Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jak sprawdzić, czy dostałem "wadliwą" szczepionkę na COVID?

Avatar placeholder
02.10.2023 18:11
Jak sprawdzić, czy dostałem "wadliwą" szczepionkę?
Jak sprawdzić, czy dostałem "wadliwą" szczepionkę? (Getty Images)

Sprawa szczepionek przeciwko COVID-19 od kilku dni budzi duże kontrowersje. Chodzi o raport NIK, który ujawnia, że kilkaset tysięcy pacjentów mogło przyjąć "wadliwy" produkt. Jakie partie szczepionek budzą wątpliwości? Jak sprawdzić, czy byliśmy nimi zaszczepieni?

spis treści

1. Czy pacjenci dostali "wadliwe" szczepionki?

Raport NIK wskazuje na duże wątpliwości dotyczące procesu szczepień przeciw COVID-19 w Polsce. Do GIF wpłynęło osiem zgłoszeń dotyczących wad jakościowych lub podejrzenia o ich wystąpieniu, spośród których dwa zgłoszenia miały istotne znaczenie. Chodzi wyłącznie o szczepionki Moderny oraz Johnson & Johnson.

Zarzuty NIK dotyczą m.in. jedej z serii szczepionek Janssen (firmy Johnson & Johnson - przyp. red.). Jak informuje NIK, do GIF wpłynęła informacja od Europejskiej Agencji Leków o podejrzeniu wystąpienia wady jakościowej w jednej z serii szczepionek przeciw COVID-19, stosowanych wtedy u polskich pacjentów. "Zgłoszenie dotyczyło podejrzenia wystąpienia wady klasy II, tj. mogącej spowodować chorobę lub niewłaściwe działanie" - czytamy w raporcie.

W drugim przypadku chodziło o wadę jakościową wykrytą w serii szczepionek Spikevax (firmy Moderna - przyp. red.), zgłoszenie w tej sprawie z hiszpańskiej agencji ds. leków i produktów sanitarnych (AEMPS) wpłynęło do GIF w kwietniu 2022 r. W jednej fiolce ze wskazanej serii szczepionki znaleziono ciało obce.

Zobacz film: "NFZ bez monopolu na rynku. Sposób na poprawę ochrony zdrowia w Polsce?"

"W obu przypadkach GIF nie tylko nie wycofał z obrotu tych serii szczepionek, ale nawet nie wiedział, gdzie mogą się znajdować" - alarmuje NIK.

Szczegółowe informacje dotyczące przyjętych szczepień można znaleźć w Internetowym Koncie Pacjenta
Szczegółowe informacje dotyczące przyjętych szczepień można znaleźć w Internetowym Koncie Pacjenta (Getty Images)

2. Jak sprawdzić, czy dostałem "wadliwą" szczepionkę?

Wątpliwości dotyczące jakości szczepionek, o których mówi NIK, dotyczą preparatu Janssen o numerze serii XD955 oraz Moderna Spikevax o numerze serii 000190A. Jak sprawdzić, czy przyjęliśmy któryś w wymienionych preparatów?

Dr n. farm. Leszek Borkowski, farmakolog kliniczny wyjaśnia, że w momencie szczepienia jest prowadzona dokumentacja szczepienia.

- Pacjent, który jest szczepiony, ma prawo poprosić osobę, która wykonała szczepienie, o informacje o numerze serii preparatu. Zawsze można zajrzeć w dokumentację poszczepienną, gdzie powinien być wpisany numer serii danego preparatu oraz jego data ważności. To jest kontrolowane w trybie całej procedury bezpieczeństwa pacjenta, wszelkie alerty dotyczące bezpieczeństwa i jakości szczepionek nie mogłyby być wdrożone, jeżeli nie wiedzielibyśmy, co komu podaliśmy - tłumaczy dr n. farm. Leszek Borkowski, farmakolog kliniczny.

Informacje dotyczące nazwy szczepionki oraz numeru serii można znaleźć historii szczepień na Internetowym Koncie Pacjenta: https://pacjent.gov.pl/ikp/profilaktyka/szczepienia/historia-szczepien. Wystarczy zalogować się profilem zaufanym.

Według Naczelnej Izby Kontroli podanych mogło zostać 117 600 "wadliwych" szczepionek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze