Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Marta Osińska-Białczyk

Jak nowoczesne technologie wpływają na nasze zachowanie?

Avatar placeholder
16.07.2024 15:19
Jak nowoczesne technologie wpływają na nasze zachowanie?
Jak nowoczesne technologie wpływają na nasze zachowanie? (Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock)

Nowinki techniczne to nieodzowny atrybut współczesnego człowieka. Trudno byłoby wyobrazić sobie życie bez modnych gadżetów, które zapewniają nam stały dostęp do Internetu i kontakt z dziesiątkami znajomych jednocześnie. Czy jednak rzeczywiście urządzenia te służą zacieśnianiu relacji z innymi? W jaki sposób wpływają na naszą psychikę?

spis treści

1. Komunikacja w skrócie

Odkąd komunikacja ogranicza się do mało rozbudowanej wiadomości tekstowej, rozmowy zaczęły być traktowane jako zbędny artefakt przeszłości, który niepotrzebnie wydłuża czas potrzebny na przekazanie informacji – a czas to przecież pieniądz. I nie chodzi tu tylko o rozmowy twarzą w twarz – problem zaczęły sprawiać rozmowy telefoniczne, w które trzeba włożyć więcej wysiłku niż w napisanie maila czy wiadomości na Facebooku.

Jak zauważają eksperci, mamy coraz bardziej poważny problem z interakcyjnością – zaczynamy myśleć w kategoriach skrótowego tekstu i nie do końca wychodzi nam odnalezienie się w tradycyjnej sytuacji komunikacyjnej składającej się z rzeczywistego odbiorcy, nadawcy i przekazywanej treści.

2. Technologia lęku

Nieustanna komunikacja wirtualna odbiera nam umiejętność nawiązania bliskiej relacji z drugim człowiekiem
Nieustanna komunikacja wirtualna odbiera nam umiejętność nawiązania bliskiej relacji z drugim człowiekiem
Zobacz film: "Rozpoznaj stan zdrowia psychicznego on-line"

Przekazywanie informacji w formie krótkich wiadomości tekstowych ma swoje dalsze konsekwencje. Jedną z głównych cech komunikacji elektronicznej jest brak faktycznego adresata wypowiedzi. Oczywiście, docelowo nasz rozmówca istnieje, jednak fakt, że nie możemy przyporządkować danej wypowiedzi do konkretnej twarzy rodzi w nas szereg napięć i lęków, z których istnienia nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Czytanie wiadomości tekstowych odartych z emocjonalności, w tradycyjnej rozmowie wyrażonej choćby tonem głosu czy mimiką, pozbawia wypowiedź szereg znaczeń, które moglibyśmy wyczytać, prowadząc rozmowę „na żywo”.

W znacznym stopniu osłabia to naszą inteligencję emocjonalną – coraz gorzej wychodzi nam rozumienie uczuć, zarówno własnych, jak i bliskich nam osób. Próbą uratowania komunikacji niewerbalnej są emotikony – symbole, które w założeniu miały pozwolić nam wyrażać więcej niż za pomocą słów. Alternatywa nie jest jednak najlepsza. Wesoła minka nie jest w stanie zastąpić wszystkiego, co moglibyśmy przekazać, stojąc naprzeciwko rozmówcy. To otwarta furtka do nadawania otrzymywanym wiadomościom znaczeń, których te wcale ze sobą nie niosą, a nadinterpretacja sprzyja nieporozumieniom. Koniec końców nigdy nie wiemy, czy to, jak odczytaliśmy nawet najprostszą wiadomość podczas wirtualnej rozmowy jest zgodne z intencją jej autora.

3. Kontakt na chłodno

Przekazywanie wiadomości drogą elektroniczną zdecydowanie utrudnia właściwe zrozumienie intencji i emocji, jakie towarzyszą nadawcy
Przekazywanie wiadomości drogą elektroniczną zdecydowanie utrudnia właściwe zrozumienie intencji i emocji, jakie towarzyszą nadawcy

Istnieje wiele rzeczy, których wolelibyśmy unikać. Kłótnie, rozstania, przekazywanie złych wieści... Są to jednak niezbędne aspekty naszego życia, uwarunkowane emocjonalnym zaangażowaniem w życie innych, które jest konieczne dla zbudowania trwałej, zdrowej relacji. Wyręczanie się w takich sytuacjach technologią sprawia, że stopniowo obojętniejemy, izolujemy się od drugiego człowieka, wbrew pierwotnemu założeniu producentów technicznych nowinek, które mają przecież umożliwić nam nieograniczony kontakt z innymi. Starając się trzymać z daleka od negatywnych emocji, pozbawiamy się ważnej części czysto ludzkiego doświadczenia.

Postarajmy się, aby era informacji nie stała się jednocześnie erą alienacji. Pozbawienie komunikacji najważniejszego komponentu, jakim są emocje, negatywnie odbija się nie tylko na osobach, z którymi się kontaktujemy, ale i na nas samych.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze