Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Justyna Żebrowska-Naklicka

Test psychologiczny - czym jest i czy warto go robić?

Avatar placeholder
30.03.2021 23:15
Testy psychologiczne pozwalają poznać naszą psychikę
Testy psychologiczne pozwalają poznać naszą psychikę (123RF)

Testy psychologiczne pomagają poznać psychikę i rożnego rodzaju zaburzenia u badanych. Budzą jednak sporo kontrowersji. Czy są skuteczne i warto je robić?

spis treści

1. Test psychologiczny – czym jest?

Testy psychologiczne to narzędzia badawcze pozwalające określać cechy psychiki badanych. Zazwyczaj można je spotkać w papierowej wersji, lecz coraz częściej w internecie pojawiają się arkusze online.

Testy psychologiczne cieszą się dużą popularnością, gdyż umożliwiają uzyskanie informacji, których wcześniej o sobie nie znaliśmy. Do rozwiązania tego typu arkuszy zachęcają również liczne pytania zamknięte, które wydają się proste w rozwiązaniu. Za analizę testów psychologicznych odpowiada osoba do tego upoważniona, czyli psychiatra lub psycholog.

2. Test psychologiczny – rodzaje

Jednym z najpopularniejszych podziałów testów psychologicznych jest trzygrupowa klasyfikacja na:

  • Testy zdolności – badają poziom intelektualny i umiejętności człowieka na tle norm statystycznych. Najpopularniejszymi testami tego typu są testy inteligencji;
  • Testy projekcyjne – przeprowadzane najczęściej w gabinetach psychologicznych. Ten rodzaj testów psychologicznych dostarcza dużo informacji o osobowości badanego, lecz jest trudny w interpretacji;
  • Kwestionariusze osobowości – są to zestawy pytań, w których celem badanego jest wybranie najbliższej mu odpowiedzi. Każdej odpowiedzi przypisane są wartości punktowe, które na końcu są zliczane. Uzyskany wynik przypisuje się do jednej z podanych grup.

Wśród testów psychologicznych można wyróżnić także podział na kognitywne i niekognitywne:

  • Testy psychologiczne kognitywne – określane mianem maksymalnych zdolności. Oceniają one ogólne zdolności, poziom inteligencji oraz to, co pacjent osiągnął i może osiągnąć;
  • Testy psychologiczne niekognitywne – oceniają pewne aspekty psychiki badanego takie jak np. osobowość, wartości lub postawy.

Przykłady testów psychologicznych:

  • Test MTQ48 – bada psychiczną odporność;
  • MMPI-2 – test osobowości i cech psychiki;
  • Pario Executive – odpowiada za diagnozę preferencji, motywacji i zachowań;
  • Test matryc Ravena – diagnozuje wartość ogólnego czynnika inteligencji.

3. Test psychologiczny – jak się przygotować?

Rozwiązując test psychologiczny, należy wykonać go bez pośpiechu, w odpowiednich warunkach, będąc wypoczętym. Na wynik testu mogą mieć wpływ zmęczenie, pora dnia, samopoczucie, a nawet obecność kofeiny w organizmie. Istotne jest udzielanie tylko i wyłącznie szczerych odpowiedzi.

4. Testy psychologiczne – kontrowersje

Testy psychologiczne nie są idealnym narzędziem służącym do poznania ludzkiej psychiki. Z tego powodu wywołują liczne kontrowersje. Częstej krytyce poddawane są między innymi testy projekcyjne polegające na pokazywaniu pacjentowi np. plam atramentowych o różnych kształtach. Ocena tego typu testów uważana jest za subiektywną. Jeszcze większym problemem są różnego rodzaju testy psychologiczne online. Często są one bardzo skrócone lub przygotowane przez osoby niewykwalifikowane. Analizę różnego rodzaju testów psychologicznych powinna przeprowadzać doświadczona osoba z odpowiednim wykształceniem.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze