Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Serce kierowcy starsze o 17 lat niż on sam

 Magdalena Pietras
24.11.2018 17:26
Serce kierowcy starsze o 17 lat niż on sam
Serce kierowcy starsze o 17 lat niż on sam (Zdjęcie serca / Shutterstock)

Z badań przeprowadzonych wśród Polaków w ramach kampanii „Ciśnienie na życie” wynika, że serce osób zmotoryzowanych jest starsze nawet o 17 lat, niż wskazywałby na to ich wiek. To bardzo niepokojące informacje. Jak można to zmienić?

spis treści

1. Czym jest akcja „Ciśnienie na życie”?

„Ciśnienie na życie” to kampania, której celem jest zwrócenie uwagi Polaków na zdrowie serca oraz układu krążenia. Do tej pory udało się zbadać ponad 300 tys. serc. W tym roku akcja ruszyła po raz trzeci.

Na czym polega kampania? Mobilny zespół specjalistów w wielu miejscach w Polsce zaprasza do poddania się bezpłatnemu pomiarowi ciśnienia tętniczego. Oprócz tego, w ramach kampanii, odbywa się mierzenie wieku serca.

8 symptomów, że jesteś bardziej zestresowana, niż myślisz
8 symptomów, że jesteś bardziej zestresowana, niż myślisz [8 zdjęć]

Stres może przyczynić się wystąpienia problemów z podjęciem decyzji. Badania naukowe prowadzone na szczurach

zobacz galerię

2. Wiek serca – jak można to obliczyć?

Zobacz film: "Obowiązki lekarza w leczeniu chorób serca"

Wydawałoby się, że nasze serce ma dokładnie tyle samo lat, ile my sami. Nic bardziej mylnego. Przez różne szkodliwe czynniki, np. stres, nieodpowiednie odżywianie, możemy znacznie „postarzyć swoje serce”. Jest to niestety bardzo niebezpieczne. Im starsze jest nasze serce, tym bardziej jest ono narażone na zawał.

W jaki sposób można obliczyć wiek serca? Jeśli jesteśmy ciekawi, ile lat ma nasze serce, wystarczy sprawdzić, gdzie w najbliższym czasie pojawi się bus kampanii „Ciśnienie na życie”. Tam specjaliści za pomocą specjalnej aplikacji będą mogli ocenić wiek naszego serca. W tym celu będą potrzebowali takich danych jak: obwód brzucha, wynik pomiaru ciśnienia tętniczego, a także informacji na temat przyjmowanych leków i przebytych chorób.

3. Ile lat ma serce kierowcy?

Zawodowi kierowcy powinni szczególnie dbać o swoje zdrowie – wskazana jest codzienna aktywność fizyczna (np. w trakcie przerw w podróży) oraz zdrowa dieta
Zawodowi kierowcy powinni szczególnie dbać o swoje zdrowie – wskazana jest codzienna aktywność fizyczna (np. w trakcie przerw w podróży) oraz zdrowa dieta

Wyniki przeprowadzone w ramach kampanii nie napawają optymizmem. Okazuje się, że Polacy nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważne jest dbanie o serce. Przez to stan tego narządu znacznie odbiega od idealnego. Sytuacja jednak jest szczególnie niepokojąca w grupie zawodowych kierowców. Ich serce jest starsze nawet o 17 lat, niż wskazywałby na to ich wiek metrykalny! Dlaczego? Wszystkiemu winien jest stres związany z prowadzeniem pojazdów (wiemy doskonale, jak łatwo stracić cierpliwość na drodze), do tego dochodzi siedzący tryb życia, brak aktywności, niewłaściwa dieta.

Kierowcy powinni szczególnie dbać o dobre zdrowie swojego układu krążenia. To właśnie wśród nich niepokojąco często występuje nadciśnienie tętnicze – ponad 60% kierowców cierpi na tę chorobę, dla porównania – około 30% populacji ogólnej ma nadciśnienie. Oznacza to, że w grupie zawodowych kierowców dwa razy częściej występuje nadciśnienie tętnicze niż w całym społeczeństwie.

4. Czy Polacy dbają o swoje serce?

Wyniki badań NATPOL 2011 pokazują, że serce Polaków jest starsze o 8 lat, niż wskazywałby na to ich wiek. To naprawdę dużo. Z kolei dane zebrane przez Towarzystwo Kardiologiczne ukazują, że Polacy na co dzień nie pamiętają o zdrowiu swojego serca. Aż 76% Polaków i 65% Polek przyznaje, że nie poddaje się systematycznie badaniom ciśnienia krwi. Niestety, prawie do 50% zgonów w naszym kraju przyczyniają się choroby kardiologiczne.

Dlaczego tak wiele Polaków ma problemy z sercem? Na taki stan wpływ ma przede wszystkim odżywianie, stres, występowanie schorzeń kardiologicznych w rodzinie, brak systematyczności w wykonywaniu badań kontrolnych.

Oczywiście te czarne statystyki można zmienić. Jednak na początek potrzebna jest wiedza. Uświadomienie Polaków, jak ważne jest serce to podstawa. Akcja mierzenia wieku serca z pewnością pomoże zmienić myślenie wielu obywateli.

Źródła: zdrowie.dziennik.pl, cisnienienazycie.pl

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze