Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Ewa Kozłowska

Jak nabiał wpływa na ryzyko raka piersi? Część produktów je zwiększa, a część zmniejsza

Avatar placeholder
22.10.2018 15:43
Istnieje wyraźny związek między nabiałem i ryzykiem raka piersi
Istnieje wyraźny związek między nabiałem i ryzykiem raka piersi (Shutterstock)

Naukowcy odkryli, że spożywanie dużych ilości sera cheddar i twarogu może zwiększać ryzyko raka piersi u kobiet, ale częste jedzenie jogurtów może zmniejszyć prawdopodobieństwo tej choroby.

Zespół naukowców z instytutu Roswell Park Cancer Institute w Buffalo w stanie Nowy Jork, z dr Susan McCann na czele, opublikował wyniki badania w czasopiśmie "Current Developments in Nutrition".

Rak piersi jest najpowszechniejszym nowotworem u kobiet. Z roku na rok liczba zachorowań na złośliwego raka piersi wśród Polek rośnie - w 2013 roku postawiono ponad 17 tys. diagnoz. Prawie 6 tys. kobiet wskutek choroby umarło.

Wiadomo, że odżywianie odgrywa kluczową rolę w rozwoju raka piersi. Wcześniejsze badania, przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles, połączyły ubogą dietę w okresie dojrzewania i wczesnej dorosłości ze zwiększonym ryzykiem diagnozy jeszcze przed okresem menopauzy.

Zobacz film: "Lekarze o polskiej lekomani. Pacjenci wierzą, że pigułka pomoże na wszystko"

Według najnowszej analizy, niektóre produkty mleczne również mogą oddziaływać niekorzystnie na kobiecy organizm. Wcześniejsze badania oceniające wpływ nabiału na ryzyko raka piersi przyniosły sprzeczne wyniki. Niektóre pokazywały, że przyczynia się do zachorowania, a inne, że przed nich chroni.

Wysokie spożycie sera cheddar i twarogu może zwiększać ryzyko raka piersi, podczas gdy jogurt może pomóc je obniżyć
Wysokie spożycie sera cheddar i twarogu może zwiększać ryzyko raka piersi, podczas gdy jogurt może pomóc je obniżyć (Shutterstock)

McCann i współpracownicy twierdzą, że takie nieścisłości nie powinny być zaskoczeniem, ponieważ produkty mleczne mają bardzo złożony skład - zawierają różne składniki odżywcze, które potencjalnie mogą mieć związek z ryzykiem raka piersi.

W ramach analizy zespół McCann dokonał przeglądu badań z lat 2003-2014, którymi objęto 1 941 kobiet z rakiem piersi i 1 237 zdrowych.

Wszystkie kobiety wypełniły kwestionariusz dotyczący żywienia, co dało szczegółowe informacje na temat ilości i rodzaju spożywanego nabiału, w tym sera, jogurtu i mleka.

Po uwzględnieniu czynników ryzyka, takich jak wiek, BMI, menopauza i rodzinna historia raka piersi, badacze stwierdzili, że wysokie spożycie nabiału wiązało się ze zmniejszeniem ryzyka raka piersi o 15 proc.

Jednak ten efekt przypisano przede wszystkim właściwościom jogurtu. Stwierdzono, że kobiety, które spożywały duże jego ilości, obarczone były o 39 proc. mniejszym ryzykiem wystąpienia raka piersi.

ZOBACZ TAKŻE:

Jednakże wyższe spożycie serów, w szczególności typu cheddar i twarogu, miało odwrotny skutek i podnosiło ryzyko zachorowania na raka piersi o 53 proc.

Chociaż potrzebne są dalsze badania, które potwierdzą, dlaczego niektóre rodzaje nabiału mają niekorzystny wpływ na zdrowie piersi, naukowcy są przekonani, że ich wyniki mają duże znaczenie dla kobiet.

Zobacz też: Jogurt grecki obniża ciśnienie krwi. Niezwykłe właściwości nabiału

Jak podkreśla jedna z autorek badania, Christine Ambrosone, dieta jest odpowiedzialna za 30 proc. wszystkich przypadków raka. "Mamy nadzieję, że dalsze badania pozwolą nam na pełniejsze zrozumienie, jakie produkty żywnościowe warto włączyć do jadłospisu, aby zmniejszyć ryzyko tej choroby".

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze