Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (853 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Justyna Żebrowska-Naklicka

Introwertyk – cechy. Introwertyk w pracy i w związku

Avatar placeholder
06.04.2021 19:05
Intowertyk nie zawsze jest osobą nieśmiałą
Intowertyk nie zawsze jest osobą nieśmiałą (iStock.com/BluePlanetEarth)

Introwersja to jeden z typów osobowości występujący u około 25-46 proc. społeczeństwa. Osoby introwertyczne uważane są za nieśmiałe i skryte. Jaki naprawdę jest introwertyk i jak go zrozumieć?

spis treści

1. Czym jest introwersja?

Podział na introwersję i ekstrawersję zaproponował w 1921 roku psychiatra Carl Gustav Jung. Termin introwersja pochodzi z łacińskich słów "intra" i "vertere", czyli "wewnątrz" oraz "zwracać się".

Introwertyk skupia się na własnych odczuciach wewnętrznych i przeżyciach. Świat zewnętrzny budzi u niego mniejsze zainteresowanie.

Przeciwieństwem introwersji jest ekstrawersja. Ekstrawertyk czerpie energię ze świata zewnętrznego, jest otwarty na nowe kontakty oraz wyróżnia się tym, że najpierw mówi, a później myśli.

Zobacz film: "Otyłość. Historia Aleksandry"

Zazwyczaj ludzie mają część cech introwertycznych i część ekstrawertycznych. Tego typu osobowość określa się jako ambiwersję.

Nowe typy osobowości. Dowiedz się, jaki masz charakter
Nowe typy osobowości. Dowiedz się, jaki masz charakter [5 zdjęć]

To może być rewolucyjna zmiana. Hipokrates podzielił ludzi na flegmatyków, sangwiników, melancholików

zobacz galerię

2. Jak rozpoznać introwertyka?

Introwertyk to osoba ceniąca sobie spokój oraz przebywanie we własnym towarzystwie. Oczywiście introwertycy lubią się spotykać i rozmawiać, ale zazwyczaj robią to w kameralnym towarzystwie.

W gronie swoich znajomych chętnie się wypowiadają i polemizują. Jednak, gdy w towarzystwie pojawi się ktoś obcy, szybko zamieniają się w słuchaczy. Duże imprezy lub koncerty to coś co odstrasza osoby o tym typie osobowości.

Introwertycy są osobami bardzo kreatywnymi, dzięki czemu wiele osób ze świata sztuki i kultury posiada tą osobowość. Najbardziej znane osoby będące introwertykami to m.in. Michał Anioł, Audrey Hepburn, Emma Watson lub J.K. Rowling.

Osoby o tym typie osobowości lubią wszystko planować. Daje to im poczucie spokoju i komfortu. W sytuacjach, gdy są przyparte do ściany mogą reagować nieracjonalnie.

Introwertyk zanim coś powie dokładnie to przemyśli. Jest dobrym słuchaczem i woli słuchać niż mówić. Osoby o osobowości introwertycznej są skromne, nie lubią się chwalić oraz głośno mówić o swoich osiągnięciach.

Typowe cechy introwertyka:

  • Zyskuje energię w samotności;
  • Woli słuchać niż mówić;
  • Zanim coś powie dokładnie to przemyśli;
  • Preferuje rozmowy w cztery oczy od tych w większym towarzystwie;
  • Mówi wolno oraz z przerwami;
  • Przyjaźnią nazywa jedynie głębokie relacje;
  • Do skupienia się wymaga ciszy;
  • Łatwiej uczy się czytając niż rozmawiając;
  • Ma trudności w zapamiętywaniu twarzy lub nazwisk.

3. Introwertyk w pracy

Często uważa się, że lepszym pracownikiem jest ekstrawertyk. Jednak nie zawsze przebojowość lub łatwość nawiązywania kontaktów, znana u ekstrawertyków, jest kluczem do sukcesu. Jest wiele zawodów, gdzie introwertyk będzie mile widzianym pracownikiem.

Osoby o tym typie osobowości sprawdzą się jako copyrighterzy, redaktorzy, graficy lub bibliotekarze. Introwertyk dzięki temu, że jest świetnym słuchaczem, sprawdzi się jako doradca klienta lub sprzedawca. Po uważnym wysłuchaniu klienta będzie mógł dobrać produkt spełniający oczekiwania.

Ze względu na to, że osoba o cechach introwertycznych jest systematyczna, konsekwentna oraz lubiąca planować, może sprawdzić się na stanowiskach kierowniczych.

4. Introwertyk w związku

Flirtowanie nie należy do mocnych stron introwertyków. W związkach są jednak bardzo uczuciowi, oddani i troskliwi. Związki z introwertykiem wymagają cierpliwości i zrozumienia. Należy zaakceptować to, że osoba o tej osobowości będzie czasem wymagała ciszy i samotności.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze