekiem badanych. Okazuje się, że z nadwagą i otyłością powinni walczą przede wszystkim mężczyźni, natomiast kobiety, szczególnie młode, utrzymują prawidłową masę ciała.

W badaniach ujawniono trend, że im starsze są kobiety, tym mniej dbają o swoją wagę. Największy spadek obserwujemy w wieku 45 lat. Do 44 r.ż. prawidłową masę ciała utrzymuje 67 proc. badanych. Kobiety powyżej 55 r.ż. często zmagają się z nadwagą i otyłością.

Inna sytuacja występuje u mężczyzn. Tylko młodzi mężczyźni, w wieku 18-24 r.ż dbają o swoją sylwetkę. Już od 25 r.ż coraz więcej badanych zmaga się nadwagą i otyłością. Najwięcej otyłych mężczyzn jest w wieku 45-54 lat.

2. Konsekwencje nadwagi i otyłości

Wskaźnik masy ciała wiążę się z samopoczuciem badanych. Najbardziej zdrowe i zadowolene ze swojego życia są osoby z prawidłową masą ciała (77 proc.). Na drugim miejscu są osoby z nadwagą (66 proc.). Wraz ze wzrostem wagi rośnie liczba osób, które negatywnie oceniają swój stan zdrowia i samopoczucie.

Waga ściśle wiąże się z oceną własnego ciała. Do najbardziej zadowolonych ze swojego wyglądu należą osoby z prawidłową masą ciała. Okazuje się, że zaledwie 10 proc. badanych z prawidłową masą ciała stosuje specjalne diety. Co czternasta osoba z nadwagą stara się przejść na zdrowe odżywianie.

Badania zostały przeprowadzone metoda wywiadów bezpośredniej, miedzy 4 a 11 lipca 2019 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze