Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Agnieszka Skrzypczak

Zakupoholiczka - cechy, problemy

Avatar placeholder
06.04.2021 18:50
Zakupoholiczka - cechy, problemy
Zakupoholiczka - cechy, problemy

Stereotypowy wizerunek zakupoholiczki to radosna, powierzchowna i modna młoda kobieta, której jedynym zmartwieniem jest kupno butów lub torebki z najnowszej kolekcji. W taki właśnie sposób przedstawiane są w filmach i książkach osoby uzależnione od zakupów. Rzeczywistość wygląda jednak zupełnie inaczej. Za potrzebą kolejnych zakupów stoją między innymi liczne problemy emocjonalne, materialistyczne podejście do życia, niska samoocena i chęć oderwania się od rzeczywistości.

spis treści

1. Zakupocholiczka - cechy

Osoby uzależnione od zakupów są zwykle bardzo sympatyczne, miłe i uprzejme wobec innych. Nierzadko zakupoholiczki są samotne, a zakupy są dla nich okazją do interakcji z ludźmi. Robienie zakupów dostarcza im nadziei, że poprzez dokonane sprawunki ich relacje z innymi ludźmi poprawią się. Zakupoholiczki zazwyczaj łatwo ulegają wpływom, co może być przydatne w terapii uzależnienia. Dzięki pozytywnemu nastawieniu do życia może być im łatwiej nawiązać dobre relacje z terapeutą i skorzystać z jego zaleceń.

Warto uświadomić sobie, że osoby uzależnione od zakupów mają zwykle niską samoocenę. Poprzez zakupy próbują podnieść ją, zwłaszcza wtedy, gdy z kupionym przedmiotem wiąże się konkretny, wymarzony wizerunek. Co ciekawe, niska samoocena może być również rezultatem uzależnienia od zakupów. W miarę jak na skutek wypraw do centrum handlowego rośnie zadłużenie, pojawia się wrażenie bycia bezwartościowym i niewystarczająco dobrym. Na szczęście możliwe jest zwalczenie niskiej samooceny poprzez dostrzeżenie swoich mocnych stron. Można zrobić to indywidualnie lub skorzystać z pomocy terapeuty.

Zobacz film: "Zakupoholizm równie niebezpieczny jak alkoholizm"

Bardzo charakterystyczny dla zakupoholiczek jest także materializm. Materialistyczne podejście do życia jest jednak w przypadku osób uzależnionych od zakupów dość złożoną kwestią. Zainteresowanie zakupoholiczki posiadaniem rzeczy jest zaskakująco małe . Gromadzenie przedmiotów nie jest ich celem, co tłumaczy fakt, że często kupują rzeczy, których nie potrzebują i nie używają. Motywacją osób uzależnionych jest najczęściej zazdrość i nieumiejętność dzielenia się.

Zakupoholizm
Zakupoholizm [2 zdjęcia]

Sprzedawcy zachęcają do zakupów całorocznymi wyprzedażami i promocjami. Należy pamiętać, że częste robienie

zobacz galerię

Może to być zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że zakupoholiczki zwykle chętnie obdarowują innych. Należy jednak pamiętać, że prezenty są dla nich sposobem na wkupienie się w łaski bliskich im osób. Nie jest to prawdziwy akt szczodrości. Problem materializmu można jednak łatwo rozwiązać poprzez poprawę samooceny i uświadomienie sobie, że możliwe jest nawiązanie prawdziwych, mocnych więzi z ludźmiw oparciu o swoją osobowość, a nie drogie podarunki.

2. Zakupoholiczka - problemy

Z zakupoholizmem wiążą się poważne problemy. Oprócz emocjonalnej niestabilności i wahań nastroju mogą pojawić się napięcie i depresja. Wówczas zakupy są sposobem na poprawę samopoczucia, choćby na chwilę. Skuteczniejszą metodą radzenia sobie z problemami emocjonalnymi jest jednak terapia. Niekiedy konieczne jest przyjmowanie leków. Zakupoholiczka powinna również nauczyć się kontrolować swoje impulsy. Panowanie nad zachciankami to sztuka, której uczą się już kilkuletnie dzieci.

Niestety, dla osób uzależnionych od zakupów powstrzymanie się od nabycia kolejnego przedmiotu jest niezwykle trudne. Na szczęście, na naukę kontroli nad impulsami nigdy nie jest za późno. Dużym problemem dla zakupoholiczek jest także tendencja do fantazjowania. Często wyobrażają sobie dreszczyk emocji towarzyszący zakupom. Kupując coś, snują wizje siebie, będącej w posiadaniu nowego nabytku. Nierzadko uciekają od świata rzeczywistego w idealny świat fantazji. Duża wyobraźnia może być jednak plusem, zwłaszcza podczas terapii z wykorzystaniem treningu relaksacyjnego.

Zobacz także:

Oglądając filmy o zakupoholiczkach, można odnieść wrażenie, że to uzależnienie jest mało szkodliwym hobby. Za kolorową fasadą kryją się jednak problemy emocjonalne i niskie poczucie własnej wartości. Jeśli czujesz, że w sklepie jest ci coraz trudniej zapanować nad impulsem kupienia kolejnej rzeczy, zastanów się, czy za spontanicznymi zakupami nie stoi chęć poprawy samopoczucia lub podniesienia samooceny.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze