Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Kamila Drozd

Satysfakcja z życia. Jak osiągnąć zadowolenie z życia?

Avatar placeholder
01.07.2024 13:58
Pytanie o satysfakcję z życia to pytanie o to, co dla nas jest subiektywnie istotne.
Pytanie o satysfakcję z życia to pytanie o to, co dla nas jest subiektywnie istotne. (Adobe Stock)

Zadowolenie z życia, dobrostan, poczucie zadowolenia i szczęścia to terminy często stosowane zamiennie. Co czyni człowieka szczęśliwym? Jak cieszyć się życiem? Jak żyć pełnią życia? Jak być szczęśliwym człowiekiem? Co gwarantuje zadowolenie życiowe? Dlaczego ludzie tak często są nieszczęśliwi? Te wszystkie pytania tak naprawdę sprowadzają się do jednego – konieczności uświadomienia sobie własnych celów, marzeń i aspiracji. Pytanie o satysfakcję z życia to pytanie o to, co dla nas jest subiektywnie istotne.

spis treści

1. Zadowolenie z życia

Jakość życia w literaturze utożsamiana jest najczęściej z dobrostanem i dobrobytem. Definicja jakości życia jest jednak nieostra. Jakość życia to szczęście, stan satysfakcji, zadowolenia, który wynika z całości egzystencji: dobrego stanu zdrowia, możliwości korzystania ze środowiska przyrodniczego, pozycji społecznej, pomyślności w życiu oraz konsumpcji.

Tak rozumiana satysfakcja z życia sprawia, że najważniejszym czynnikiem odpowiedzialnym za poczucie szczęścia staje się zamożność, pieniądze. Ale czy główną determinantą zadowolenia musi być zasobność portfela? Oczywiście, że nie.

O poczuciu dobrostanu psychicznego decydują - oprócz czynników ekonomicznych - normy, system wartości, przekonania, aspiracje, marzenia i stopień ich realizacji, cechy osobowości, emocje i doświadczenia życiowe.

Osoba biedna, o niższym prestiżu społecznym, ale zdystansowana do świata i potrafiąca znaleźć źródło szczęścia w sobie, przekonana, że jest niepowtarzalną jednostką, może być bardziej szczęśliwa niż niejeden bogacz z milionami na kontach.

Poczucie braku szczęścia wynika z nieakceptacji tego, co oferuje nam życie. Szczęście tkwi w nas, w niezbadanych możliwościach umysłu. Człowiek jednak ciągle szuka zadowolenia poza sobą, w dobrach materialnych, w pozycji społecznej, w utalentowanych dzieciach i atrakcyjnym małżonku.

Sam obwarowuje się warunkami koniecznymi do osiągnięcia satysfakcji. Piętrzy trudności. Nie docenia tego, co ma i jaki jest. Prostota i pokora to klucz do sukcesu. Jednak te cechy wymierają wśród ludzi, dlatego coraz częściej spotyka się na ulicy ponurych smutasów, a na oddziałach psychiatrycznych – osoby z ciężką depresją, które zagubiły się w pogoni za standardami mającymi zapewnić pseudo-szczęście.

2. Jak osiągnąć satysfakcję z życia?

Badania warunków i jakości życia zazwyczaj koncentrują się na aspektach ekonomicznych, bo te są mierzalne, obiektywne i weryfikowalne. Trudniej natomiast zmierzyć wpływ czynników psychologicznych (temperamentu, motywacji, celów, wartości) na poczucie satysfakcji z życia.

Ośrodki badawcze, np. OBOP czy CBOS, prowadzą zwykle obszerne badania ankietowe dotyczące satysfakcji życiowej, w których respondenci proszeni są o uporządkowanie cech gwarantujących udane życie i nadanie im określonej rangi (stopnia ważności).

Ankietowani mają do wyboru bardzo dużo aspektów życia, zarówno tych obiektywnych, jak i subiektywnych, które odzwierciedlają poziom ich zadowolenia, np. miłość, szczęście rodzinne, zdrowie, przyjaźń, wykształcenie, szacunek wśród ludzi, satysfakcję z pracy, dużo wolnego czasu, dobre warunki materialne itp.

Wśród ponadczasowych wartości, niezależnych od uwarunkowań ustrojowych i zmian polityczno-gospodarczych, które są istotne dla Polaków do odczuwania szczęścia, wymienia się: zdrowie, dobro rodziny i oparcie w religii.

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze