Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jak kolory w miejscu pracy wpływają na twoją psychikę?

 Aleksandra Miłosz
05.03.2015 10:00
Jak kolory w miejscu pracy wpływają na twoją psychikę?
Jak kolory w miejscu pracy wpływają na twoją psychikę? (Zdjęcie kobiety/Shutterstock)

Codziennie chodzisz do pracy i najczęściej przebywasz w trzech miejscach. Siedzisz przy swoim biurku, jesteś w kuchni lub w łazience. Co się dzieje, jeśli w każdym z tych pomieszczeń na ścianach jest kolor szary? Pomimo tego, że próbujesz urozmaicić swoje miejsce zdjęciami bliskich, kwiatami czy innymi drobiazgami, nie możesz pozbyć się wrażenia znudzenia i „bezpłciowości” tego miejsca. Możesz wierzyć lub nie, ale twój mózg reaguje na kolory, którymi się otaczasz. Rozejrzyj się więc po biurze i sprawdź, czy w tych kolorach masz szansę na dobrą, codzienną pracę.

spis treści

1. Wpływ kolorów na mózg

Ciekawe wnioski wypłynęły z przeprowadzonego badania, które dotyczyło sprawdzenia interakcji między pracownikiem a witryną internetową. Badania te wyjaśniły, dlaczego Facebook jest niebieski i czemu firmy decydują się na niektóre kolory przy projektowaniu swojej strony internetowej. Firmy, takie jak Google, wykonują testy A/B, które pokazują, jakie kolory powinny otaczać pracowników w poszczególnych działach. Przemalowywali więc nieustannie kolory ścian w każdym pomieszczeniu firmy, aby zobaczyć, jak każdy kolor wpływa na samopoczucie. Niestety, nie wszystkie firmy mają takie możliwości, aby zadbać o nastrój swoich pracowników.

2. Wpływ koloru na twój nastrój i produktywność

Są różne badania dotyczące tego, jakich kolorów i wzorów unikać przy projektowaniu miejsca pracy, jednak nie wszystkie firmy interesują się tym tematem. Szkoda, bo działa to na ich niekorzyść. Pracownik, który codziennie przychodzi z domu do pomieszczenia nudnego, szarego i smutnego, nie będzie z podekscytowaniem zasiadał do pracy. Czy tego chcesz, czy nie, kolory wpływają na twój nastrój, a nie chcesz przecież przez 8 godzin przebywać w pomieszczeniu, które wzbudza w tobie smutek czy stres. Najgorszą rzeczą, jaką może zrobić pracodawca jest posadzenie swojego pracownika w zamkniętym pomieszczeniu, w którym oprócz białych ścian jest jedynie biurko i komputer. O ile oczywiście ściany nie będą spełniały funkcji tablicy przy realizowaniu projektu, to takie środowisko nie pobudzi nikogo do działania. Jeśli więc jesteś pracodawcą – zapytaj swoich współpracowników, jakie kolory wzbudzają w nich pozytywny nastrój. Jeśli nie, to trzymaj się kilku zasad. Niech kolorystyka opiera się na jasnych, ciepłych tonach, których kolory nie będą zbyt nasycone. Postaw też na białe sufity, które sprawią uczucie ciepła i czystości. Zdecydowanie zrezygnuj z kolorów intensywnych, jaskrawych, ale też ciemnych i burych. Takie kolory przetłaczają i powodują, że pracownik nie może się skupić i jest zaniepokojony.

3. Jakie kolory do biura?

Zobacz film: "Kiedy należy zgłosić się do psychiatry?"

Funkcjonuje kilka zasad, którymi można kierować się przy wyborze kolorystyki biura. Możesz wybrać barwy „czyste”, które warto złamać szarościami i pastelami, a które ożywią wnętrze. Można też zastosować zasadę kontrastu, czyli wybrać dwa kontrastujące ze sobą kolory takie jak niebieski i żółty, czy zielony i pomarańczowy. Uważaj jednak – takie połączenia mogą szybko męczyć oczy. Dobrym rozwiązaniem będzie też wybór tzw. kolorów ziemi, czyli tych, które naturalnie występują w przyrodzie. Będzie to beż, brąz, zieleń i delikatna żółć. Najlepiej wyglądają w towarzystwie naturalnych materiałów, takich jak drewno, wiklina czy len. Jasność i dobry nastrój zapewnią kolory pastelowe. Zastosuj je w pomieszczeniach małych i ciemnych, a także w korytarzach i kolorach biurowych. Pracy umysłowej szczególnie dobrze pomagają barwy zimne, które ochłodzą pomieszczenia małe i ciasne. Dadzą też poczucie przestrzeni i czystości. Barwy ciepłe natomiast zapewnią dobrą atmosferę we wnętrzu, pomogą też się zrelaksować i odprężyć.

Jeśli jesteś pracodawcą, warto abyś zadbał o swojego pracownika, jego nastrój, samopoczucie i produktywność. Odpowiednie kolory w biurze sprawią, że z większą chęcią będzie przychodził do pracy i wypełniał swoje zawodowe obowiązki. Jeśli jednak czujesz, że nie poradzisz sobie z trudnym zadaniem wyboru kolorystyki lub po prostu zwyczajnie się na tym nie znasz – skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Osoba, która profesjonalnie zajmuje się aranżacją biur powinna wiedzieć, w jakich barwach twoi pracownicy będą czuli się najlepiej.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze