Przejdź na WP

Warzywa i owoce, które powodują ból stawów. Wyeliminuj z diety

Bóle stawów są dolegliwością, która może być bardzo uciążliwa. Zdarza się, że utrudniają codzienne funkcjonowanie. Codzienna dieta może mieć duży wpływ na odczuwany dyskomfort. Sprawdź, czego unikać.

Zobacz film: "Napój z żelatyny na ból stawów"

1. Zła dieta może powodować ból stawów

Ból stawów może być powodowany niewłaściwą dietą. Wyeliminowanie pewnych produktów może przynieść znaczącą poprawę.

Zanim zaczniemy podejrzewać choroby przewlekłe lub stany zwyrodnieniowe, sprawdźmy, czy powodem bólu stawów nie jest to, co jemy.

Produkty, które szkodzą stawom, mogę prowadzić do rozwoju objawów m.in. dny moczanowej, zapalenia stawów albo problemów z kręgosłupem.

Odpowiednio skomponowana dieta może sprzyjać zniwelowaniu sztywności stawów. Pozwala na zmniejszenie bólu i opuchlizny.

Jeśli borykamy się z chorobami stawów dobrze jest wzbogacić dietę o produkty pełnoziarniste, zieloną herbatę, cebulę, pory, cukinię, sałatę, czerwone owoce, marchewkę, jabłka, banany, winogrona i owies.

Co natomiast warto wyeliminować?

2. Ból stawów – co wykluczyć z diety?

Choć produktów szkodzących stawom jest sporo, niekoniecznie ze wszystkich trzeba rezygnować. Sprawdź, którego nie toleruje twój organizm i wyeliminuj z diety.

Biała mąka szkodzi na wielu płaszczyznach, a jedną z nich są stawy. Ponadto, zawarty w niej gluten bywa przyczyną nadwrażliwości i zaburzeń trawienia. Wyroby pełnoziarniste są dla stawów znacznie bardziej bezpieczne.

Niektórzy sugerują również konieczność wyeliminowania jajek. Kwas arachidonowy obecny w żółtku może przyczyniać się do intensyfikowania stanów zapalnych.

Rezygnacja z kawy może sprzyjać poprawie stanu stawów. Podobny wpływ ma herbata, czekolada i napoje typu cola. Nie są one zbyt korzystne dla zdrowia na żadnej płaszczyźnie.

Sugeruje się, że przyczyną bólu stawów mogą być ziemniaki i bataty, pomidory, bakłażany i papryka. Jeśli spożywasz ich szczególnie dużo, być może właśnie w nich tkwi problem.

Zawarta w nich solanina to alkaloid powodujący odkładanie wapnia w tkankach miękkich. Zwapnienie stanów zapalnych przedłuża leczenie i może powodować bolesność.

Spróbuj zamienić składniki diety na inne. Ziemniaki zastąp ryżem, pomidory – świeżym ogórkiem.

Dna moczanowa i odkładanie się kwasu moczowego w stawach i tkankach miękkich stopy, mogą być powodowane nadmiarem puryn w spożywanym menu. Sugerowana jest również rezygnacja z cytrusów.

Napój, który poprawi kondycję stawów
Napój, który poprawi kondycję stawów [6 zdjęć]

Odczuwasz dyskomfort podczas chodzenia, wstawania z łóżka czy zwykłego poruszania się? Problem będzie...

zobacz galerię

Reumatyczne bóle rąk powodują z kolei podroby, kostki rosołowe i inne produkty instant, wędzone ryby i mięsa, grzyby, szparagi, bób, szpinak, groch, ciecierzyca, zielony groszek, suszone owoce, a także... piwo.

Poleca się również rezygnację z oleju, optymalna będzie oliwa i suplementacja kwasów omega-3.

Nabiał również nie jest sprzymierzeńcem w walce o zdrowe stawy. Spróbuj zrezygnować z mleka i jego przetworów i sprawdź, czy twoje stawy odczują ulgę.

Mleko, jogurty, masła, margaryny, miksy, a także desery i lody powinny zniknąć z menu przynajmniej na jakiś czas.

Zła dieta może powodować ból stawów
Zła dieta może powodować ból stawów (123rf.com)

Kazeina zawarta w nabiale może przyczyniać się do nasilenia dolegliwości bólowych i stanów zapalnych. Możesz wybrać np. mleko sojowe, migdałowe lub ryżowe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy