Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

"Nierealistyczny optymizm" - tak polscy naukowcy nazwali tę przypadłość. Chodzi o osoby, które uważają, że zagrożenie koronawirusem ich nie dotyczy

 Katarzyna Grzęda-Łozicka
29.06.2020 15:03
Naukowcy nazwali to zjawisko "nierealistycznym optymizmem". Chodzi o przekonanie, że zagrożenie chorobą nas nie dotyczy
Naukowcy nazwali to zjawisko "nierealistycznym optymizmem". Chodzi o przekonanie, że zagrożenie chorobą nas nie dotyczy (East News)

"Nierealistyczny optymizm" - to zjawisko, które zdaniem polskich psychologów może powodować, że wiele osób postrzega siebie, jako osoby mniej narażonej na koronawirusa. Badania na ten temat przeprowadzone przez zespół psychologów pod kierownictwem prof. Dariusza Dolińskiego i prof. Wojciecha Kuleszy z Uniwersytetu SWPS zostały opublikowane na łamach "Journal of Clinical Medicine".

1. Polacy zachowują się, jakby zagrożenie związane z COVID-19 minęło

"A ty znasz kogoś kto miał koronawirusa?" - to pytanie można usłyszeć równie często, jak inne teorie spiskowe dotyczące pandemii. Coraz więcej osób zachowuje się w Polsce, jakby problem zachorowania na COVID-19 ich nie dotyczył. To zjawisko potwierdzają też eksperci.

- W porównaniu z tym strachem, który był widoczny parę miesięcy temu, teraz jest zupełnie odwrotnie. Jesteśmy skrajnie rozchwiani emocjonalnie podczas tej pandemii, a powinniśmy być bardzo racjonalni. Odłóżmy prywatne emocje od spraw zdrowia publicznego, które zdecydowanie powinno być najważniejsze - przypomina w rozmowie z WP abcZdrowie dr Michał Sutkowski, prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych.

Zobacz także: Koronawirusa już nie ma? Polacy ignorują obowiązek noszenia maseczek, a strach przerodził się w agresję. "Zachowujemy się, jak duże dzieci"

2. Na czym polega zjawisko "nierealistycznego optymizmu"?

Zobacz film: "Szczepionka na koronawirusa. Kiedy może powstać?"

Polscy naukowcy postanowili zbadać przyczynę tego zjawiska. Grupa ekspertów z kilku polskich uczelni przeprowadziła badania, angażując w nie swoich studentów. Ankietowani byli proszeni o ocenienie ryzyka związanego z możliwością zakażenia się przez nich koronawirusem. Okazało się, że studenci oceniali własne ryzyko zachorowania jako mniejsze w porównaniu do innych. Wśród badanych to kobiety zdecydowanie częściej oceniały ryzyko zarażenia jako prawdopodobne. Wśród mężczyzn częściej występowało przekonanie o pełnym poczuciu kontroli nad chorobą. Zdaniem psychologów u podstaw takiego przeświadczenia leży właśnie zjawisko "nierealistycznego optymizmu".

Przyczyną takich postaw może być m.in. fakt, że byliśmy przygotowani na to, że pandemia dotrze również do Polski, więc kiedy się pojawiła, nie było elementu zaskoczenia. Dodatkowo w przestrzeni publicznej często pojawiały się informacje o tym, że dokładne mycie rąk i zachowanie dystansu są w stanie zatrzymać rozprzestrzenanie wirusa, i że COVID-19 jest groźny głównie dla osób straszych i cierpiących na inne choroby przewlekłe. Wszystko to sprzyjało stworzeniu u wielu osób przekonania o kontroli nad koronawirusem.

Zdaniem autorów badania ludzie wykazujący się nierealistycznym optymizmem mogą unikać stosowania się do zaleceń, powodując dalsze rozprzestrzenianie koronawirusa w Polsce.

Badanie przeprowadzono w trzech etapach: przed ogłoszeniem pierwszego w Polsce przypadku zakażenia koronawirusem (2–3 marca), bezpośrednio po ogłoszeniu (5–6 marca) i kilka dni później (9–10 marca). Artykuł poświęcony analizie obserwacji został opublikowany w prestiżowym magazynie "Journal of Clinical Medicine".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze