Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Naukowcy wyjaśniają, dlaczego trudno nam utrzymać kontakt wzrokowy podczas rozmowy

Avatar placeholder
05.09.2024 13:50
Naukowcy wyjaśniają, dlaczego trudno nam utrzymać kontakt wzrokowy podczas rozmowy
Naukowcy wyjaśniają, dlaczego trudno nam utrzymać kontakt wzrokowy podczas rozmowy

Para naukowców z Uniwersytetu w Kioto znalazła możliwe wyjaśnienie, dlaczego ludzie czasami mają problem z utrzymaniem kontaktu wzrokowego podczas rozmowy z kimś twarzą w twarz.

W swoim artykule opublikowanym w czasopiśmie "Cognition", naukowcy Shogo Kajimura i Michio Nomura opisują eksperymenty, ktore zostały przeprowadzane z wolontariuszami, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działa zjawisko, a następnie omawiają swoje odkrycia.

Raczej każdy wie, że utrzymywanie kontaktu wzrokowego z drugą osobą podczas rozmowy może być czasem trudne, a chęć oderwania wzroku staje się przytłaczająca. W niektórych przypadkach, jest oczywiste, że takie przerwy po prostu wydają się być naturalne, co sygnalizuje, że jesteśmy znudzeni rozmową lub coś nas rozprasza. Jakkolwiek, naukowcy sugerują, że często może to być spowodowane przeciążeniem naszych mózgów.

Aby lepiej zrozumieć, co się dzieje w mózgu podczas rozmowy, naukowcy poprosili o pomoc 26 wolontariuszy, którzy wzięli udział w grze. Polegała ona na tym, że dana osoba  pokazała jej jedno słowo (rzeczownik), a następnie druga osoba została poproszona o natychmiastową reakcję (czasownik), np. gdy podano słowo "piłka", odpowiedzią mogło być słowo "wyrzucić".

Zobacz film: "Koszmary senne mogą być objawem choroby"
Naukowcy próbują wyjaśniać, dlaczego tak trudno nam jest utrzymać kontakt wzrokowy
Naukowcy próbują wyjaśniać, dlaczego tak trudno nam jest utrzymać kontakt wzrokowy (123rf)

Następnie naukowcy porównali odpowiedzi w słowach oraz to, jak długo zajęło ochotnikom reagowanie i ich skłonność do zerwania kontaktu wzrokowego. Okazało się, że ochotnikom prawdopodobnie zajęło więcej czasu, gdy odpowiadali na trudniejsze słowa, ale nie tak dużo czasu, jeśli złamali kontakt wzrokowy. Badania sugerują, że podwójne zadanie obejmujące szybką reakcję i odpowiedź oraz utrzymywanie kontaktu wzrokowego sprawia, że mózg dąży do zerwania kontaktu wzrokowego, aby skupić się wyłącznie na poszukiwaniu danego słowa, jako odpowiedzi.

Chociaż kontakt wzrokowy i przetwarzanie słowne wydają się niezależne, ludzie często podczas rozmowy odwracają oczy od rozmówców. Sugeruje to, że mogą występować pewne zakłócenia.

Naukowcy postawili hipotezę, że zachodzi taka ingerencja, ponieważ oba procesy poznawcze wymagają użycia innych zasobów systemów domen w mózgu. Wyniki tych badań określają wpływ kontaktu wzrokowego na jednoczesne procesy myślowe, które polegają na wyszukaniu pasujących czasowników i wyborze odpowiedniego.

Niniejszy eksperyment dowodzi, że funkcje myślowe są lepsze, gdy odwrócimy wzrok od rozmówcy. Gdy wzrok mamy nieustannie skierowany w stronę rozmówcy, nasze reakcje mogą być nieco opóźnione, chyba że nasz mózg posiada wysokie zdolności w umiejętności łączenia tych dwóch procesów jednocześnie.

To dodatkowo wskazuje, że pełne zrozumienie komunikacji funkcjonalnej i dysfunkcyjnej musi brać pod uwagę oddziaływanie werbalnych i niewerbalnych sygnałów.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze