Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Dlaczego mężczyźni boją się dentysty?

Avatar placeholder
01.12.2022 16:58
Dlaczego mężczyźni boją się dentysty?
Dlaczego mężczyźni boją się dentysty? (Zdjęcie mężczyzny u dentysty / Shutterstock)

Dentofobia kojarzy nam się przede wszystkim z dziećmi. To właśnie one mają zazwyczaj największe opory przed wizytą w gabinecie stomatologicznym. Dentyści stają na głowie, aby umilić swoim małym pacjentom czas spędzony na fotelu. Okazuje się jednak, że problem ten dotyka także dorosłych. Aż 52% kobiet i mężczyzn w wieku 25–50 lat przyznaje, że stres związany z wizytą u dentysty jest u nich tak silny, że decydują się z niej zrezygnować. Co ciekawsze, na dentofobię cierpi, o dziwo, aż co drugi mężczyzna!

spis treści

1. Mężczyzna vs stomatolog

Wyniki badań przeprowadzonych na rzecz kampanii „Lekcja stomatologii” mogą wydawać się nieco zaskakujące. Jasno pokazują, że przedstawiciele płci uchodzącej za silniejszą odczuwają niezwykle silny lęk przed spotkaniem z dentystą. Aż 50% ankietowanych przyznało, że strach sprawił, iż porzucili zamiar odbycia wizyty. „Należy zwrócić uwagę na fakt, że powyższe dane mogą nieco różnić się od stanu faktycznego. Mężczyznom znacznie trudniej przyznać się do słabości, tym bardziej, jeśli chodzi o lęk przed czymś tak prozaicznym jak wizyta u dentysty. Ciężko stwierdzić, ilu respondentów odpowiadało na pytania sumiennie i zgodnie z prawdą. Przyjęty w społeczeństwie wzorzec kulturowy nakazuje uczyć chłopców, że odczuwanie strachu to przejaw braku męskości. Sprawia to, że dorośli mężczyźni unikają nie tylko wizyt w gabinecie, ale także rozmów na temat własnego zdrowia” – mówi Katarzyna Ostaszewska z kliniki Prima-Dent. Panowie najczęściej odkładają wizytę do momentu, w którym ból jest już na tyle dokuczliwy, że uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Tak skrajne zaniedbania mogą okazać się jednak bardzo niebezpieczne. Zły stan uzębienia może stać się przyczyną rozwoju groźnych chorób, nawet sepsy. Mężczyźni zdają się zapominać, że leczenie podjęte zbyt późno nie tylko znacznie nadwyręża ich portfele, ale zazwyczaj pochłania o wiele więcej tak cennego dla nich czasu. A przecież zdrowy uśmiech jest cenny nie tylko ze względów zdrowotnych. Stanowi on także naszą wizytówkę – sprawia, że czujemy się bardziej pewni siebie, co z kolei zdecydowanie poprawia komfort życia.

2. Idealny dentysta

Strach przed fotelem stomatologicznym skutecznie może zmniejszyć świadomość, że wybieramy się do osoby życzliwej i godnej zaufania. Jeśli ma to dla nas naprawdę duże znaczenie, nie wahajmy się zmieniać lekarzy do momentu, aż znajdziemy takiego, który w pełni spełni nasze oczekiwania. Okazuje się, że 85% mężczyzn preferuje w tej roli kobiety. „Być może pacjentowi łatwiej jest się przyznać do słabości przed kobietą niż przed innym mężczyzną. Ponadto dentystki uchodzą za bardziej wyrozumiałe, empatyczne i delikatne. Jeśli wybór płci lekarza stanowi dla kogoś sposób walki z dentofobią, nie jest zjawiskiem negatywnym. Myślę jednak, że w pracy stomatologa większe znaczenie ma osobowość, podejście do pacjenta i profesjonalizm, które są niezależne od płci” – mówi lek. dent. Katarzyna Ostaszewska z kliniki Prima-Dent.

3. „Lekcja stomatologii”

Celem akcji zorganizowanej przez fundację „Nadzieja dla Zdrowia” oraz NZOZ Prima-Dent jest gruntowna przemiana sposobu myślenia Polaków o fotelu dentystycznym. Podjęte działania zmierzają do wyeliminowania stresu stomatologicznego, a w efekcie – poprawy stanu uzębienia. Organizowane w ramach tej inicjatywy spotkania służą zapoznaniu uczestników z najlepszymi technikami dbania o stan jamy ustnej oraz pomagają wyzbyć się lęku związanego z leczeniem. Kampania prowadzona jest już od 15 lat i jak dotąd zgromadziła ponad 30 tysięcy uczestników.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze