Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Pinkas: Nie ma usprawiedliwienia dla lekarza, który nie umie rozmawiać z pacjentem

Avatar placeholder
21.11.2022 15:52
Pinkas: Nie ma usprawiedliwienia dla lekarza, który nie umie rozmawiać z pacjentem
Pinkas: Nie ma usprawiedliwienia dla lekarza, który nie umie rozmawiać z pacjentem

O problemach w komunikacji na linii lekarz-pacjent z byłym wiceministrem zdrowia Jarosławem Pinkasem rozmawia Alicja Dusza.

Alicja Dusza: Weźmie Pan udział w I Międzynarodowym Kongresie Pacjenckim. Pacjenci często narzekają na komunikację z lekarzami. Jak Pan ocenia, czy lekarze potrafią rozmawiać o trudnych sytuacjach zdrowotnych z pacjentami? Jarosław Pinkas: Jestem głęboko przekonany, że część lekarzy potrafi się komunikować. Ale to mała część. Lekarze nie są kształceni w komunikacji z pacjentem. Są znakomici, jeśli chodzi o profesjonalne umiejętności i wiedzę medyczną.

Dla mnie wykonywanie tego zawodu to właśnie coś więcej, to emanacja ciepła i pewności. Umiejętność nawiązania kontaktu i przekonanie pacjenta, że lekarz go słucha. Lekarz musi mówić zrozumiałym językiem i tworzyć dobrą atmosferę. Idę do lekarza, bo wiem że potrafi nawiązać ze mną dobry kontakt.

To musisz wiedzieć:

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"

Nie zawsze jest tak, że idzie się tylko do profesjonalisty. Bardzo dużą część problemów zdrowotnych stanowią emocje, kłopoty egzystencjalne i często lekarze nie potrafią radzić sobie w takich sytuacjach. Muszę powiedzieć, że z dużym zainteresowaniem oglądam serial o młodych lekarzach. Patrzę, jak wygląda ich sposób komunikowania się z pacjentem. To fantastyczni młodzi ludzie, zdeterminowani żeby ich pacjenci byli ludźmi zadowolonymi.

Ale widzę, że czegoś im brakuje, z czego oni chyba nie do końca zdają sobie sprawę. Mogliby to poprawić i pomyśleć o tym, żeby oprócz profesjonalnej medycyny nauczyć się czegoś więcej. To nie jest tak, że ma się to przypisane. Myślę, że to kwestia szkolenia, umiejętności pozyskania informacji i tego jak należy to zrobić.

Na całym świecie wygląda to w ten sposób, że studenci idą do pacjentów i na wstępie uczy się ich, jak mają komunikować się z pacjentem. Inaczej z takim, który ma problemy ze słuchem, a inaczej z tym, który ma problemy ze wzrokiem

To musisz wiedzieć:

Dopiero wtedy dobrze wykształcony w komunikacji student, idzie do pacjenta.Takie projekty są także realizowane w Polsce. Myślę, że należy także pokazywać, że komunikacja to proces ciągły.

Komunikacja w medycynie, to nie jest tylko rozmowa lekarza czy studenta z pacjentem, tylko ciągły proces, który trzeba trenować i analizować. Dobrze by było organizować takie warsztaty, żeby pacjenci byli bardziej zadowoleni.

Mamy wybitnie wykształconych lekarzy potrafiących korzystać z szerokiej gamy narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych, ale myślę, że oni często zapominają o tym, że profesjonalizm to nie wszystko.

Lekarze muszą wiedzieć, że jest coś więcej. Pacjent przecież nie ocenia lekarza z tego co zostało zoperowane, bo tego nie widzi. Pacjent ocenia to, w jaki sposób dostaje kartę informacyjną, jakie zalecenia lekarz mu przekazuje i w jakiej formie, czy jest to dla niego zrozumiałe.

Czy to nie jest też tak, że lekarz często nie ma czasu na udzielenie informacji w tak przystępny sposób?

Oczywiście. I jest to największy problem – brak czasu. Ale jestem głęboko przekonany, że dobre skonstruowanie informacji pozwala, nawet w tym ekstremalnie małym czasie, przekazać ją w sposób znacznie lepszy, niż dzieje się to w tej chwili. Czas nie do końca może usprawiedliwiać brak umiejętności komunikacji.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze