Co na koncentrację?

Czy istnieją dobre środki na koncentrację? Tak. Jednak, żeby zwiększyć możliwości umysłu trzeba czasu. Istnieją proste ćwiczenia na pamięć i koncentrację. Trening umysłu jest równie ważny, jak trening ciała. Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę.

1. Dlaczego warto ćwiczyć pamięć i koncentrację?

Nie raz pewnie znajdowałaś się w sytuacji, w której wypadało znać jakieś fakty lub powiedzieć dowcip. A ty nie pamiętałaś. Co za to odpowiada? Może nie umiesz się uczyć, a może twoja koncentracja podczas nauki jest słaba lub też pamięć ci szwankuje. Możliwości jest wiele. Dobra pamięćjest możliwa dzięki koncentracji. Nie oznacza to od razu, że musisz brać leki na pamięć i koncentrację. Wystarczy proste ćwiczenie koncentracji.

2. Ćwiczenia na pamięć i koncentrację

Ćwiczenia koncentracji wiążą się z ćwiczeniami na pamięć. Zacząć je można w każdym momencie. Co więc robić, by pamięć i koncentracja wzrosły? Rozwiązuj krzyżówki i łamigłówki, ucz się na pamięć wierszy, zapamiętuj numery telefonów, tytuły i autorów tekstów. Inne ćwiczenia na pamięć i koncentracje to nauka języków obcych. Ucz się codziennie kilku słówek.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czym jest ból?"

3. Ćwiczenia koncentracji

Najpopularniejsze ćwiczenia koncentracji to nauka szybkiego czytania. Na kursach jej poświęconych, instruktorzy rozwijają zdolności intelektualne kursantów. Inne kursy ćwiczenia koncentracji dotyczą też rozwoju pamięci. Jeżeli nie chcesz korzystać z kursów, możesz używać programów komputerowych. Są one o tyle pomocne, że można z nich korzystać w domu.

4. Sposób na natychmiastową poprawę koncentracji

Siedzisz nad książkami już od kilku godzin. Zaczynasz się stresować, że nie zdążysz, twoja percepcja spada. Pamięć i koncentracja też są osłabione. Jak to przełamać? Zrób przerwę. Otwórz okno, wykonaj kilka skłonów i zamaszystych ruchów. Weź głęboki oddech. W ten sposób dotlenisz umysł i usprawnisz pracę szarych komórek. Kiedy z powrotem siądziesz do książek, przekonasz się, że poprawa koncentracji nastąpi błyskawicznie.

5. Dieta na koncentrację

Witaminy A, E i C, lecytyna, kwas foliowy, witamina B12, składniki mineralne, glukoza – tego nie powinno zabraknąć w twoim codziennym jadłospisie. Błędne jest myślne, że dieta na koncentracje powinna składać się z kawy, herbaty lub innych napojów zawierających kofeinę. Powyższe środki na koncentrację wpływają krótkotrwale.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!