Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (853 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Arleta Balcerek

Telefony zaufania dla chorych na nerwicę

Avatar placeholder
13.08.2021 16:39
Telefony zaufania dla chorych na nerwicę
Telefony zaufania dla chorych na nerwicę

Telefony zaufania są formą pomocy psychologicznej, którą może uzyskać każda osoba. W zależności od problemu można wybrać odpowiedni dla siebie numer telefonu i uzyskać poradę, wsparcie lub po prostu możliwość rozmowy. Tego rodzaju pomoc jest także wskazana dla osób chorych na nerwicę. Jak wiadomo najskuteczniejszą formą leczenia nerwicy jest psychoterapia, a rozmowa z osobą wykwalifikowaną może mieć skuteczne działanie terapeutyczne. Osoba chora czuje, że nie jest sama ze swoim problemem.

spis treści

1. Działanie telefonu zaufania

  • Konsultację z pracownikami telefonu zaufania mają duże znaczenie w szczególności dla osób w kryzysie emocjonalnym. Należy jednak pamiętać, że rozmowa przez telefon nie jest psychoterapią i nie zapewni odpowiedniej pomocy osobie potrzebujące. Specjaliści pracujący w telefonie nie są również w stanie zdiagnozować choroby w trakcie połączenia oraz rozwiązać wszystkich problemów dzwoniącego. Pomoc telefoniczna ma za zadanie udzielenie wsparcia oraz przekierowanie do odpowiednich instytucji. Kontakt z telefonem zaufania nie zastąpi wizyty u specjalisty i regularnej terapii.
  • Rozmowa w telefonie jest anonimowa. Dla większości zgłaszających się osób komfort powoduje fakt, że nie widzą osoby, z którą rozmawiają. Jest to dla nich możliwość opowiedzenia o swoich najskrytszych sekretach bez przymusu patrzenia drugiej osobie w oczy. Telefon jest także pomocny dla osób, które nie potrafią znaleźć odpowiedniego specjalisty lub nie bardzo wiedzą do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Możliwość kontaktu z własnego domu daje szansę na rozmowę osobom samotnym, niepełnosprawnym i chorym na ciężkie zaburzenia lękowe.
  • Przed wykonaniem telefonu warto zastanowić się, z jakiego rodzaju problemem chcę zadzwonić i wybrać odpowiedni dla siebie rodzaj poradni. Poradnie telefoniczne są wyspecjalizowane w różnych problemach, m.in. pomoc dzieciom i młodzieży, osobom w depresji, w kryzysie emocjonalnym, dla ofiar przemocy, dla osób z problemami seksualnymi i tożsamością płciową, i wiele innych. Wybór odpowiedniego telefonu zaufania może gwarantować uzyskanie odpowiedniej pomocy.

2. Potrzeba kontaktu u osób z zaburzeniami lękowymi

Osoby ze stwierdzonymi zaburzeniami lękowymi często mają trudności z kontaktem z innymi osobami. Wynika to nie tyle z niechęci do utrzymywania relacji z innymi ludźmi, co z trudności psychicznych. W trakcie choroby charakterystyczne jest wycofanie, zamykanie się, nieśmiałość, lęk przed odrzuceniem, wyśmianiem. Dlatego trudno jest osobom chorym otworzyć się na nowe relacje i utrzymywać te stare.

Zobacz film: "Otyłość. Historia Aleksandry"

Choroba także może stać się przeszkodą w kontaktach z innymi. Chory może czuć się zawstydzony swoimi trudnościami i słabością. Wstyd i niepewność także są przyczyną wycofania się z aktywnego życia społecznego.

3. Rola telefonu zaufania w życiu chorego na nerwicę

Jak pomóc choremu na nerwicę? To pytanie stawiają sobie najczęściej rodziny, w których ktoś ma zaburzenia lękowe. Przede wszystkim trzeba być cierpliwym i starać się zrozumieć chorego. Leczenie nerwicy jest trudne, wsparciem może okazać się telefon zaufania.

Dla osób chorych na nerwicę kontakt z innymi jest bardzo ważny. Jednak pojawiające się przeszkody mogą go znacznie utrudniać. Brak możliwości bezpośredniej rozmowy z rodziną czy znajomymi może powodować frustrację i pogłębianie się zaburzeń. Dlatego też telefony zaufania spełniają w tym wypadku bardzo ważną rolę.

W trakcie rozmowy z konsultantem chory może opowiedzieć o swoich przeżyciach i trudnościach. Uzyska również potrzebne mu wsparcie i zrozumienie. Jest to również możliwość mówienia o swoich odczuciach i emocjach. Daje to choremu możliwość rozładowania napięcia emocjonalnego i poprawy nastroju. Dla chorych, którzy mają problem z opuszczaniem domu jest to także bezpieczna forma rozmowy.

Rozmowa z konsultantem w telefonie zaufania może być również pomocna w zmotywowaniu chorego do dalszych prób poprawy swojego stanu zdrowia. Pomysły na pracę nad sobą oraz miejsca, gdzie chory może uzyskać pomoc są możliwością poszukiwania nowych rozwiązań. Często osoby chore nie wiedzą, z jakich możliwości mogą jeszcze skorzystać, by móc sprawniej wracać do zdrowia.

4. Korzyści z rozmowy przez telefon zaufania

Osoba chora na nerwicę może nie być rozumiana przez swoje otoczenie. Bliscy mogą nie wiedzieć, w jaki sposób przebiega choroba oraz jak pomóc cierpiącej na nią osobie. Dlatego też chory może czuć się niezrozumiany i odrzucony. W takim wypadku rozmowa ze specjalistą z poradni telefonicznej daje choremu możliwość znalezienia zrozumienia dla jego problemów oraz wsparcia. Rozmowa telefoniczna pozwala także na dzielenie się swoimi problemami z konsultantem i wspólne z nim próby znalezienia ich rozwiązania.

Telefon zaufania jest także bezpieczną formą kontaktu. Nie wymaga podawania swoich danych i patrzenia na drugą osobę. Pozwala to na większe otwarcie się chorego i rozmowę o sprawach, o których nie mówi swojej rodzinie. Jest to także możliwość głębszego przyjrzenia się problemom i poznanie opinii osoby nie związanej z chorym, jaką jest pracownik telefonu zaufania.

Poradnie telefoniczne zostały stworzone, żeby pomagać ludziom w problemach. Niestety taki rodzaj pomocy nie jest w stanie zastąpić wizyty u lekarza lub psychoterapii. Warto jednak z nich korzystać, by móc uzyskać wsparcie i zrozumienie w trudnych chwilach.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Następny artykuł: Leczenie nerwicy
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze