Naturalne metody hartowania organizmu

Hartowanie organizmu jest szczególnie ważne zimą, kiedy jesteśmy narażeni na przeziębienie i grypę. W tym czasie warto jeść jak najwięcej świeżych owoców i warzyw, nie można zastępować ich sokami z kartonów. Trzeba zadbać o prawidłowy sposób odżywiania i unikać sytuacji stresowych.

Zobacz film: "Polacy żyją aż 7 lat krócej niż Szwedzi"

spis treści

1. Dieta i sport na odporność

Dieta – często w codziennych potrawach unikamy cebuli i czosnku, ponieważ po ich spożyciu czuć nieprzyjemny zapach z ust. W okresie zimowym nie powinniśmy się tym przejmować. Warzywa te należy włączyć do posiłków, ponieważ w naturalny sposób wspierają naszą odporność.

Aktywność fizyczna – wzmacnia nasz organizm oraz zwiększa dotlenienie komórek i podwyższa odporność na choroby. Ponadto regularne uprawianie sportu rozładowuje stres i poprawia humor. Warto wyjeżdżać na zimowe weekendy i jeździć na nartach. Jeśli uprawianie zimowych sportów jest niemożliwe, każdego dnia powinniśmy spacerować. W tym celu należy wybierać miejsca z dala od ruchu miejskiego i zanieczyszczonego powietrza. Pamiętajmy, że senność, wieczory przed telewizorem i brak ruchu osłabiają nasz organizm i sprawiają, że jesteśmy podatniejsi na wirusy. Nawet 15 minutowy spacer na mroźnym powietrzu hartuje nasz organizm przed przeziębieniem.

2. Kontakt z zimnem a budowanie odporności

Zimna woda – to prosty sposób na zahartowanie organizmu. Rano należy wziąć zimny prysznic, zaczynając od stóp i idą w górę ciała. Można zastosować raz zimny a raz ciepły strumień wody, ostatni powinien być zimny. Ta metoda skutecznie poprawia wygląd naszej skóry i jest polecana kobietom cierpiącym na cellulit. Po zimnym prysznicu należy ponownie rozgrzać ciała, na przykład wracając do łóżka na kilka minut. Zabieg raczej nie jest wskazany dla osób z chorobami serca i układu krążenia, ale warto poradzić się lekarza. Innym sposobem na hartowanie organizmu zimną wodą jest zanurzanie rąk do połowy ramion w chłodnej wodzie. Po zabiegu należy energicznie rozgrzać ręce i położyć się spać. Ta metoda polecana jest osobom cierpiącym na bezsenność. Zapewnia organizmowi zdrowy i głęboki sen.

Bieganie boso po śniegu – ten rodzaj hartowania polecany jest osobom, które posiadają własny ogródek. Należy założyć ciepłe ubrania i biegać tak szybko, aby nie dopuścić do wyziębienia organizmu. Bieg powinien trwać najdłużej trzy minuty i w jego trakcie należy wydychać powietrze nosem, a wypuszczać ustami. Na hartowanie organizmu mogą pozwolić sobie jedynie zdrowe osoby. Ludzie cierpiący na różne schorzenia i często zapadający na infekcje, powinni porozmawiać z lekarzem o metodach na wzmocnienie odporności. Niektóre zabiegi mogą osłabić układ odpornościowy, a samo hartowanie przyniesie odwrotny skutek. W okresie zimowym wszyscy powinniśmy pamiętać o ubraniu odpowiednim do pogody i zdrowej diecie, bogatej w naturalne witaminy i minerały.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy