Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Co powinien zrobić pacjent, gdy gabinet lekarski jest zamknięty?

 Aleksandra Miłosz
15.06.2015 14:37
Co powinien zrobić pacjent, gdy gabinet lekarski jest zamknięty?
Co powinien zrobić pacjent, gdy gabinet lekarski jest zamknięty? (Zdjęcie autorstwa Alex Proimos/CC BY-NC 2.0)

Chociaż na dzień dzisiejszy 85% lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej i 79% przychodni ma już podpisane umowy z NFZ, to pacjenci od kilku dni spotykają się z zamkniętymi drzwiami wielu placówek opieki medycznej. Zdezorientowanie, niewiedza i brak pomocy wprawiają pacjentów w rozdrażnienie i zniecierpliwienie. Co robić, gdy drzwi naszej przychodni są zamknięte, a my całujemy przysłowiową klamkę?

spis treści

1. Najbardziej cierpi pacjent

Wielu z nas, szukając po Nowym Roku pomocy medycznej, musiało niestety zrezygnować z pomysłu wizyty u swojego lekarza rodzinnego. Dlaczego? Od 1 stycznia część lekarzy postanowiła nie otwierać placówek z powodu braku porozumienia NFZ z Porozumieniem Zielonogórskim, które skupia lekarzy rodzinnych. Kością niezgody w sporze jest brak zgody lekarzy na zwiększenie ich obowiązków związanych z wejściem w życie pakietu onkologicznego oraz pomysł na finansowanie POZ. Przepychanki między rządem a Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Lekarzy uderzają najbardziej w pacjenta, który – pozostawiony bez pomocy – musi szukać jej na własną rękę.

2. Wojna o pieniądze

Może się wydawać, że w całej tej sytuacji zarówno lekarze, jak i Ministerstwo Zdrowia zapomnieli kto w tym sporze jest najważniejszy. Szafując dobrem pacjentów, lekarze deklarują brak ustępstw i gotowość na możliwe rozmowy z ministrem Arłukowiczem, jeśli ten zdecyduje się na pewne kompromisy. Z kolei minister zdrowia stwierdził, że nie będzie prowadził żadnych negocjacji do czasu, aż lekarze nie przypomną sobie o dobru pacjentów i przestaną „szantażować” rząd: „Jesteśmy otwarci na spotkania, ale warunkiem jest otwarcie przychodni” – powiedział.

3. Recepta na całe zło

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"

W tej patowej sytuacji znacznie głośniej słychać zbulwersowany ton ministra. W czasie zamykających się przychodni zachęca przedsiębiorców i lekarzy do otwierania nowych placówek, w których pacjenci mogliby znaleźć pomoc. Deklaruje też maksymalne ułatwienie procedur związanych z otwarciem nowych punktów medycznych. Tylko w ostatnich dniach rozpoczęto realizację otwarcia około 70 przychodni.

Jaką receptę dla pacjentów, którzy obecnie nie znaleźli pomocy medycznej, ma minister Arłukowicz? Proponuje im udanie się na izbę przyjęć lub do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, jeśli tego wymaga ich stan zdrowia. Jednocześnie zapewnia, że Narodowy Fundusz Zdrowia sfinansuje każdą taką wizytę medyczną ubezpieczonego pacjenta. Przy okazji namawia, aby odejść spod opieki dotychczasowego lekarza rodzinnego i zdecydować się na zmianę lekarza. Według prawa każdy pacjent ma możliwość takiej trzykrotnej zmiany w ciągu roku, „wystarczy wypełnić deklarację i złożyć ją u lekarza, który ma otwartą przychodnię” – radzi.

4. To nie jedyne utrudnienia

Oprócz tego, że wielu pacjentom ciężko jest dostać się do lekarza rodzinnego, to od 1 stycznia 2015 roku z utrudnieniami mogą spotkać się także ci, którzy chcą uzyskać poradę okulistyczną bądź dermatologiczną. Od teraz konieczne jest uzyskanie skierowania, które może wydać lekarz rodzinny w ramach POZ. Usprawiedliwieniem dla takiej decyzji jest według rzecznika Ministerstwa Zdrowia konieczność zmniejszenia kolejek do tych specjalistów. Teraz jęczmieniem, zapaleniem spojówek czy grzybicą zajmie się lekarz rodzinny.

Obecnie nie widać szans na porozumienie obu stron i poprawę sytuacji zdrowotnej pacjenta. Rozwiązaniem będzie jedynie chęć współpracy, która rysuje się w czarnych barwach pośród oskarżeń o „szantaż” i wzięcia lekarzy jako „zakładników” przez ministra zdrowia.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze