Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Microblading - przeciwwskazania, bezpieczeństwo, wady

 Paula Komendarczuk
18.08.2022 17:16
Microblading to makijaż permanentny brwi wykonywany za pomocą ręcznego wprowadzenia pigmentu w skórę.
Microblading to makijaż permanentny brwi wykonywany za pomocą ręcznego wprowadzenia pigmentu w skórę. (adobestock)

Microblading to makijaż permanentny brwi, wykonywany za pomocą pena z igłami i ręcznego wprowadzania pigmentu. Zabieg pozwala na uzyskanie symetrycznego kształtu brwi, nadanie im wybranego koloru oraz wizualnego poprawienia ich gęstości. Czy microblading jest bezpieczny?

spis treści

1. Co to jest microblading?

Microblading to makijaż permanentny brwi, znany pod nazwami, takimi jak technika japońska, makijaż brwi 3D czy metoda piórkowa. Jest to sposób na nadanie idealnie symetrycznego kształtu brwiom, wizualnego ich zagęszczenia oraz podkreślenia ich koloru.

Makijaż umożliwia również ukrycie niedoskonałości, takich jak ubytki włosków czy blizny. Technika japońska bywa również stosowana przez osoby po chemioterapii w celu zrekonstruowania brwi.

Metoda piórkowa polega na wykonywaniu precyzyjnych nacięć skóry za pomocą pena z igłami, a następnie ręcznego wprowadzania pigmentu w skórę. Przed rozpoczęciem zabiegu konieczne jest nałożenie preparatu znieczulającego oraz wykonanie precyzyjnego rysunku brwi.

2. Dla kogo polecany jest microblading?

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"

Microblading to metoda dedykowana paniom, którym zależy na poprawie wyglądu brwi i uniknięciu wykonywania codziennego makijażu. Brwi po zabiegu są symetryczne, równe, wydają się gęste, idealnie ułożone oraz jednolite, a ich kolor jest dobrany do odcienia włosów.

Metoda piórkowa sprawdzi się również u osób po chemioterapii, w przypadku asymetrycznego położenia oczu czy blizn. Makijaż permanentny pozwala na uzyskanie idealnych brwi przez osoby, które z natury mają bardzo rzadkie, jasne i nieregularne brwi.

3. Przeciwwskazania

Makijaż brwi 3D nie może być wykonany u każdej chętnej osoby, istnieje wiele przeciwwskazań, uniemożliwiających skorzystanie z zabiegu:

  • ciąża,
  • karmienie piersią,
  • choroba nowotworowa,
  • padaczka,
  • cukrzyca,
  • opryszczka,
  • łuszczyca,
  • hemofilia,
  • stosowanie leków rozrzedzających krew,
  • niestabilne choroby tarczycy,
  • świeże blizny,
  • świeże oparzenia słoneczne,
  • stosowanie antybiotyku,
  • zaburzenia psychiczne
  • infekcja bakteryjna, wirusowa lub grzybicza,
  • choroby dermatologiczne,
  • choroby autoimmunologiczne,
  • choroby okulistyczne,
  • alergia na barwniki.

4. Bezpieczeństwo microbladingu

Microblading to zabieg medycyny estetycznej, który wymaga zachowania wielu środków ostrożności, jak w przypadku wykonywania tatuażu. Wiąże się on również z różnymi powikłaniami jak nieprawidłowe nałożenie pigmentu, zmiana koloru, migracja pigmentu lub przebarwienia.

Możliwe jest również wystąpienie reakcji alergicznej, a także zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu C lub HIV. Niebezpieczeństwo wzrasta szczególnie w przypadku niewysterylizowanych narzędzi lub braku rękawiczek na dłoniach stylistki.

Warto mieć na uwadze, że skóra po zabiegu jest niezwykle wrażliwa i podatna na infekcje. Należy o nią odpowiednio dbać i przez pewien czas zrezygnować z noszenia makijażu, szczególnie w obszarze brwi.

5. Wady microbladingu

Microblading to dość bolesny i drogi zabieg, który nie może być wykonywany u wszystkich osób. Wymaga on regularnego odświeżania lub korekty, a sam proces gojenia wiąże się z dyskomfortem oraz widocznymi strupkami.

Efekt widoczny jest dopiero po pewnym czasie, a w przypadku braku zadowolenia istnieją duże trudności w pozbyciu się makijażu permanetnego. Największą wadą microbladingu jest ryzyko powstania blizn na skórze oraz uszkodzenia cebulek włosków, co ma negatywny wpływ na gęstość brwi.

Zdarza się również, że technika piórkowa powoduje nieestetyczne plamy lub tzw. rozlanie się brwi. Możliwe jest również pojawienie się przebarwień na kolor pomarańczowy, czerwony lub zielony.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze