Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Przerażająca wizja. Tak w przyszłości będą wyglądać kobiety?

 Karolina Rozmus
23.06.2023 06:47
Tak będziemy wyglądać po dekadach pracy zdalnej? Garb, szpony i czerwone oczy
Tak będziemy wyglądać po dekadach pracy zdalnej? Garb, szpony i czerwone oczy (Instagram)

Firma produkująca meble stworzyła trójwymiarowy model człowieka przyszłości. Anna 2100 obrazuje skutki pandemicznej zmiany modelu pracy. Godziny spędzone przed komputerem mają spowodować wykształcenie się groteskowego garbu, dłoni zakończonych szponiastymi palcami oraz permanentnie zaczerwienionych spojówek i ciemnych obwódek wokół oczu.

spis treści

1. Godziny spędzone przed ekranem. Oto skutki

Firma meblarska Furniture at Work pokazała, jak będzie wyglądać człowiek przyszłości, który nieprzerwanie pracuje w tzw. modelu home office. Jak twierdzi, po badaniach przeprowadzonych na Uniwersytecie w Leeds, które wykazały, że jedna trzecia brytyjskich pracowników biurowych nie ma wydzielonego miejsca do pracy w domu, firma postanowiła stworzyć model obrazujący skutki m.in. niewłaściwej postawy ciała podczas pracy.

"Anna wykazuje wiele skutków fizycznych konsekwentnego korzystania z technologii, ekspozycji na ekran i złej postawy, a także wykazuje potencjalne problemy ze zdrowiem psychicznym" – zwraca uwagę Furniture at Work.

Anna 2100 obrazuje skutki pracy zdalnej przez dekady
Anna 2100 obrazuje skutki pracy zdalnej przez dekady (Instagram)
Zobacz film: "Światło ekranów przyśpiesza ślepotę"

W symulacji Annę pokazano jako kobietę w średnim wieku, która siedzi ze skrzyżowanymi nogami na łóżku przed laptopem. Ma pochyloną głowę, jest zgarbiona, a obok niej leży opakowanie ciastek. Długie godziny wpatrywania się w ekran sprawiają, że ma zaczerwienione spojówki i opuchnięte powieki oraz sine worki pod oczami.

Dłoń godzinami zaciśnięta na komputerowej myszce sprawia, że palce stają się wydłużone i zgięte w stawach, przypominając szpony drapieżnika. Siedzący tryb życia i całe dnie spędzone w pomieszczeniu sprawiają, że Anna ma nadwagę i spuchnięte wskutek zaburzeń krążenia nogi, osłabiony układ odpornościowy, a także może zmagać się ze stanami depresyjnymi i uczuciem niepokoju.

2. Nie bądź jak Anna 2100. Eksperci radzą

Model człowieka z niedalekiej przyszłości sprawił, że w mediach społecznościowych zawrzało. Pojawiły się zarzuty skierowane do Furniture at Work, wskazujące, że Anna 2100 to "korporacyjna propaganda" mająca zachęcić pracowników do powrotu do biura.

Jednak cytowani przez "Daily Mail" eksperci zwracają uwagę, że spędzanie czasu przed komputerem, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie mamy dobrze zorganizowanego miejsca do pracy, wiąże się z szeregiem potencjalnych skutków dla zdrowia. Zachęcają, by pamiętać o robieniu sobie przerw od ekranu.

- Pracownicy zdalni powinni robić regularne przerwy na rozciąganie i poruszanie się, aby uniknąć bólu pleców i szyi – mówi Brian Clark z United Medical Education.

Z kolei Sarah Gibson z Proactive Healthcare przypomina o stosowaniu prostej zasady 20-20-20.

- Przestrzeganie zasady 20-20-20 to świetny sposób na dbanie o oczy, jeśli spędzasz długi czas, wpatrując się w ekrany – mówi. - Odwracaj wzrok od ekranu co 20 minut, przez 20 sekund skupiając wzrok się na czymś oddalonym o 20 stóp (ok. sześć metrów, przyp. red.) – tłumaczy.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze